2012-05-02, 20:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Tror detta är så hård som jag någonsin varit. Någon som vågar sig på en gissning i %kroppsfett?
|
Runt 5% skulle jag tro, alltid svårt att uppskatta iofs.
|
|
|
2012-05-03, 17:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Funderar på att skicka in dessa till BODY's omslagsmodelltävling.
Synd man ser ut som en kratta över axelhöjd, får hoppas att de går på "le physique magnifique".

|
Yay! 100 sidor journal! Eller vänta.. är det mer tragiskt än positivt?
För att klargöra ser jag alltså inte ut såhär i dagsläget. Som Oliver säger så är bilderna från dagarna efter mina senaste tävlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Hel... vad tight du är där pojk.
|
Yeah!
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek
Minns bilderna där i samband med Alströmer. Mycket vackert.
Jag tycker du ska ställa upp i tävlingen. Tror du har goda vinstchanser!
|
Ska slänga in dem!
Citat:
Ursprungligen postat av maqan
Runt 5% skulle jag tro, alltid svårt att uppskatta iofs.
|
Dessutom visar jag ju inte underkroppen. Som alltid är den bästa referenspunkten till hur "hård" någon är eftersom det blir hårt sist. 5-6% ligger jag på i dagsläget och där vägde jag ett par kilo mindre. Jag hade tippat på 2-3mm kalipermått på hela kroppen och 2-3% kroppsfett (med durnin då).
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku
Jag har läst på ett annat forum om intermittent fasting och liknande på sistone.
Har copy/pastat en del jag fann intressant, tänkte det kunde vara kul läsning: http://justpaste.it/dattoggle
Tycker det förklarar en del varför "lean gains" kan vara effektivt.
Har redigerat bort lite av originaltexten då jag bara tog med det som var relevant för mig själv, samt att en del som tas upp på det forumet innefattar dopingklassade/gråzonspreparat. Bara det rumsrena ska vara kvar om jag inte missat nåt.
|
Ja, det där är inressant. Det verkar helt enkelt som att vissa IF-upplägg kringgår många av de problemen man stöter på vid andra dietupplägg. Proteinfasta är ett av dem. Istället för att köra proteinfastande dagar så blir varje dag en proteinfasta (halva dagen iaf). Sen är det de här med set-point genom att förskjuta leptincykeln och envist kroppsfett genom rampade katekolaminnivåer/maxad lipolys i fastan. Sist men inte minst intracell(myo)ulärt tryck som påverkar proteinsyntesen av just den muskelcellen genom halva att ha maxad AMPK halva dygnet och andra halvan i MTORC.
Intressant med 4dagars-cykler dock. Har själv lutat åt det vid maintenance/leangain/slowdiet och många smartare människor svär ju vid kolhydratsladdning mer frekvent ju längre ner i underhudsfett man kommer. Ännu ett problem ett vettigt IF-upplägg kringgår. Också intressant att han highlightade bovete, ska satsa mer på det kommande cykel. Förstår inte riktigt varför personen som skriver spottar på vassle dock. Vassle är ju det livsmedlet som är högst i treonin mig veterligen.
Många av sakerna "han" pratar om finns redan som grundstenar i min diet-filosofi. Men det han beskriver är alldeles för komplicerat för mig. Jag försöker hålla det så simpelt som möjligt. Då blir det så effektivt som möjligt för mig, ffa psykiskt.
Tack för copy/paste'n. Föreslår att du läser denna serien för att förstå en del av de nördiga mekanismerna bakom fasta om du inte gjort det redan. http://suppversity.blogspot.se/2011/...ermittent.html
|
|
|
2012-05-03, 18:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Också intressant att han highlightade bovete, ska satsa mer på det kommande cykel.
|
Väldigt intressant det där med bovete. Jag upplever en helt vansinnigt hastig blodsockeromsättning efter jag ätit det. Brukar bli 100g bovete med en banan och 250g keso efter träning, blodsockret stiger knappt över fastenivåer trots upp emot 100g lättsmälta kolhydrater. Har funderat ett tag på hur det kan vara möjligt, där kanske jag fick svaret. Problemet är dock att jag får en släng av hypoglykemi i någon timme eller två innan blodsockret har normaliserats igen, sockret inlagras helt enkelt för fort.
|
|
|
2012-05-03, 19:24
|
|
Registered User
|
Googlade lite:
Citat:
D-chiro-Inositol (commonly abbreviated DCI) is a member of a family of related substances often referred to collectively as "inositol," although that term encompasses several isomers of questionable biological relevance. It is known to be an important secondary messenger in insulin signal transduction.
