Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-22, 17:16   #8146
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Survivors! Så vare ja, tackar för det!

Ja TWD sög fram till de 2 sista avsnitten, a little less conversation and a little more action, please!
Gammal 2012-03-22, 17:22   #8147
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Andra säsongen av Walking Dead är rätt kass som helhet.
Har du läst serien?
Gammal 2012-03-23, 01:48   #8148
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
The River! Skeptisk till en början men nu börjar det ju hända saker. Slut på säsongen nu dock verkar det som, 8 avsnitt blev det.
Gammal 2012-03-23, 08:38   #8149
Popliteus
Registered User

Popliteuss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjack Visa inlägg
Håller inte alls med. Händer knappt något i 12 episoder för att äntligen bli lite spännande i slutet av ep13 och då måste man vänta ett halvår till nästa episod.

Stör mig ganska mycket på de flesta karaktärerna också.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Andra säsongen av Walking Dead är rätt kass som helhet.
Nej, nej, nej... Skillnaden mot första säsong är att det inte bara är slakt hela tiden utan handlar lite mer om relationer och strategiska utspel karaktärerna sinsemellan. Serien har bara blivit bättre av det och liknar inte skit som blablabla of the dead.
Popliteus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 08:52   #8150
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Popliteus Visa inlägg
Nej, nej, nej... Skillnaden mot första säsong är att det inte bara är slakt hela tiden utan handlar lite mer om relationer och strategiska utspel karaktärerna sinsemellan. Serien har bara blivit bättre av det och liknar inte skit som blablabla of the dead.
Jag håller inte heller med dig. Det sega tempot och intrigerna har inte hjälpt mig att komma mycket närmare karaktärerna. Plus att det inte är där jag vill ha fokus i en zombie-serie, då hade jag tittat på något annat.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 09:23   #8151
Kafka
Registered User

Reg.datum: Oct 2011
Håller med. Det TWD behöver är en bättre/tydligare story arc, t.ex. att de bestämmer sig för att åka till något visst ställe (annan stad/militärbas/whatever) på grund av någon anledning. Denna anledning skulle kunna vara att de vill få reda på vad som startade epedemin, eller att de fått höra om någon sorts fristad, eller någon annan typ av standardanledning i zombiefilmer (det behöver inte bli sämre bara för att man har sett något liknande förr). Helst skulle jag vilja se gänget tillbaka i stadsmiljö, med mänskliga motståndare att kämpa mot.

Helst av allt skulle jag vilja se Lennie James tillbaka i serien (han var med i första avsnittet, om ni minns). Helst lika badass som i Jericho.
Kafka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 09:25   #8152
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Du är den första jag hört tycka att andra säsongen är bra. Alltså är dom flesta ense om att den var rätt så kass.
Gammal 2012-03-23, 09:43   #8153
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag tycker det är sämre, men fortfarande sevärt. Det är rätt dyrt att härja runt i städer med massa zombies, stridsvagnar och grejer.

Att hänga runt på en gård och plocka ägg är väl billigare.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 09:45   #8154
Popliteus
Registered User

Popliteuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Du är den första jag hört tycka att andra säsongen är bra. Alltså är dom flesta ense om att den var rätt så kass.
Dem flesta du pratat med ja. "breathtaking" -wall street journal, "A master calss in suspense filmmaking" - HITFIX etc. De flesta jag har pratat med tkr säsong 2 har varit bättre.
Gammal 2012-03-23, 13:06   #8155
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Dem flesta du pratat med ja. "breathtaking" -wall street journal, "A master calss in suspense filmmaking" - HITFIX etc. De flesta jag har pratat med tkr säsong 2 har varit bättre.
Ja litar inte på tidningskritiker, speciellt efter att dom gav 100/100 till ett spel som Mass Effect 3... Och du märker väl själv av stämningen i tråden. Kolla även några sidor bak, vad folk tycker här efter varje avsnitt så får du se att det i princip endast är det sista avsnittet som folk verkar ha gillat.
Gammal 2012-03-23, 13:17   #8156
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Gammal 2012-03-23, 13:20   #8157
Popliteus
Registered User

Popliteuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Ja litar inte på tidningskritiker, speciellt efter att dom gav 100/100 till ett spel som Mass Effect 3... Och du märker väl själv av stämningen i tråden. Kolla även några sidor bak, vad folk tycker här efter varje avsnitt så får du se att det i princip endast är det sista avsnittet som folk verkar ha gillat.
Visst att ett par personer på detta forumet tkr tvärtom men synd för dem .
Gammal 2012-03-23, 18:52   #8158
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
The River! Skeptisk till en början men nu börjar det ju hända saker. Slut på säsongen nu dock verkar det som, 8 avsnitt blev det.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Kafka Visa inlägg
Håller med. Det TWD behöver är en bättre/tydligare story arc, t.ex. att de bestämmer sig för att åka till något visst ställe (annan stad/militärbas/whatever) på grund av någon anledning. Denna anledning skulle kunna vara att de vill få reda på vad som startade epedemin, eller att de fått höra om någon sorts fristad, eller någon annan typ av standardanledning i zombiefilmer (det behöver inte bli sämre bara för att man har sett något liknande förr). Helst skulle jag vilja se gänget tillbaka i stadsmiljö, med mänskliga motståndare att kämpa mot.

Helst av allt skulle jag vilja se Lennie James tillbaka i serien (han var med i första avsnittet, om ni minns). Helst lika badass som i Jericho.
Håller fullständigt med!
Gammal 2012-03-23, 19:59   #8159
Löpsko
Opti

Löpskos avatar

Reg.datum: Feb 2011
Helgens maratonkoll blir...

Sett fem första och den är helt ok. Gick väll för några år sen på 6an om ja inte missminner mig.
Gammal 2012-03-23, 23:21   #8160
andnel
Registered User

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Blir den verkligen bättre? Har sett t.o.m. avsnitt 6 och än tycker jag det är alldeles för mycket "Nytt avsnitt - det händer random grejer hela tiden, och allt är lite spooky - slut på avsnitt"
andnel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:05.