Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-16, 15:47   #1
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Reg.datum: Jan 2011
Journalen - Den Heliga

Historiska data

Träningspremiär: 2003/04
Toppnotering, vikt: 97kg (2006/07)
Bottenotering, vikt: 65kg (2010)

Styrkenoteringar:

1.Bänkpress: ~110kg
2.Marklyft: 200kg
3.Knäböj: ~ 180kg

Den uppmärksamme noterar att jag genom åren pendlat något i vikt. Här bör poängteras att jag våren 2006/07 inte på något sätt var att anse som ”fet” ur allmän uppfattning (vilken visserligen skiljer sig betydligt från koloiternas, men i alla fall). Jag var under denna period en tämligen biffig grabb med, förstår jag nu, imponerande kroppsmått (på rätt ställen).

Vad som hände 2006/07 – och åren därefter – var att undertecknad inledde en deff som, allt eftersom, övergick till vad som antagligen är att beteckna som ätstörning. Först sensommaren 2010 förmådde jag mig bli kvitt detta ok.

Aktuella data

Ålder: 22år
Längd: 185cm
Vikt: 85kg
Kroppsfett: Uppskattar – något optimistiskt kanske – till 20%. Kalipermätning kommer genomföras under veckan, kaliper har beställts.

Träning (4-split ā rullande schema)

Dag 1: Rygg & axlar
Dag 2: Ben
Dag 3: Bröst & mage
Dag 4: Biceps & triceps

+ dagliga promenader om 1,5-2 h.

Mål med journal

Journalen kommer att tjäna som en personlig bikt. Tanke är att journalens offentlighet skall sporra mig att prestera bästa möjligt. Det sistnämnda, såväl träningsmässigt som kostmässigt. Målet är att, inom rimlig tid, gå ned ca 15kg. Det är spegelns gillande som avgör, i denna del. Jag kommer att sikta på att äta omkring 1800 kcal/dag (har under uppbyggnadsfas ätit <3500 kcal). Alltid +200g protein. Allt kommer utförligt att dokumenteras i journalen.

För det fall jag utelämnat något väsentligt (eller om det skulle vara något annat ni undrar över) så får ni ryta till.
Journalens officiella startdatum är i morgon (12-01-17). Då skall ryggen piskas

Senast redigerad av StNicholaus den 2012-01-16 klockan 15:48.
StNicholaus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 07:11   #2
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dagen D (12-01-17)

I dag sätter jag således igång min deff. Då jag är en vän av självspäkelse (enligt lutersk modell) funderar jag på att inleda dieten med total avhållsamhet från allt vad mat heter och istället uteslutande leva på aminosyror (och kaffe!) inspirerat av följande upplägg;

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ighlight=fasta

Anledningen till ovanstående är helt enkelt att jag behöver något som "rör om" ordentligt i vanegrytan. Genom ett sådant upplägg tror jag mig kunna rubba tidigare mönster, till min fördel.

Kommentarer, i denna del?

Vidare bör jag göra följande förtydliganden;

1. Kosten
Jag har sedan lång tid tillbaka ätit enligt PF-modellen. Jag har under period även ätit ā la "leangains". Det förra passade mig bättre än det senare. Jag kommer därför att lägga upp denna diet enligt PF, där jag - till skillnad från vad jag tidigare sagt - kommer att sikta på att äta +200g protein, men ofta kommer att landa kring lite mer än 2g/kg.

2. Kosttillskott
Följande vapen finner ni i min arsenal;
  • 1 EAA
  • 2 DMAA
  • 3 3,3'-diiodo-l-thyronine
  • 4 Koffein
  • 5 Omega 3
Gammal 2012-01-17, 20:34   #3
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dag 1

Träning: Rygg & axlar

Latsdrag

15x50kg
6x75kg
3x90kg
3x95kg

Skivstångspress (smith)

6x70kg
3x80kg
5x70kg

Hantellyft åt sidan

12x10kg
8x14kg
8x16kg

Hantelrodd

6x38kg
4x48kg
4x52kg

Chins

7xKV (kroppsvikt)
6xKV
6xKV

Baksida axlar (maskin)

8x40kg
4x55kg
7x50kg

Kommentarer:

Med tanke på gymmets stora antal besökare (alla nyårslöften, således...) så lyckades jag snickra ihop ett helt dugligt pass. Vikterna kändes ovanligt lätta och motivationen var hög.

Gällande min planerade "fasta" uteslutande bestående av EAA, kaffe, tobak och (vår allas heliga) Pepsi Max så kommer jag att söka fortsätta med detta upplägg några dagar till. Optimalt? Knappast. Anabolt? Inte särskilt. Katabolt? You bet. Tanken är att sedan övergå till ett kostupplägg i enlighet med Lyle McDonalds "Rapid Fat Loss".
Gammal 2012-01-18, 06:40   #4
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dag 2

Morgonvikt: 82,8kg

I dag är en träningsfri dag. Fattas bara annat med tanke på mitt märkliga kostupplägg. Att utsätta kroppen för allt för hög belastning känns inte motiverat i denna del. I egenskap av student kommer det emellertid att promeneras en del. Antagligen omkring 1,5h (i rask takt).

Vidare är det min förhoppning att jag i dag ska få min kaliper. Om jag så får, kommer mått och fettprocent att redovisas här i journalen. Jag erkänner viss rädsla för alltför "nedslående" siffror...

