2012-03-22, 12:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Prata kärlekskänslor med killar är oftast inte så poppis dom flyr bara in i sin lilla grotta och kommer ut när allt lugnat sig lite.
|
Såg den igår och klurade på det när jag skulle sova, kom fram till att det ibland kan vara för att tjejen vill prata känslor för att veta vart killen står (Har vi bara sex? Är vi tillsammans? Hur länge kommer vi vara? Ska vi flytta ihop? etc.) Killen har inte alls funderat på detta och har inget svar eller så har han funderat på detta och kommit fram till svar han tror kommer såra tjejen, därför väljer han att säga så lite som möjligt. Dels för att inte ljuga och dels för att inte såra.
Dock glöms det ofta bort att denna tystnaden/brist på ord ofta kan såra mer och lämna tjejen ovetandes om vad killen tycker och tänker, än att vara ärlig och säga "vill inte vara tillsammans, bara ha sex". Kan ibland även besvaras av "puuh! jag med!" från tjejen
Om killen har känslor för dig så finns det ingen anledning att inte säga det, om man inte försöker spela något spel där man av princip inte ger bekräftelse (idiotiskt) eller om han är rädd för att du inte ska känna samma sak. I vilket fall är det dumt att försöka forcera fram något.
|
|
|
2012-03-22, 12:25
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
|
åh herregud, vad är syftet med den siten, vad vill man åstadkomma och vem vinner något på att läsa den?
|
|
|
2012-03-22, 12:27
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Javisst. Och det stämmer att tjejer behöver mer för sex än killar. Det är för att deras sållning sker senare. Det diskuterades för några sidor sedan.
|
Nu försöker du undvika frågan och lägga över "felet" hos tjejerna.
Citat:
Nej.
|
Så de kvinnor som har problem med detta ljuger?
Citat:
|
Jag kan inte läsa allt. Men om du har ett specifikt inlägg som refererar studier så kan jag gärna läsa det.
Citat:
Nej, för det fungerar ju faktiskt. Då får du leta fram bevis på att det inte fungerar.
Jisses. Meta-Trance.
|
När du säger att det fungerar. Vad refererar du till då och vem säger du det fungerar för? Dig själv?
|
|
|
2012-03-22, 12:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
åh herregud, vad är syftet med den siten, vad vill man åstadkomma och vem vinner något på att läsa den?
|
Personer som inte lärt sig agera runt tjejer som du gör naturligt?
|
|
|
2012-03-22, 12:33
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Det är lite som med viktnedgång, styrketräning.
Folk letar efter ett knep och tror att det ska finnas något magiskt sätt att lösa det hela på. Det som mikaelj förespråkar är dock inte något magiskt knep utan snarare återgången till att inte använda knep.
|
Från The rational male
Citat:
V. Adhere to the golden ratio
Give your woman 2/3 of everything she gives you.
This isn’t hard once you internalize it. Too many guys think Game is a waste of time because it means a constant memorization of scripts and gestures that they can never hope to master in every situation for every eventuality. And they’d be right – if all they did was try to commit everything to rote memorization. But as any good teacher will tell you, that’s not learning. Once the golden ratio becomes part of who you are it’s effortless and becomes your default response. Remember this is an outline. I don’t think aloud to myself “hmmm, well Mrs. Tomassi gave me 3 kisses this morning, I must remember to give her only 2 when I get home from work.” It’s an outline for a principle that you need to get the ‘feel’ for. The point isn’t trying to keep some scorecard of tit for tat exchanges. The effect you’re establishing is,....
|
|
|
|
2012-03-22, 12:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Från The rational male
|
Ja det där låter knepaktigt, disapprove!
|
|
|
2012-03-22, 12:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Mjo.. jag har ändå till och från mellan relationer och när jag varit singel, häckat en hel del på datingsiter. Jag har fått relationer på det sättet, men också riktigt goda vänner.
