Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Förjävla äckligt hur lätt du blir hård.. (tolka ej den meningen fel)
Minns att jag frågat om de förr, men nu ligger du lägre i fett % igen. Hur påverkas din libido av det? Misstänker att långa dieter kan rubba en ganska rejält.
|
Libidon har varit nedreglerad sen november förra året då jag sjönk under <10% kroppsfett med DC11-dieten.
Håller fortfarande på och försöker hitta en lösning på detta. Vad jag kan konkludera så räcker det inte med att gå på kaloriöverskott igen.
Överväger s.k. "testoboosters" eller att helt enkelt gå upp i vikt (fett) men hittar helst en annan lösning.
Citat:
Ursprungligen postat av JJOHANSSON
Herre min skapare vilka ben 
Vad väger herrn på profilbilden?
|
76.00 kilogramas (färdigdietad, vätsketömd och kolhydratsladdad)
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Jäkla vilka ben alltså! Där ligger man i lä hehe =)) Galen form du håller med så högt intag.. Min pucko kropp reagerar om jag bara kryper över kcal jag satt på deff.. och en ätardag så känns det som jag backar en vecka.
|
Det gör du säkert inte! Du böjer ju mer än mig! Ätardagarna må få en att se sämre ut i spegeln och på vågen men kroppssammansättningen gynnas bara av det.
Beror iofs på vad man baserar sina ätardagar på.. Kör vidare med dieten!
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek
Bro du mår helt ok på den bf % du har nu? För jag vet att vissa mår "sämre" eller "annorlunda" eller något sånt när dem är på lägre bf %. Vore kul att höra dina tankar kring det där. Minns att jag ställt en liknande fråga när du körde tävligsdieten men då tror jag du bara sa att det var problem de absolut sista dagarna typ.
|
Ja, min kropp har acklimatiserat sig till att hålla låga underhudsfettnivåer känns det som. Jag mådde toppen hela förra dieten förutom sista veckan när jag droppade kolhydraterna (<100g/dag). Nu ligger jag ganska lågt i underhudsfett men högt i näringsintag och pendlar mellan kaloriöverskott och underskott. Energinivåerna är på topp, det enda jag kan klaga på är libidon som jag nämnde 2 citat upp. Antagligen pga suboptimala testonivåer (och andra psykologiska faktorer och omständigheter förstås).
Men jag jobbar som sagt på att hitta en stabil leangains-plan (och det går framåt)!
Citat:
Ursprungligen postat av paatrik
Tänker du på fördelningen direkt efter träning, exempelvis lågt fett högt kolhydrat etc?
|
Absolut. Så nära 0g fett (brukar snarare bli ~10g) som möjligt post-wo. Högt protein och högt glukos.
Ungefärliga värden brukar bli ~100g protein och 150-300g glukos. (1000-1600kcal)
Gay-Rehab
Sittande Vadpress
55x12
50x9
50x10
50x10 + 40x7 (dropset)
Axelrehab
4x35 (utåtrotation)
5x20 (arne)
5x15 (arne)
5x20 (utåtrotation)
Stående Vadpress
9x20
9x13
9x13
9x8 (dropset)
Inåtrotation (kabelfan)
7½x19
7½x9
Utåtrotation
3½x10
2½x10
Vakum
5x10sek
Tricepsext
35x17
40x12
Omvänd stångcurl
25x11
25x8
22x6 (dropset)
Crunchez
20
15
Kommentar: Förhållandevis bra pass. Känns som om det går framåt. Men å andra sidan känns det som att det går bakåt varannat pass.
- 3941 kcal
- 268 protein
- 603 kolhydrat
- 47 fett
- 3374 kcal
- 278 protein
- 416 kolhydrat
- 64 fett
- 3718 kcal
- 295 protein
- 475 kolhydrat
- 75 fett
- 3718 kcal
- 298 protein
- 468 kolhydrat
- 68 fett
- 3659 kcal
- 275 protein
- 502 kolhydrat
- 53 fett
- 3585 kcal
- 280 protein
- 499 kolhydrat
- 45 fett
Kommentar: Trots högt kaloriintag (mest kolhydrat) och låg aktivitetsnivå verkar jag inte lägga på mig särskilt mycket fett.
Dagsformen försämras dock markant men mest pga höga natriumintag (500g keso/dag) plus sinnessjuka kolhydratsintag.
En vätske/salttömmning jag har planerad tisdag-fredag nästa vecka fixar biffen.