2012-02-16, 09:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Ålder: 24
Längd: 184
Deffstart: 16 Jan
Startvikt: 100,3
Målvikt: 80-82 (Kommer gå på spegeln, men tror det är rimligt, hoppas att landa på ca 8-12% fett)
Nuvarande vikt: 92.4
Har hittills legat ca -1000kcal/dag för att kickstarta det hela, tappade 4 kilo första tre dagarna (Vätska och mat i magen) men har sedan tappat ca ett kilo i veckan enligt planen. Är nöjd, märker stor skillnad i kläder och tycker inte att jag sliter speciellt hårt med deffen.
Får se hur länge jag ligger så här mycket kcal-, vill trots allt inte slänga bort för mycket muskler, men det blir nog ett par kilo till i denna takt för att sedan gå ner på en långsammare minskning.
|
|
|
2012-02-16, 09:40
|
|
|
Not that kind of doctor
Reg.datum: Dec 2009
|
Det såg ganska mörkt ut ett tag. Jag fastnade mellan 93 och 95 i över två veckor. Men nu började det vända nedåt igen morgonvikten var 92.2 kg. Jag har varit lite mer restriktiv med kosten och sett till att jag äter när det ger bästa förhållanden för träningen. Så även styrkan har smugit uppåt igen. Godiset och chipsen är helt borta ur kosten så det blir löite lättare att inte över äta, fast jag har varit ganska bra på att istället äta mer mat. Fast det är ändå att föredra då det ger mer för musklerna. Hellre viktsttabil men bra kosthållning än viktnedgång bara ätandes godis.
|
|
|
2012-02-16, 11:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
När började du deffen?
10 feb
Startvikt?
77kg
Mål?
Få bort onödigt fett så magrutorna kommer fram tydligare
Övrigt?
Flyter på bra! Efter ett tag ska jag göra en bedömning (:
|
|
|
2012-02-16, 16:28
|
|
|
Guest
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baboom
Varför inte bara ha koll på fridagen också? Kommer förkorta dieten betydligt. Så slipper du antagligen sänka energiintaget under kommande vecka..
|
För att jag uppskattar att en enda dag/v slippa tänka och räkna. Hitills har jag gått ner bra trots att jag varit helt fri 1 dag/v, det är först nu det börjat sega. Släpper det ej den här veckan heller då får jag hålla koll på fridagen med, kanske max höja till 3000 kcal el mindre men så länge jag kan komma undan med 1 dag/v så kommer jag att köra på det.
Gör mig ingenting att det går långsamt bara det "går" :-)
Medveten om att det är att föredra att ligga högre överlag än att överäta på fridagen och sedan ligga lite lägre men ibland väljer jag mitt mående över opti.
Får se på måndag.
Senast redigerad av jaaaaag den 2012-02-16 klockan 16:29.
|
|
|
|
2012-02-16, 19:46
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Inne på vecka 7. -7kg och -7cm i midja. Ingen förlorad styrka förutom bänken där jag står lite still.
Känns ganska men redan lite trött på det, 5.5kg kvar.
|
|
|
2012-02-16, 20:50
|
|
|
ständigt bulkande
Reg.datum: Jan 2006
|
Har kört snart 6 veckor och gått från 93 till 88,5 så det känns som ett bra tempo för mig. Har testat många olika deffmetoder men den jag kör nu funkar helt klart bäst och det blir ju mer varaktigt ju längre tid det tar
|
|
|
2012-02-16, 20:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Cirka 2.5 kg ner efter första månaden. Det får ses som ett bra resultat. Lite svagare, lite vekare i tanken, men med mycket bättre kondition och det känns bra.
|
|
|
2012-02-16, 21:08
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
För att jag uppskattar att en enda dag/v slippa tänka och räkna. Hitills har jag gått ner bra trots att jag varit helt fri 1 dag/v, det är först nu det börjat sega. Släpper det ej den här veckan heller då får jag hålla koll på fridagen med, kanske max höja till 3000 kcal el mindre men så länge jag kan komma undan med 1 dag/v så kommer jag att köra på det.
Medveten om att det är att föredra att ligga högre överlag än att överäta på fridagen och sedan ligga lite lägre men ibland väljer jag mitt mående över opti.