Presentationsfoto absolut. Ett modellfoto lockar massa besökare, men riskerar också att folk blir besvikna när de träffar dig och ljussättning o allt annat gör att du upplevs annorlunda. Ju fler bilder, desto större chans att den man träffar också känner igen en. Färre bilder ger utrymme för mer fantasi och risken är att personen kommer med helt andra förväntningar till första mötet.
Sedan är det helt klart så att folk får fördomar baserad på vad för slags bilder du lägger ut. Det finns en rolig slideshow/bild som beskriver detta... men har man bara bilder där man har en öl i handen, så tänker folk "festgalning", har man en bild på sig i bar överkropp så tänker folk "tråkig anabolanisse som bor på gymet" osv osv... så klura på hur dina bilder uppfattas. Sista stalltipset är att ta glada bilder. Allvarliga bilder där man ser uttråkad/sammanbiten ger bara intrycket av att människan är tråkig överlag.
Ha en avslappnad inställning till det hela, se det som ett sätt att träffa nya människor på bara, förutsättningslöst. Det går att träffa helt underbara människor den vägen.
|
Ja det är ju på samma sätt själv när man surfar runt, man skapar sig en uppfattning av personen utifrån en bild baserat på fördomar. Men om man då lägger ut bilder representerande olika typer av fördomar  kanske man framstår som för mycket bara... Om man då kanske tar en neutral profilbild och satsar på att man har ett tillräckligt fint leende!
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
Tano:
Om en tjej addar på fb och är på, flörtig emellanåt o.s.v. men aldrig kommer till skott så är hon inte intresserad, hon är bara uttråkad och behöver lite uppmärksamhet. Vill man träffas, då
|
Så mina tankar gått. Därför jag inte orkat skriva något sista dagarna heller. Å andra sidan kan det vara kul chatta ibland, så då kan man väl ha det på samma nivå. Vi har dock träffats.
|
|
|
2012-03-22, 12:37
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av LarsLasr
Personer som inte lärt sig agera runt tjejer som du gör naturligt?
|
Jag gör misstag och klavertramp titt som tätt, men det beror inte på att jag inte läst på om något spel. Det handlar ju om individer och kvittar vilken typ av relation det är, eller om det är samma/olika kön osv. Jag kan inte applicera en metod på en person och tro att exakt samma metod fungerar på en helt annan person. Det KAN göra det, men det är mer en slump än ett facit.
Jag har trots allt varit en mobbad lite nörd oskuld långt upp i åldrarna och som inte en enda tjej ville ta i med tång ens. Det som vände på hela steken och gjorde att tjejer började prata med var att jag började acceptera mig själv och tycka om mig själv för den jag var/är. Jag fick ett inre lugn och började tro på mig själv vilket också tveklöst speglades i min utstrålning.
|
|
|
2012-03-22, 12:39
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av tano
Ja det är ju på samma sätt själv när man surfar runt, man skapar sig en uppfattning av personen utifrån en bild baserat på fördomar. Men om man då lägger ut bilder representerande olika typer av fördomar  kanske man framstår som för mycket bara... Om man då kanske tar en neutral profilbild och satsar på att man har ett tillräckligt fint leende! 
|
haha ja du får väl testa o se... jag brukar personligen vilja få se mer av en människa över nätet innan jag bestämmer mig för en träff, men det är väl också för att jag sett ett sött o fint ansikte på bild och sedan stått öga mot öga med Jurassic Park en halvtimme senare.
|
|
|
2012-03-22, 12:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag gör misstag och klavertramp titt som tätt, men det beror inte på att jag inte läst på om något spel. Det handlar ju om individer och kvittar vilken typ av relation det är, eller om det är samma/olika kön osv. Jag kan inte applicera en metod på en person och tro att exakt samma metod fungerar på en helt annan person. Det KAN göra det, men det är mer en slump än ett facit.
