2012-01-02, 03:29
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Jag brukar blanda 10-15 gram EAA, 2 msk druvsocker, lite salt, lite uppiggande, lite nässelpulver, saft och ibland citron med 1.5 L vatten som jag sedan dricker under träningen.
Några inbördes kontraindikationer? Någon annan som gillar häxbrygder till träningen?
|
2012-01-02, 10:51
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Ptja, frågan är väl varför du dricker det under passet istället för att svepa hela dosen innan eller efter. Det är just bolus-intag som ger effekt på MPS, inte att gå omkring och sippa på aminosyrorna.
|
|
|
2012-01-02, 11:18
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
nässelpulver
|
Vad är det bra för?
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2012-01-02, 11:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Måste uppdatera mig lite ang. proteinintag runt träning.
Är det en dos innan och en efter som "gäller"? Eller skall man bara köra en dos före eller efter?
Antar att det spelar roll om man ätit precis innan osv. Men vi kan väl säga att man ätit en normal portion 3-4 timmar innan, och det gäller alltså styrketräning.
|
|
|
2012-01-02, 11:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tacos
Måste uppdatera mig lite ang. proteinintag runt träning.
Är det en dos innan och en efter som "gäller"? Eller skall man bara köra en dos före eller efter?
Antar att det spelar roll om man ätit precis innan osv. Men vi kan väl säga att man ätit en normal portion 3-4 timmar innan, och det gäller alltså styrketräning.
|
http://forum.body.se/showthread.php?t=160120
|
|
|
2012-01-02, 11:22
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Efter är väl det enda som det finns riktig evidens för.
|
|
|
2012-01-02, 11:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Okej, känns som jag fortsätter med mitt intag direkt efter då tills det dyker upp någon forskning på föreintag.
|
|
|
2012-01-02, 14:45
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Ptja, frågan är väl varför du dricker det under passet istället för att svepa hela dosen innan eller efter. Det är just bolus-intag som ger effekt på MPS, inte att gå omkring och sippa på aminosyrorna.
|
Det mesta är uppdelat i stora sippar, brukar ha en stor innan (15 min) och en efter (0 min), resten smuttas.
|
2012-01-02, 15:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Det mesta är uppdelat i stora sippar, brukar ha en stor innan (15 min) och en efter (0 min), resten smuttas.
|
Fast just smuttandet verkar ju som sagt inte vara till någon fördel. Ta 10 gram före och 10 gram efter och vill du smutta på något så nöj dig med druvsockret i smuttardrinken.
|
|
|
2012-01-02, 17:42
|
|
Sup, registered user?
|
Jag mår inte bra när jag får i mig för mycket EAA på samma gång. Men den här kombon gör att jag kan träna riktigt rejält och det känns även som att jag återhämtar mig väldigt bra - och det redan under passet. Det är både återvätskning, uppiggning, energi, fokus samt återhämtning för musklerna. Det är möjligt att jag inte maxar MPS men eftersom så lite som 6 gram ger effekt så kommer säkert 3-4 gram i mina pre-workout klunkar ge effekt och i absolut värsta fall så hanteras det som vilket annat protein som helst.
Efter träningen dricker jag vassle, 30 gram protein tror jag.
|
2012-01-02, 17:55
|
|
Broder Broccoli
Reg.datum: Apr 2010
|
Hur mycket gram EAA kan jag tillgodoräkna mig om innehållsförteckningen är denna:
Amount per 3 tablet serving:
L Leucine: 1000mg
L Valine: 444mg
L Lysine: 444mg
L Phenylalanine: 378mg
L Threonine: 312mg
L Isoleucine: 177mg
L Histidine: 144mg
L Methionine: 99mg
Vitamin B6: 600mcg
Det är tabletter, inte pulver. Därav min fråga.
|
|
|
2012-01-02, 18:28
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Så mycket som innehållsförteckningen anger?
|
|
|
2012-01-02, 20:43
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Jag mår inte bra när jag får i mig för mycket EAA på samma gång. Men den här kombon gör att jag kan träna riktigt rejält och det känns även som att jag återhämtar mig väldigt bra - och det redan under passet. Det är både återvätskning, uppiggning, energi, fokus samt återhämtning för musklerna. Det är möjligt att jag inte maxar MPS men eftersom så lite som 6 gram ger effekt så kommer säkert 3-4 gram i mina pre-workout klunkar ge effekt och i absolut värsta fall så hanteras det som vilket annat protein som helst.
Efter träningen dricker jag vassle, 30 gram protein tror jag.
|
Du har inte funderat på att testa din drink utan EAA:t och se om du får samma effekt? Känns ju lite som bortkastade pengar att trycka ner EAA i drinken om det inte ger någon effekt. Men det kanske det gör för dig, vad vet jag
|
|
|
2012-01-02, 22:48
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Du har inte funderat på att testa din drink utan EAA:t och se om du får samma effekt? Känns ju lite som bortkastade pengar att trycka ner EAA i drinken om det inte ger någon effekt. Men det kanske det gör för dig, vad vet jag 
|
Jag får anta att det ger effekt. Vad får dig att tro att det inte skulle ha någon effekt? Jag tror inte det ger någon positiv effekt på fokus, energi osv och om något så tycker jag att det påverkat det negativt de gånger jag tagit endast EAA. Efter träningen tycker jag att vassle med mycket vatten haft bäst effekt, i det långa loppet. Det vill säga återhämtning, hur jag mår, hunger senare, osv.
Så det enda jag kan tänka mig är att lägga till några extra gram EAA före träningen, kanske en halv skopa och skölja ner det med min träningsdryck.
|
2012-01-02, 22:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Kolla innehållsförteckningen så ser du vilken skillnad det är. Man kan ju undra varför du köper saker som du inte ens vet hur du ska använda?
|
Jo jag försökte läsa av innehållsförteckningen men blev inte smartare av det.
Det va såhär att när jag köpte EAA-xx så fick jag Recovery på köpet, därav vet jag inte vad den används till. + att jag glömde fråga han i kassan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.
|

|