Sedär iaf. Men samtidigt har jag insett att om man ska komma någonvart i tyngdlyftning så är det ett måste att ta något olagligt, USA kommer nog aldrig ta medalj. Kanske var därför rob adell hoppade av innan tävlingen.
Någon som har tips på hur man "parerar" i botten? Nästan alla mina misslyckade ryck går såhär.
Prata med någon av tyngdlyftarna.
Tyvärr tog batteriet slut i kameran redan efter första försöket men jag tänkte bidra med den ändå trots att det var no-lift.
[.YT]eEa99txIaCE[/YT]
Någon som har tips på hur man "parerar" i botten? Nästan alla mina misslyckade ryck går såhär.
Tränat tyngdlyftning i 3-4 månader nu, riktigt kul!
Nästa mål är 84 kg(kv), Borde ha kapacitet för det. Ska prova i veckan
Du loopar lyftet, slår först ut det för att sedan dra in det. Du kompenserar lite för detta genom att hoppa bakåt, men vikten hamnar längre bak än du hoppar. Dra stången närmre kroppen.
Du loopar lyftet, slår först ut det för att sedan dra in det. Du kompenserar lite för detta genom att hoppa bakåt, men vikten hamnar längre bak än du hoppar. Dra stången närmre kroppen.
Hört det många gånger, vart betydligt värre tidigare då jag slog ut stången så mycket att jag måste hoppa fram o fånga, förbättras lite hela tiden.
Självklart gör jag det, tänkte mest om någon på forumet har något super knep, tips från alla håll är bra.
När mina lyft betedde sig sådär så var det för att jag inte hade samma vinkel på ryggen från start till början av andra draget. Du startar med baken först och då får du en "slunga" som du inte klarar av att parera.