Jag har trots allt varit en mobbad lite nörd oskuld långt upp i åldrarna och som inte en enda tjej ville ta i med tång ens. Det som vände på hela steken och gjorde att tjejer började prata med var att jag började acceptera mig själv och tycka om mig själv för den jag var/är. Jag fick ett inre lugn och började tro på mig själv vilket också tveklöst speglades i min utstrålning.
|
Det är den delen som de gillar och det är just den delen som inte är en metod eller "knep" men det är den delen som antagligen missas av många som försöker sig på att använda en metod eller knep eftersom de är osäkra på sin egen förmåga, personlighet, person.
|
|
|
2012-03-22, 12:50
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Ja det där låter knepaktigt, disapprove!
|
Jag gillar mycket av tanken. Killar som inte vet hur de skall förhålla sig till tjejer har det väldigt svårt och många utav de communities jag har tittat på har varit enormt stöttande och gett tips som verkat bra.
Men precis som med så många specialintressen så blir det mer och mer slutsatser om "hur verkligheten är" och extrema röster dras fram. Man bygger vidare på åsikter och efter ett tag så är det som innan var åsikter nu självklara fakta som man bygger andra åsikter på.
Detta är enda sanningen. Detta är enda vägen. De andra förstår bara inte.
Titta på LCHF och hur det både finns delen med att det är ett vettigt kostalternativ men även hela delen med konspirationer och kolhydrater i alla former är livsfarliga etc.
|
|
|
2012-03-22, 12:52
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Många gånger handlar det ju om att man ska bli trygg i sig själv, våga stå för sin åsikt och inte nojja över hur man agerar kring andra människor. Det är ju metoder som funkar i alla situationer. Det är sällan jag ser några "speletförespråkare" prata om det ultimate samtalsämnet/skämtet/tillvägagångssättet. Alltsom oftast handlar det om att man ska börja med sig själv, våga agera och ta för sig för att få det man vill ha men samtidigt förstå att man inte kan forcera andra personer till att tycka om en.
Det du säger om att bli lugn och trygg i sig själv upplevde jag efter att ha sett några klipp från David DeAngelo när jag var 15/16, iaf kring tjejer. Jag känner inte att jag spelar något spel på grund av att det var därifrån jag lärde mig det, men jag har förstått hur viktigt det är att ha självförtroendet, om det finns folk som får samma sak av att läsa therationalmale så är jag bara glad för deras skull.
Senast redigerad av LarsLasr den 2012-03-22 klockan 12:53.
|
|
|
2012-03-22, 12:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Jag gillar mycket av tanken. Killar som inte vet hur de skall förhålla sig till tjejer har det väldigt svårt och många utav de communities jag har tittat på har varit enormt stöttande och gett tips som verkat bra.
Men precis som med så många specialintressen så blir det mer och mer slutsatser om "hur verkligheten är" och extrema röster dras fram. Man bygger vidare på åsikter och efter ett tag så är det som innan var åsikter nu självklara fakta som man bygger andra åsikter på.
Detta är enda sanningen. Detta är enda vägen. De andra förstår bara inte.
Titta på LCHF och hur det både finns delen med att det är ett vettigt kostalternativ men även hela delen med konspirationer och kolhydrater i alla former är livsfarliga etc.
|
Det är skillnad på "det här är nog bra" och "det här är sanningen" men folk gillar att ha sanningen.
För många som är osäkra så är det nog pga de fått så mycket information från alla möjliga håll om "sanningar" och "såhär ska du göra" (därför jag försökte likna det vid viktnedgång/muskelbygge och allt folk får höra om det).
|
|
|
2012-03-22, 13:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Ja, och de metoder som fungerar är de som visar hur man bygger upp självförtroendet, blir mer utåtriktad, lär sig kommunicera bättre och ger en förståelse för hur attraktion fungerar osv.
Man behöver inte hålla på med tönterier som att lära sig neggar och optimala raggningsrepliker.
|
|
|
2012-03-22, 13:09
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Det verkar som att skuggan et al med flit missförstår vad jag, WHITEFOLKS och Yes har sagt hela tiden.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.
|

|