In double-blind studies, women with PCOS who received DCI experienced the following statistically significant benefits when compared with a control group: lowered free and total testosterone, lowered blood pressure, increased insulin sensitivity and a corresponding improvement in glucose disposal, and increased frequency of ovulation.
|
Det första fetmarkerade kanske inte är så positivt, dock svårt att säga hur applicerbart det är på styrketränande män, det andra är däremot spännande.
|
|
|
2012-05-03, 19:57
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Förstår inte riktigt varför personen som skriver spottar på vassle dock. Vassle är ju det livsmedlet som är högst i treonin mig veterligen.
|
Sökte vidare lite i den tråden, och han fick den frågan där också:
"No reason. I get dairy protein from the milk and dairy kefir I often mix with beef & egg protein. I believe there is a huge over-reliance on whey protein. More importantly I supplement with Leucine in my swell drink when working out and many hours PWO as well so I am not wowed by the high amount of BCAAs in Whey protein. I provide my own leucine when it doesn't have to compete with other aminos." Så han har inget emot vassle.
Och "swell drinken" han pratar om är:
"NOTE you can lower the water quantity and either reduce the quantity or eliminate the glutamine if you can not tolerate it.
I mix the following drink to increase cellular swell during my workout:
6 grams of L-Leucine
4 grams of L-Alanine
3 grams of L-Glycine
25 grams of L-Glutamine
75 ml of coconut water (kefir optional)
75 ml of Lemon Juice
in 2 liters of water.
I do get noticeably more swollen in the gym when I use this mix." Och jag har ifrågasatt honom angående Glutamin med tanke på alla negativa studier som postats på bland annat detta forum, men han har haft svar på allt än så länge:
http://justpaste.it/datswell
Citat:
|
Det ska jag göra, tackar! Finns hur mycket somhelst att läsa, det tar aldrig slut.
|
|
|
2012-05-04, 17:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Väldigt intressant det där med bovete. Jag upplever en helt vansinnigt hastig blodsockeromsättning efter jag ätit det. Brukar bli 100g bovete med en banan och 250g keso efter träning, blodsockret stiger knappt över fastenivåer trots upp emot 100g lättsmälta kolhydrater. Har funderat ett tag på hur det kan vara möjligt, där kanske jag fick svaret. Problemet är dock att jag får en släng av hypoglykemi i någon timme eller två innan blodsockret har normaliserats igen, sockret inlagras helt enkelt för fort.
|
Kan inte uttala mig då jag själv inte testat det men enligt litteraturen (jag har okkså googlat!) så verkar dina instinkter stämma ganska bra. Behandling vid hyperinsulinemi potentierar insulinets effekt och användning leder till hypoglykemi. Borde kunna kontras genom att äta mer/oftare/längre magsäckstömmning a.k.a. lägre GI på kolhydratskällorna.
Citat:
Googlade lite:
Det första fetmarkerade kanske inte är så positivt, dock svårt att säga hur applicerbart det är på styrketränande män, det andra är däremot spännande.
|
Enligt studierna jag läste så sänkte det fritt testosteron i kvinnor med hyperandrogenism som är ett symptom på PCOS. Det är tyvärr bara utrett för kvinnor med PCOS och hyperandrogenism. På den ljusa sidan verkar d-chiro-inositol och myo-inositol vara väldigt bra för kvinnor som lider av PCOS, metabolt syndrom (det minskar också riskfaktorerna involverade i det metabola syndromet, blodtryck/plasma triglycerider osv) och hyperinsulinemi (genom att potentiera insulinets effekt, typ som kanel antar jag)! Verkar vara ganska likt metformin ur det perspektivet. Metformin används f.ö. också för kvinnor med PCOS (och folk med diabetes typ II). Helt plötsligt blev jag jävligt intresserad av PCOS
Kanske inte så bra för oss som försöker bygga med tanke på testosänkningen dock
Citat:
Sökte vidare lite i den tråden, och han fick den frågan där också:
"No reason. I get dairy protein from the milk and dairy kefir I often mix with beef & egg protein. I believe there is a huge over-reliance on whey protein. More importantly I supplement with Leucine in my swell drink when working out and many hours PWO as well so I am not wowed by the high amount of BCAAs in Whey protein. I provide my own leucine when it doesn't have to compete with other aminos." Så han har inget emot vassle.
Och "swell drinken" han pratar om är:
"NOTE you can lower the water quantity and either reduce the quantity or eliminate the glutamine if you can not tolerate it.
