Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-21, 23:14   #18916
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Ok, om jag säger så här. Jag fattar hur killar tänker, men jag fattar inte hur i helvete dom kan tänka så. Jag VILL inte bli attraherad av män när dom är så korkade. Blä...

När det gäller alfahannediskussionen så kan jag säga att ja, det är alfahannar som går hem hos mig. Tyvärr är det också så att ju mer manlighet, desto "sämre" tänk. Dom killar som går att diskutera känslor med är ju dom som inte är så värst manliga.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-21, 23:29   #18917
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Ok, om jag säger så här. Jag fattar hur killar tänker, men jag fattar inte hur i helvete dom kan tänka så. Jag VILL inte bli attraherad av män när dom är så korkade. Blä...

När det gäller alfahannediskussionen så kan jag säga att ja, det är alfahannar som går hem hos mig. Tyvärr är det också så att ju mer manlighet, desto "sämre" tänk. Dom killar som går att diskutera känslor med är ju dom som inte är så värst manliga.
Bara att börja leva i celibat! För varje sexlös månad som gått klistrar du sedan in en sån här på avataren:

Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-21, 23:35   #18918
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Det är så fantastiskt roligt att studera människor.

Var på hockey ikväll och så satt det ett par rätt nära som såg lite nyförsälskade ut sådär, lite extra puttenuttiga. Tills domaren blåste igång matchen. Efter två minuter så hade killen vrålat ut hela svordomsregistret och kallat både domare och spelare för både det ena och det andra. Efter fyra minuter så imiterade han en sopransångare med sina burop och jag kunde inte låta bli att studera hur obekväm tjejen blev. Hon iakttog mer och mer killen än matchen och såg ut som om hon satt intill ett ufo med sitt ansiktsuttryck. Han i sin tur glömde bort henne fullständigt och gick totalt in för matchen. Det var duktigt påklistrat leende på henne när det blev paus och han plötsligt kom på att han hade sällskap och ville kela lite

Note to myself: undvik hockeydate och avgörande slutspelsmatch

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-21, 23:48   #18919
jaaaaag
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Bara att börja leva i celibat! För varje sexlös månad som gått klistrar du sedan in en sån här på avataren:
Hahaha!
Vart fan fick du den idén ifrån? Förmodligen någon tråd här på kolo men ändå, så skruvat.

Gammal 2012-03-22, 00:10   #18920
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg

Prata kärlekskänslor med killar är oftast inte så poppis dom flyr bara in i sin lilla grotta och kommer ut när allt lugnat sig lite. Vi får älta å fråga om råd med andra tjejer istället om ditten å datten.. Killar är som sagt inte så verbala som vi tjejer är. Det är ju vara se på det här med telefoner. Grabbar är med "tja" "japp jag drar snart" "nä, vi kör på det där" "okej, tja" (3 minuter)

Tjejer. "hej, hur mår du?" "vet du vem jag träffade på vägen hem, blablabla" "juste jag köpte sjukt snygga jeans igår dom satt perfekt" "hur går det med Olle som du träffade förra veckan har du hört nått från honom" "hur gick det vad sa han?" "jaha?" "vad ska jag ha på mig nu då jag har kollat hela min garderob men jag hittar ju inget? passar svart till blått" "jag ska bara duscha sminka mig lite och fixa det tar nog en stund" "men ska vi säga klockan sju vid bussen eller måste du ha mer tid." okej , vi ses snart då.. mm okej.. ja men det blir jättbra.. okej bra hej då" (30 minuter)
Gammal 2012-03-22, 00:12   #18921
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Prata kärlekskänslor med killar är oftast inte så poppis dom flyr bara in i sin lilla grotta och kommer ut när allt lugnat sig lite. Vi får älta å fråga om råd med andra tjejer istället om ditten å datten.. Killar är som sagt inte så verbala som vi tjejer är. Det är ju vara se på det här med telefoner. Grabbar är med "tja" "japp jag drar snart" "nä, vi kör på det där" "okej, tja" (3 minuter)

Tjejer. "hej, hur mår du?" "vet du vem jag träffade på vägen hem, blablabla" "juste jag köpte sjukt snygga jeans igår dom satt perfekt" "hur går det med Olle som du träffade förra veckan har du hört nått från honom" "hur gick det vad sa han?" "jaha?" "vad ska jag ha på mig nu då jag har kollat hela min garderob men jag hittar ju inget? passar svart till blått" "jag ska bara duscha sminka mig lite och fixa det tar nog en stund" "men ska vi säga klockan sju vid bussen eller måste du ha mer tid." okej , vi ses snart då.. mm okej.. ja men det blir jättbra.. okej bra hej då" (30 minuter)
Blir det så mycket "diskussion" då när tjejerna bara sitter och håller med varandra?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 00:21   #18922
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Blir det så mycket "diskussion" då när tjejerna bara sitter och håller med varandra?
Det var ett exempel.. finns nog en miljard olika varianter på det där .. men oftast pratas vi ju mer detaljerat och länge om allt.
Gammal 2012-03-22, 00:22   #18923
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Hahaha!
Vart fan fick du den idén ifrån? Förmodligen någon tråd här på kolo men ändå, så skruvat.
Det var någon på kolo (minns inte vem nu) som berättade för mig att om man inte hade haft sex på en månad så fick man ett "panda point", och om man fått tolv panda points så var man "panda of the year" (vet inte varför just djuret panda valdes, antingen pga memen "socially awkward panda"). Då kom jag på idén med "panda-markörer", ungefär som under första världskriget när engelsmännen satte ett märke på sitt flygplan för varje tyskt plan de hade skjutit ner (eller hur det nu var).