Kalipern jag har köpt är av följande modell;

XOXO

Senast redigerad av StNicholaus den 2012-01-18 klockan 06:50.
Gammal 2012-01-18, 06:53   #5
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Äsch, länken fungerade inte. Nåja...
Gammal 2012-01-19, 06:49   #6
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dag 3

Morgonrapport

Morgonvikt: 82,2kg (-2,8kg)

Kommentarer inför dagen:

Min EAA-fasta fortgår. Under gårdagen förtärdes omkring 50g EAA. Hunger har ännu inte varit något problem. Det ska bli spännande att se hur dagens benpass kommer att bli med tanke på min stora kalorirestriktion.

Kalipern har ännu inte kommit mig till handa. Jag hoppas (och tror) emellertid att den skall dimpa ned i postlådan i dag. Jag återkommer.
Gammal 2012-01-19, 19:23   #7
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Kvällsrapport

Träning: Ben

Knäböj

8x60kg
4x90kg
3x110kg
2x130kg
4x110kg

Utfall (smith)

6x70kg
4x80kg
4x90kg

Bencurl

6x40kg
4x60kg (maxvikt, maskin)
4x60kg
4x60kg

Vadpress

10x120kg
8x140kg
6x160kg
6x180kg (maxvikt, maskin)

Kommentarer:

På hela taget ett utomordentligt trevligt benpass. Trots att kroppen inte fått i sig annat än EAA och diverse stimulantia på dryga 72h finns där fortfarande ork och (än viktigare?) vilja!

Vidare har jag äntligen fått hem min kaliper varför "fettmätning" utförts. Naturligtvis skall mätningar av lekmän - likt jag själv - tas med en nypa salt. Till mitt försvar vill jag ändock poängtera att jag lät mäta om varje mått ett tiotal gånger. Efterhand blev mätningarna i det närmsta identiska varför jag tror att mitt resultat åtminstone är närmare sanningen än vilken som helst skönsmässig "spegeluppskattning".

Enligt mina mätningar har jag - för nu - en fettprocent på 19%. Vid jämförelse med bilder på andra 19%:are så känns det som en inte helt orimlig uppskattning.

Multiplicerat med min vikt (ca. 82 kg) får vi en fettvikt om 15,58 kg. ALLT ska naturligtvis bort...

Övrigt:

I morgon kommer jag att börja supplementera 3,3'-diiodo-l-thyronine ā 450 mcg/dag. Jag har inga speciella förväntningar vad gäller den här produkten, men känner för att pröva något (för mig) nytt.

Over & out!
Gammal 2012-01-20, 06:12   #8
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dag 4

Morgonrapport

Morgonvikt: 81,5kg (-3,5kg)

Vikten går fortsatt ned. Fattas bara annat med tanke på att kroppen inte har så mycket annat att äta av än sig själv. Lustigt nog tycker jag mig se viss skillnad i spegeln allaredan. Jag utgår från att dessa (enligt mig positiva) förändringar i huvudsak har att göra med att min kropp mer eller mindre är "tömd" på gud vet allt. Jag försöker emellertid att dricka rikligt med vätska för att hålla kroppen "hydrated", som amerikanen skulle ha sagt.

I dag börjar jag - vilket jag redan nämnt - också min 30 dagars cykel 3,3'-diiodo-l-thyronine. För den som sneglat på denna substans rekommenderar jag fortsatt läsning då jag löpande avser utvärdera produkten.
Gammal 2012-01-20, 17:36   #9
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Kvällsrapport

Efter 90 h av "EAA-fasta" valde jag att åter unna mig lite föda. Blev otrevligt illamående de sista timmarna varför jag helt enkelt kände att det fick räcka gott med "bara" 90 timmar. Åttahundra gram nötfärs, avokado, gräddfil och diverse kryddor fick därför äran att bryta min svält.

Hela kalaset gick på 1754kcal (170P/41K/104F). Det var det värt. Slår man det mot dagens aktivitetsfaktor så torde summan bli omkring 1400kcal.
Gammal 2012-01-21, 08:04   #10
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Dag 5

Morgonrapport

Morgonvikt: 81,8kg (-3,2kg)

Som ni ser väger jag idag hela 300g mer än gårdagen. Med tanke på gårdagskvällens intag av 800g nötfärs (exkl. tillbehör) är denna ökning helt i sin ordning. Det kan givetvis anses som lite overkill att väga sig på daglig basis, men jag ser ingen egentlig anledning att avstå.

Övriga kommentarer

Planen för dagen är att dels genomföra ett suveränt bröstpass, dels att införskaffa ett rekorderligt måttband. Med hjälp av våg, kaliper och måttband tror jag mig kunna följa min utveckling på bästa sätt, liksom det ger mig möjlighet att justera eventuella fel.

Vive valeque!
Gammal 2012-01-21, 18:05   #11
StNicholaus
Registered User

StNicholauss avatar

Kvällsrapport

Träning: Bröst

Pec-dec

12x30kg
10x50kg
4x70kg
7x75kg

Bänkpress (smith)

6x70kg
3x90kg
2x100kg
4x80kg

Hantelflyes

8x20kg
8x26kg
3x28kg
3x28kg

Press/maskin (parallellt grepp)

10x30kg
6x40kg
3x50kg
3x50kg

Kommentarer

Allvarligt talat - vad är det med folk? Lördag eftermiddag och gymmet är PACKAT med folk. Passet fick därför improviseras.
Valen av övningar är därför ren och skär improvisation å min sida. Med detta sagt, så anser jag att passet gick över förväntan.
Huvudet var på annan ort, men kroppen levererade. Känns bra.

Dagens krubb

550g brysselkål
300g chumlax
300g torsk
250g kesella 1%
200g zucchini
50g gräddfil
20g EAA
3 st äggvitor
20g pofiber

Kcal: 1360
P: 239g
K: 35g
F: 26g

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.