I mix the following drink to increase cellular swell during my workout:
6 grams of L-Leucine
4 grams of L-Alanine
3 grams of L-Glycine
25 grams of L-Glutamine
75 ml of coconut water (kefir optional)
75 ml of Lemon Juice
in 2 liters of water.
I do get noticeably more swollen in the gym when I use this mix." Och jag har ifrågasatt honom angående Glutamin med tanke på alla negativa studier som postats på bland annat detta forum, men han har haft svar på allt än så länge:
http://justpaste.it/datswell
Det ska jag göra, tackar! Finns hur mycket somhelst att läsa, det tar aldrig slut. 
|
Jag förstår tanken bakom att förhindra leucin-frisättning från cellen och bibehålla det intracellulära trycket och därmed påverka omgivningen (anabol respons/proteinsyntes osv). Men hela det här med proteinfasta och "swell" drinkar ger mig huvudvärk och går rakt över min filosofi om att hålla det på en enkel och praktisk men ändå effektiv nivå. Menar han att det inte räcker med en diet rik på glycin och glutamin? Kan det inte vara genom denna mekanismen leucinmetaboliten beta-hydroxy-beta-methylbutyrat fungerar? Signalera att leucin redan är nedbrutet och cirkulerar extracellulärt?
Jag har både kört med glutamin, leucin, hmb och glycin. Inget som har fastnat (i längden).
Spontan kvällsrehab
dagsform: krispigt bränd av vårsolen
Axelwarmup
5x20
Ligg. Inåtrotationer
5x20
5x14
Sitt. Utåtrotationer i cable
2x18
2x12
Sitt. Inåtrotationer
5x20
7x18
Cablecrunches
25x20
30x20
35x20
40x8
Drag till ansiktet med utåtrotation
1 set
Kommentar: Dem abs is commin' back. Inte tränat mage ordentligt på ett par månader (pga gymbyte, kassa mag-maskiner) och jag märker att vilotonusen försvunnit. Nu är den på väg tillbaka när jag hittat en vettig version på cablecrunches! Snart ser magen ut som klippiga bergen igen!
Kost i snitt de 3 senaste dagarna:- 4000 kcal
- 250g protein
- 550g kolhydrat
- 80g fett
|
|
|
2012-05-04, 18:50
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Angående swell drinken.. allt det där är också över mitt huvud, men jag finner det ändå intressant, och jag lär fortsätta läsa om det. Och jag använder det inte själv (ännu) eftersom jag inte helt och hållet förstår kontexten och därför antagligen bara skulle göra fel.
Är lite trött i huvudet känner jag men hittade att han skrivit detta, tror att det förklarar lite mer: http://justpaste.it/hghjg
Problemet är väl helt enkelt när för många näringsämnen blir inblandade samtidigt som tippar balansen åt fel håll, därav ett tillskott enbart innehållande de rätta beståndsdelarna, inget annat. Om jag har förstått det rätt. Borde inte läsa just nu.
|
|
|
2012-05-04, 19:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Upplever du att du kan ligga högre på näringsintaget men ändå bibehålla bättre form nu jämfört med förr? Läst gamla inlägg där du legat bra mycket lägre men ändå haft sämre form, missförstå mig rätt hehe.
Du verkar ha blivit väldigt tolerant mot att ligga högt på allt. Själv känner jag att min kropps setpoint kanske har ändrats lite till att vara mer bekväm på lägre BF nu än förr, eller så är de bara psyket som blivit avtrubbat. Känner du av att din kropp strävar mot en setpoint som du tydligt känner av? På vilken BF/vikt/makrofördelning tror du i såfall att din kropp "vill" ligga på för att känna sig hemma.
Kanske lite luddigt formulerat, men du hajjar nog
|
|
|
2012-05-05, 12:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Angående swell drinken.. allt det där är också över mitt huvud, men jag finner det ändå intressant, och jag lär fortsätta läsa om det. Och jag använder det inte själv (ännu) eftersom jag inte helt och hållet förstår kontexten och därför antagligen bara skulle göra fel.
Är lite trött i huvudet känner jag men hittade att han skrivit detta, tror att det förklarar lite mer: http://justpaste.it/hghjg
Problemet är väl helt enkelt när för många näringsämnen blir inblandade samtidigt som tippar balansen åt fel håll, därav ett tillskott enbart innehållande de rätta beståndsdelarna, inget annat. Om jag har förstått det rätt. Borde inte läsa just nu.
|
Då är vi på samma A4. Ang. länken så är kalium något jag lägger mycket fokus på och har även sneglat på taurines roll i intracellulärt tryck.
