Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
ÅVERHÄD SKVATTS!
Angående foam-roller så skit i att köpa det. Jag köpte ett 1m lång avloppsrör i PVC på Biltema och kapade det på mitten efter att jag blivit av med min roller. Lite hårdare än rollern, men inte så värst då det sviktar en aning. Har även 2st ihoptejpade studsiboll och 1st tennisboll på 3cm i diameter. Det räcker och har nog kostat mig mindre än 100kr.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
|
Citat:
Ursprungligen postat av maqan
Där ligger iaf ett av problemen hos mig. Är stor skillnad på höger och vänster sida, framförallt ITB men möjligtvis även TFL. Svårt att få någon riktig ordning på det där dock känns det som. Kräver ofantliga mängder arbete, iaf för min del.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN
Jag har kört med en termos lindad i en handuk, och även med en vinflaska lindad i handuk. Moar pain moar gain!
|
Citat:
Ursprungligen postat av rolf
När du går rehab-kursen i tvåan kommer du att inse att ALLA har stela IT-band och TFL. 
Traditionell stretch är värdelöst för just det problemet, man kommer inte åt helt enkelt eftersom man inte kan böja knät inåt. Foam rolling, eller något motsvarande, är det bästa IMO. Finns ju flera stycken på IC, gå in och säg att du ska göra skolarbete och rulla lite varje dag. Alternativt gör som någon annan redan sa och tillverka något eget tillhygge. Bollar funkar, likaså diverse rör och grejer som du helt enkelt kan rulla mot. När det gör så ont att ögonen tåras och du har värk i flera dagar efteråt gör du rätt. Mobiliteten förbättras direkt, och inom en vecka märker du rejäl skillnad.
|
Ni är klippor allihopa! Ska påbörja "projekt fattigmansfoamroller" dirr.
Pre/Rehab-heaven here I come!
Överkropp:
kv: kalipermått abdominal 7mm (lol?)
Drag till ansiktet
60x30
60x23
60x18
mina baksida axlar syntes från andra sidan rummet efter första setet
Baksida axlar maskin
2 set
Sittande Hantellyft åt sidan
5 set
Sittande Arnoldpress + Hantelpress ö.h.
24x4+2
21x4+2
Bilateral hantelrodd
24x15
Stångrodd
40x15
Kabelrodd (hög)
30x15
35x15
Lutande Hantelpress
36x10
34x4 (wat)
Pecdec
3 set
Sittande framåtlutade hantellyft åt sidan (baksida axlar altså)
3 set
Kryssdrag
7 set
Tricepsext/Pushdown
5 set
Omdävänd ståncgurl
30x6
25x9
Kommentar: Bra tröck som vanligt, inga konstigheter.
Skamlösa tröckbilder:
Post-wo of the day:
Dagsdosen nutrienter:
11.00 wnc loading drink extreme raz eller vafan den heter (25) eaa (10)
13.30 monstervassle (28) pucko extra kakao (1l) wasa 4crizpmix kanel/honung (100)
14.30 paella (325) kyllingfile (150)
15.30 paella (325) kyllingfile (150) té (100ml?)
17.00 ekol0gisk lättmjölk (3dl, datumvara) riskakaor solros/sesam (1 rulljävel)
18.30 kyllingfile (210) fullkornsris (100) currysås (230)
20.30 kvarg (250) vassle (22) bär av nått slag (~100)
- 3886 kcal
- 303 protein
- 502 kolhydrat
- 78 fett