Får se på måndag.
|
Jag trodde att jag skulle må bättre på mitt gamla upplägg med en "fridag" men nu när jag tar hänsyn till två viktiga parametrar på min ätardag (totalt energiintag och en minimumgräns för proteinet) känner jag att jag mår mycket bättre psykiskt. Vetskapen om att jag inte ligger för lågt i veckorna och har en sammansättning på ätardagen som inte är HELT åt helvete känns bättre än att äta helt fritt faktiskt. Som du sett är det ändå ingen asketism för mig. Det är pannkakor, pizza, chips, öl mm. Bara inget hetsätande eller överkonsumtion av socker. Kanske skulle du testa? Du kanske skulle gilla det? I så fall: win.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2012-02-16, 21:11
|
|
|
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
Får se på måndag.
|
En sak jag brukar göra för de jag hjälper är att lägga till något varje eller varannan dag, som de verkligen uppskattar. Ibland kan det räcka med en liten chokladbit, sked jordnötssmör, glass, hamburgare eller liknande. Så får de känna att de nästan äter "lyxigare" varje dag på diet, mot vanliga veckor. Kan vara ett tips i alla fall.
Att vara "opti" tycker jag inte ska vara strävan. En diet man kan hålla och känna att man trivs med, föredrar jag alla dagar i veckan.
Hur som helst så är det viktigaste att du går ner och det verkar ju rulla på sakta men säkert i alla fall. Kör hårt!
|
|
|
2012-02-17, 03:04
|
|
|
Guest
|
Tack för inputs!
Tog mig en stund för att fundera över det hela efter att jag svarade här senast och jag kom faktiskt fram till att försöka göra som du Baboom säger är det jag eg vill, kunna njuta av lite, och tja även ibland mycket men ej varje vecka och inte bara pga att det är en speciell dag. Skrev mer utförligt om det i min journal men summan: ingen fridag på måndag även om det kommer att bli surt psykiskt :-) försöka lyssna på kroppen och fylla på lite när jag behöver det och ej "bara för att".
Sheo: jag förstår helt ditt sätt att lägga upp dina fridagar och hade jag haft samma kcal som dig att leka med så hade något liknande helt klart varit jäkligt bra men jag ligger kring 1300-1700 kcal/dag och man får plats med väldigt få kul saker inom den mängden kcal om man dessutom ska ha i sig bra med protein. Ditt sätt att hantera det fria är bra "sunt".
Jag är eg nöjd långt innan jag ätit allt under mina fridagar men fortsätter som om det var den sista dagen på jorden lol. Om man ist hade delat ut de extra kcalen (mycket) under veckan blir vardagsnivån riktigt go kan jag tänka mig.
Beslutet känns skönt.
OnT: det går bra nu! Träningen är roligare än någonsin, orken är bra och jag brottas ej med överdrivet mkt hunger, mycket mer ofta är det snarare ett sug det handlar om.
|
|
|
|
2012-02-17, 05:35
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Mer magert kött och lite mindre kolhydrater/feta såser så kommer man långt på den kalorimängden.
Kolla tråden som kom upp häromdagen med vad man kan äta under deffen.
Mycket bra där
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
|
|
|
2012-02-17, 17:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Ålder: 24
Längd: 183
Deffstart: Osäker exakt, har försökt under längre tid att "dra ner" dock men kört rätt seriöst sen i december.
Startvikt: 92
Målvikt: 75-78, är lite osäker på vad jag kommer hamna på då jag varit nere på dessa vikter tidigare då jag deffat men inte varit nöjd, men har mycket mer muskler denna gång. Det blir spegeln som avgör när det är klart helt enkelt.
Nuvarande vikt: 85
Har haft svårt att se framgångar under tiden för jag har nog kollat lite för mycket på vågen då den har stått rätt stilla men samtidigt har jag ökat i gymmet samt att det ser mycket bättre ut.
Just nu känner jag mig rätt less på allt, men försöker göra saker som gör det lättare för mig genom att göra färdigt en massa mat så jag inte behöver ställa mig och laga och kanske frestas att göra något onyttigt.
|
|
|
2012-02-17, 19:15
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag sitter lite i samma sits som dig Nighten. Vågens siffror stirrar tillbaka på en oförändrade eller i sakteliga förändring medan formen hela tiden känns något något bättre.
EDIT: Börjar bli ordentligt trött på att deffa. Får nog börja engagera mig för att göra god mat framöver.
|
|
|
2012-02-19, 08:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av joelduva
1 dag in.
Start 75kg.
Mål 70 kg.
En liten den här gången  Bulken gick överstyr lite och jag vill korrigera medan tid finnes.
|
Resultat efter en vecka; -1,5kg.
Mycket vätska. Konstigt nog känner jag mig mer tillfreds med en deff än en bulk.
Mindfuck much?  
Siktar på -0,5kg i veckan max. Hoppas det saktar ner takten annars får jag nog öka kaloriintaget.
|
|
|
2012-02-19, 09:30
|
|
|
Workoholic
Reg.datum: Feb 2010
|
Tappa ca 700g nu på 2v, så för denna vecka får jag sänka kaloriintaget lite. Skönt att dieta utan stress dock  började på 106,6 för 4v sen, ligger runt 103,2 nu.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.
|

|