Det är klart att det är viktigt med balansen mellan ämnen som konkurrerar om transportör/enzymsystem (de klassiska exemplen är ju n3/n6 och bcaa vs. tryptofan) men jag försöker alltid hitta sätt att undvika tillskott av enkla aminosyror utan istället hitta det i livsmedel. Omega3-piller går bort i förmån av lax, kaliumtabletter går bort i förmån av potatis, tryptofan (5-htp) går bort i förmån av kaffe/kakao, selen går bort i förmån av ägg, MCT - kokos, CLA - mjölk. Osv. De enda problen jag stött på är magnesiumintaget på diet i vilket fall jag anser det (än så länge) nödvändigt att supplementera.
Men jag tror definitivt att det finns en fördel med att dra ner det totala proteinintaget och koncentrera sig på total aminosyreprofil. Har forskat lite i detta de senaste dagarna och kommer fortsätta tills jag har koll och testat det.
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Upplever du att du kan ligga högre på näringsintaget men ändå bibehålla bättre form nu jämfört med förr? Läst gamla inlägg där du legat bra mycket lägre men ändå haft sämre form, missförstå mig rätt hehe.
Du verkar ha blivit väldigt tolerant mot att ligga högt på allt. Själv känner jag att min kropps setpoint kanske har ändrats lite till att vara mer bekväm på lägre BF nu än förr, eller så är de bara psyket som blivit avtrubbat. Känner du av att din kropp strävar mot en setpoint som du tydligt känner av? På vilken BF/vikt/makrofördelning tror du i såfall att din kropp "vill" ligga på för att känna sig hemma.
Kanske lite luddigt formulerat, men du hajjar nog
|
Jag förstår precis vad du menar och jag upplever precis det du beskriver, att jag flyttat min set-point rätt kraftigt de senaste perioderna. Delvis för att jag har mer kontroll över makronutrientfördelning/intag på ett förmånligt sätt och att jag har lägre BF (hormonell påverkan) samt högre NEAT. Min kropp kämpade emot väldigt mycket för en period sedan då libidon och kroppen över lag var nere i rännstenen. Men efter en längre (1-2 månader) vaneperiod och ändå högt kcal/kolhydrat/fettintag så har de negativa symptomen sakta ebbat ut. Jag ligger fortfarande på 6% trots ett väldigt högt näringsintag utan att träna särskilt mycket (dock väldigt hög NEAT). Kroppen strävar fortfarande efter att utjämna och lägga på sig fett/lagra energi men i mycket mindre utsträckning än för t.ex. en månad sedan. Jag funderar var-varannan dag på att dra en minidiet för att skärpa formen från 6% till <4% men måste övertala mig själv att kroppen behöver mer näring för att läka. Jag har legat på "lågt" (relativt, 2700kcal/dag är ju knappast lågt för gemene man) och tränat intensivt för lång tid och naivt förtryckt bieffekterna för att jag är fåfäng. Man mår inte "bra" av att ligga på <9% underhudsfett (ensiffrigt). Det är ingen hälsokur. Detta är något jag har svårt att acceptera och försöker hitta vägar runtom dagligen.
Det här låter över lag negativt men det positiva är att utgångsläget (typ set-point) förbättras varje dag.
Agility-tester
T-test
10.12s
505-test
2.5 (vänster)
2.3 (höger)
Stående jämfotalänghopp
2.54m
20m sprint (3-punkts start)
2.8s
Vertikalhopp
55cm (statiskt)
56cm (counter movement - ssc)
69cm (counter movement arms swing)
Medicinboll-kast bakåt
16.20m (3kg boll)
Kommentar: Kul. Har DOMS i infästningen mellan serratus anterior och obliques idag.
Adduktorerna och glut medius också. Överraskande bra resultat på CMJas.
|
|
|
2012-05-05, 12:43
|
|
Registered User
|
Underkropp
MOrrnvikt: kommer bild
Sitt. Vadpress
40x12
40x12
Stå. Vadpress
10x13
Boxböj
140x17
110x8 (test)
110x4 (djupare box)
Raka marklyft
40x20 (stång)
48x20 (hantlar)
42x20 (-||-)
Hacksquat
20x20
40x20
60x12
60x16
Ligg. Lårcurl
3x15
3x15
4x10
Utfall i smith
+20x12
Knäböj i smith
+20x20
Kommentar: Trött i fötterna/underkroppen efter 3-4 dagars fys-tester, slackline samt mycket barfotapromenader.
