Tror faktiskt jag sett dig köra där 1 gång under vintern. Kul!
Yes, visst är det det. Oftast går det bra, men ibland får jag ta det lugnt med att dumpa vikterna. De har någon konferensrum just under. Inte så bra planerat.
Har inte kört OL speciellt mycket men är det inte Power snatch du kör där för att sedan göra "over-head squat"? Ställer frågan då jag själv alltid "fångat" stången i botten. Dvs snabbt ner och sedan böjer upp den på raka armar.
På de lättare lyften är det helt klart power snatch. Brukar köra progressionen muscle snatch/power snatch/snatch för att värma upp.
Det är uppfattat. Då ska jag fortsätta köra stångrodd istället för frivändningar i scheman där de två övningarna är utbytbara mot varandra (t ex Madcow och avancerade StrongLifts).
Men jag tänker fortsätta frivända upp vikten när jag måste militärpressa och det inte finns något bra ställe att lägga stången. En enda halvful frivändning (som inte gör ont någonstans), med rätt lätt vikt, i början av varje set militärpress tror jag min kropp tål.
Förstår inte vad du menar. Men kör på med frivändningar! Allt är inte lika besatta av teknik som jag
Yes, visst är det det. Oftast går det bra, men ibland får jag ta det lugnt med att dumpa vikterna. De har någon konferensrum just under. Inte så bra planerat.
Ne alltså det är ett skämt hur dem har gjort det där "podiet" eller vad man nu skall kalla det. Golvet är ju redan gropigt. Förstår inte varför de inte lade pengarna på att köpa mattor för ändåmålet istället.
Sen skulle det ju inte vara helt fel om de hade, i alla fall, 1 OL stång. De som finns nu river upp mina tummar.
Ne alltså det är ett skämt hur dem har gjort det där "podiet" eller vad man nu skall kalla det. Golvet är ju redan gropigt. Förstår inte varför de inte lade pengarna på att köpa mattor för ändåmålet istället.
Sen skulle det ju inte vara helt fel om de hade, i alla fall, 1 OL stång. De som finns nu river upp mina tummar.
Men vänta nu, de stängerna de har nu ÄR eleikos OL-träningsstänger. En OL-stång har sådär grovt grepp. Det är liksom det som är meningen :-)
Du har inte provat att landa lite berdare i sittet när du kör ryck?
Och i stöt så vill du nog peka inåt med tårna på bakre foten. Så att du kan böja benet lite.
Kul tråd! De bästa lyftarna är så otroligt snabba.
Ja, tänkte på bakbenet med som Rickard säger tobake75. Men rycken såg stabila och bra ut tycker jag
Så här såg det ut när jag ryckte för en månad sedan, 78 och två missar på 82.5
Ja de går till dagligt max. Men i övrigt är det väl inte särskilt likt?
kika på filmerna så hör du vad abadjiev säger. Han assistent åkte till kina och tydligen coachade han då kineserna eller något liknande. Innan hade de bara tränat 1 gång om dagen, sen tog de efter och började flera gånger om dagen och gjorde flera maxförsök varje dag
Men vänta nu, de stängerna de har nu ÄR eleikos OL-träningsstänger. En OL-stång har sådär grovt grepp. Det är liksom det som är meningen :-)
Om du är 100% säker på det så har jag lärt mig fel, för jag är inte helt 100% på att jag har rätt. Men tyckte i alla fall det var stor skillnad på skivstänger när jag fick pröva OL- och SL-stänger på en atletklubb. Dock så kan jag mycket väl ha blandat ihop dem.
Enligt eleikos hemsida verkar det i alla fall som att styrkelyftsstången har bättre grepp (borde innebära grövre "grepp yta") och än OL-stången.
kika på filmerna så hör du vad abadjiev säger. Han assistent åkte till kina och tydligen coachade han då kineserna eller något liknande. Innan hade de bara tränat 1 gång om dagen, sen tog de efter och började flera gånger om dagen och gjorde flera maxförsök varje dag
Det var till Iran som assistenten åkte.
Däremot är det sant som du säger att han berättar hur kineserna ändrade sin träning.
Ja alltså det verkar ju vara liknande program. Men kollar man på klipp med kinesiska lyftare så kör de väldigt många övningar och varianter, även om de går till max dagligen.
__________________ "I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
Däremot är det sant som du säger att han berättar hur kineserna ändrade sin träning.
Ja alltså det verkar ju vara liknande program. Men kollar man på klipp med kinesiska lyftare så kör de väldigt många övningar och varianter, även om de går till max dagligen.