Hade först tänkt ha bilderna i signaturen, men där kan tydligen bara moderatorer ha bilder...
Gammal 2012-03-22, 00:24   #18924
jaaaaag
Guest

Citat:
Prata kärlekskänslor med killar är oftast inte så poppis dom flyr bara in i sin lilla grotta och kommer ut när allt lugnat sig lite. Vi får älta å fråga om råd med andra tjejer istället om ditten å datten.. Killar är som sagt inte så verbala som vi tjejer är. Det är ju vara se på det här med telefoner. Grabbar är med "tja" "japp jag drar snart" "nä, vi kör på det där" "okej, tja" (3 minuter) Tjejer. "hej, hur mår du?" "vet du vem jag träffade på vägen hem, blablabla" "juste jag köpte sjukt snygga jeans igår dom satt perfekt" "hur går det med Olle som du träffade förra veckan har du hört nått från honom" "hur gick det vad sa han?" "jaha?" "vad ska jag ha på mig nu då jag har kollat hela min garderob men jag hittar ju inget? passar svart till blått" "jag ska bara duscha sminka mig lite och fixa det tar nog en stund" "men ska vi säga klockan sju vid bussen eller måste du ha mer tid." okej , vi ses snart då.. mm okej.. ja men det blir jättbra.. okej bra hej då" (30 minuter)
Jag är oficiellt en grabb, LOL...
Och att prata "kärlekskänslor" med män går hur bra som helst.

Gammal 2012-03-22, 00:24   #18925
Spartansk
Banned User

Citat:

Jag hade dödat för en tjej som man kunde prata känslor och andra seriösa saker med. Såhär brukar det bli för mig:

Jag: "Skulle jag kunna få prata om en sak".
Hon: "Vadå?"
Jag: "Ligger du med andra killar?"
Hon: "Haha, du är knasig du. Har du hört att det ska bli fint väder i morgon?"
Gammal 2012-03-22, 00:24   #18926
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Å herregud. Jag kommer att sätta den här tråden i karantän tills Micke helt konverterar till att skriva relationsinlägg på Flashback med de andra kvinnoexperterna. Nu handlar den inte om relationer, den handlar om maktkamp.
Gammal 2012-03-22, 00:25   #18927
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Å herregud. Jag kommer att sätta den här tråden i karantän tills Micke helt konverterar till att skriva relationsinlägg på Flashback med de andra kvinnoexperterna. Nu handlar den inte om relationer, den handlar om maktkamp.
Feminist.

(Ja, det är ett skällsord.)
Gammal 2012-03-22, 00:40   #18928
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Nej, det är faktiskt det allra sista jag vill. Jag vill vara singel men de köttsliga lustarna finns där ändå, köttsliga men inte desperata. Fint ska det va'.

Där har vi det ja.

Och för min del får ett engångsligg gärna bli ett flergångsligg á la KK, för att jag är lat och bekväm.
En riktigt jävla awesome KK önskar jag mig.
Kanske är precis det man själv borde försöka skaffa? Hum...

Aldrig haft kk, alltid tackat nej till ons, aldrig känt att det inte är något intressant (ok aldrig innebär då mina 2 år som singel...), men det kanske börjar svänga lite nu. Om man ändå känner ett behov av närhet och kanske inte är redo för något förhållande, är väl kanske dejtande eller kk alternativen?

En annan fundering, om en tjej lägger till en utan anledning på fb och börjar skriva med en mycket under en längre tid. Tyder väl på att hon är intresserad? Men sedan när man själv börjar bli lite smått intresserad och försöker få till träffar så är det som att det inte fungerar. Viljan att träffas verkar hela tiden finnas där, men det verkar aldrig passa in i schemat. Förstår inte riktigt poängen, är man playad?

Sedan om man träffar en gullig tjej på krogen, som verkar väldigt intresserad och frågar efter ens nummer. Man ger det och hon skickar senare sms, som man också svarar på. Sedan plötsligt inte ett ord på flera dagar. Vad betyder det liksom?

Inser att hela den här dejtingvärlden är komplicerad. Som att det inte var nog komplicerat att vara i ett förhållande. Så mycket konstiga beteenden här i världen. Om folk bara kunde vara öppna med vad de tänker och vill...

Och hur man nu ska träffa mer singlar?... Happypancake säger ni? Kanske får man testa det också, men dejtingsidor verkar svårare än att träffa folk irl.. I bemärkelse att skapa kontakt.

Senast redigerad av tano den 2012-03-22 klockan 00:42.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 00:42   #18929
Spartansk
Banned User

Hur kan någon vilja ha KK? Hur står man ut med att någon man har sex med har sex med andra? Jag skulle hellre ta livet av mig.
Gammal 2012-03-22, 00:44   #18930
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Jag är oficiellt en grabb, LOL...
Och att prata "kärlekskänslor" med män går hur bra som helst.
Fan känns som jag inte pratar annat än kärlekskänslor med mina vänner. Iofs är de flesta av mina vänner tjejer...
tano är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.