Go vaskuläritet och fin pump annars.
Bra tröck i vaskulegzen idag - min tryckgivande post-wo fann också sin väg in i bilden.
O-äckligaste post-wo'n ever. Bananchokladvassle/kasein + 300g glukosbaserade vanilj-marshmallows! 238g glukos straight into mah veinz!
|
|
|
2012-05-05, 12:46
|
|
fyller snart 88
Reg.datum: Feb 2007
|
Haha jag kommer på mig själv med att tycka att dina ben är så jävla snygga. Jag vill också ha ådror på benen!!!
|
|
|
2012-05-05, 15:22
|
|
Registered User
|
Citat:
Kan inte uttala mig då jag själv inte testat det men enligt litteraturen (jag har okkså googlat!) så verkar dina instinkter stämma ganska bra. Behandling vid hyperinsulinemi potentierar insulinets effekt och användning leder till hypoglykemi. Borde kunna kontras genom att äta mer/oftare/längre magsäckstömmning a.k.a. lägre GI på kolhydratskällorna.
|
Har gjort lite tester med min blodsockermätare i veckan. Mitt fasteblodsocker brukar ligga runt 4.0 (morgon direkt efter uppvaknande/3-4h efter måltid). Vid 30-90 min (gör mätningar var 15:e minut) efter påbörjad måltid (100g bovete, 1 stor banan, 250g keso, 1 tsk kanel) stiger inte sockret över 4.6 för att inom 120 min ha droppat till under 4.0. Lägsta noteringen var på 3.5 häromdagen men brukar ligga runt 3.7-3.9. Blodsockret ligger sedan där omkring i ytterligare 1-2 timmar innan det återgår till normala fastenivåer.
Har inte tänkt på det tidigare men utifrån rådande vetenskaplig data så borde en sådan måltid vara rätt rejält insulindrivande (lättnedbruten stärkelse+mjölkprotein) och dessutom ha en kraftig inverkan på insulinkänslighet/glukosupptag (d-chiro-inositol och kanel) i vävnaderna.
Lägg därtill en uppreglering av GLUT4 translokering i muskelcellerna efter ett träningspass så har man nog en rätt galen kombination. Kanske blir att justera en aning för jag blir rejält matt av hypoglykemin.
|
|
|
2012-05-05, 15:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag förstår precis vad du menar och jag upplever precis det du beskriver, att jag flyttat min set-point rätt kraftigt de senaste perioderna. Delvis för att jag har mer kontroll över makronutrientfördelning/intag på ett förmånligt sätt och att jag har lägre BF (hormonell påverkan) samt högre NEAT. Min kropp kämpade emot väldigt mycket för en period sedan då libidon och kroppen över lag var nere i rännstenen. Men efter en längre (1-2 månader) vaneperiod och ändå högt kcal/kolhydrat/fettintag så har de negativa symptomen sakta ebbat ut. Jag ligger fortfarande på 6% trots ett väldigt högt näringsintag utan att träna särskilt mycket (dock väldigt hög NEAT). Kroppen strävar fortfarande efter att utjämna och lägga på sig fett/lagra energi men i mycket mindre utsträckning än för t.ex. en månad sedan. Jag funderar var-varannan dag på att dra en minidiet för att skärpa formen från 6% till <4% men måste övertala mig själv att kroppen behöver mer näring för att läka. Jag har legat på "lågt" (relativt, 2700kcal/dag är ju knappast lågt för gemene man) och tränat intensivt för lång tid och naivt förtryckt bieffekterna för att jag är fåfäng. Man mår inte "bra" av att ligga på <9% underhudsfett (ensiffrigt). Det är ingen hälsokur. Detta är något jag har svårt att acceptera och försöker hitta vägar runtom dagligen.
Det här låter över lag negativt men det positiva är att utgångsläget (typ set-point) förbättras varje dag.
|
Stämmer väl in på mina erfarenheter. För min del har jag nästan börjat få en känsla av att jag inte vill äta mer än vad jag gör i nuläget. Det var verkligen inte fallet under tidigare perioder av viktnedgång. Kroppen är rätt nöjd med det den får, iaf när det kommer till aptitreglering. Jag kan dock vara lite hängig ibland och min libido är fortfarande avsevärt nedsatt vilket ändå tyder på att kroppen inte riktigt är bekväm med nuvarande kroppskomposition. Min förhoppning är den att mitt allmäntillstånd normaliseras allt eftersom jag fortsätter stabilisera mig kring min nuvarande vikt.
|
|
|
2012-05-05, 15:41
|
|
made a huge mistake
Reg.datum: Sep 2007
|
Är det någon typ av aquasocks du har på dig på bilden? Ser opti ut.
|
|
|
2012-05-06, 17:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
Haha jag kommer på mig själv med att tycka att dina ben är så jävla snygga. Jag vill också ha ådror på benen!!!
|
Det är okej chrille. Är man i bb-gamet får man tycka det är snygg (erhm.. "estetiskt") med manliga fysiker, så länge man säger *no homo*. Vilket du missade. Börjar bli lite misstänksam.
Du är väl snart i räfflade-ben-form också? Hur många mm med kaliper har du på quads/hamsen? Brukar inträda vid ~5mm för mig.
Citat:
Har gjort lite tester med min blodsockermätare i veckan. Mitt fasteblodsocker brukar ligga runt 4.0 (morgon direkt efter uppvaknande/3-4h efter måltid). Vid 30-90 min (gör mätningar var 15:e minut) efter påbörjad måltid (100g bovete, 1 stor banan, 250g keso, 1 tsk kanel) stiger inte sockret över 4.6 för att inom 120 min ha droppat till under 4.0. Lägsta noteringen var på 3.5 häromdagen men brukar ligga runt 3.7-3.9. Blodsockret ligger sedan där omkring i ytterligare 1-2 timmar innan det återgår till normala fastenivåer.
Har inte tänkt på det tidigare men utifrån rådande vetenskaplig data så borde en sådan måltid vara rätt rejält insulindrivande (lättnedbruten stärkelse+mjölkprotein) och dessutom ha en kraftig inverkan på insulinkänslighet/glukosupptag (d-chiro-inositol och kanel) i vävnaderna.
Lägg därtill en uppreglering av GLUT4 translokering i muskelcellerna efter ett träningspass så har man nog en rätt galen kombination. Kanske blir att justera en aning för jag blir rejält matt av hypoglykemin.
|
Ja, kanske lite för mycket insulinliknande ("glukosindrivande") substanser. Säkert bra för någon med typ-II diabetes. Kanske inte så bra för oss. Antagligen bättre i en annan situation för att minimera mängden insulin som frisätts av en viss måltid. T.ex. när man bryter fastan?
Citat:
Stämmer väl in på mina erfarenheter. För min del har jag nästan börjat få en känsla av att jag inte vill äta mer än vad jag gör i nuläget. Det var verkligen inte fallet under tidigare perioder av viktnedgång. Kroppen är rätt nöjd med det den får, iaf när det kommer till aptitreglering. Jag kan dock vara lite hängig ibland och min libido är fortfarande avsevärt nedsatt vilket ändå tyder på att kroppen inte riktigt är bekväm med nuvarande kroppskomposition. Min förhoppning är den att mitt allmäntillstånd normaliseras allt eftersom jag fortsätter stabilisera mig kring min nuvarande vikt.
|
Det normaliserar sig tror jag. Åtminstonde för mig. Jag är inte riktigt "där" än heller men sålänge jag fokuserar på adekvat näringsintag så går det i rätt riktning. Tror det hjälpt att droppa IF också så jag hamnar i ett mer parasympatiskt läge över dygnet. IF försätter en trots allt i en stresssituation under fastan.
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo
Är det någon typ av aquasocks du har på dig på bilden? Ser opti ut.
|
TecnoPro SR, bästa köpet ever. Sjukt opti. 120:- på intersport. Det är som att gå på moln.
Överkropp
kv: sprudlande (535g glukosbaserat godis igår i anslutning med biobesök)
Bänkpress
40x15
50x10
55x9
60x6
Stångrodd
50x12
55x8
55x7
Stående Press över huvudet med hantlar
16x10
16x7
Chins (supi)
kv*9
Triceps ext. öh.
15x20
15x15
Underarmscurl
30x20
35x7
Omvänd stångcurl + stångcurl
27x7+4
Drag till ansiktet
60x12
Kommentar: Ska försöka få kontroll på volymen/övningarna/progression/periodisering nu så jag kör lyle mcdonalds generic bulking routine.
Övertränat hela mitt liv och jag fattar ju inte bättre än att fortsätta göra det. Idiotiskt.
Dagsformen med ytterligare en post-wo fullträff från lidls sortiment.

300g "mallow cocktail"!
Och en triad av triceps:
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.
|

|