Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-27, 21:44   #136
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Skullcrushers
1x10 @stång + 20kg
2x6 @stång + 30kg
1x5 @stång +35kg
Fucker. Är så jävla svag i mina triceps att det är pinsamt, hade aldrig orkat det där! Riktigt nice alltså
Gammal 2011-12-27, 21:58   #137
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Reg.datum: Oct 2009
Nu tycker jag du börjar ha tjuvtränat för mycket. Jag har ju bara kört ett pass sedan jag for ner till mor och far!
Gammal 2011-12-27, 22:12   #138
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Nu tycker jag du börjar ha tjuvtränat för mycket. Jag har ju bara kört ett pass sedan jag for ner till mor och far!
Wut?

Why u no train?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 22:14   #139
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Wut?

Why u no train?
Måste åka buss till gymmet. Aka lat.
Gammal 2011-12-27, 22:18   #140
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Måste åka buss till gymmet. Aka lat.
Ah, dagens i-landsproblem.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 22:26   #141
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Ah, dagens i-landsproblem.
Men jag ska nog köra ett pass i Huddinge imorn.

Fina bänkar, Viktor, btw!
Gammal 2011-12-28, 00:29   #142
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

göre göre göre göre
Gammal 2011-12-28, 13:32   #143
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Dagens pass presenteras av The Parlor Mob - Into The Sun

Ben

BICEPSCURL!!!
hähä

Knäböj
1x10 @stång
1x6 @50kg
1x6 @70kg
1x6 @80kg
1x6 @90kg
1x6 @100kg
1x5 @100kg

Blandat kompott vad gäller djupet, 90grader och ibland lite mindre, ca 80-85 månne? Sista setet var närmre 80 . Väldigt nöjd, känns att det händer något här.

Hähä, kan tillägga att jag försökte mig på att militärpressa 70kg. Gick väldigt bestämt inte. Tänkte köra axlar imorrn så får se hur tungt de vanliga repsen går

Enbensknäböj - pistol
2x6
1x5 - med 1 sekund stopp i bottenläget
1x6
Dessa känns säkrare och explosivare, kan börja reppa mer än sexor nu antar jag, nästa benpass är jag i Luleå så ska se om jag kan fästa viktmanschetter runt pannan eller nått

Crunches
4x10

Hängande benlyft
3x8
1x6

Vadpress - smith
1x10 @stång (väldigt lätt stång för att vara smith, känns som 10kg max)
1x6 @70kg
1x6 @80kg
1x6 @100kg

Bencurl
1x10 @20kg
1x6 @40kg
1x5 @50kg
tuuuungt

Repcrunches - eller Mecka kanske den kallas i folkmun? 0.o
1x6 @20kg
1x6 @30kg
1x5 @50kg
Ska aldrig köra så tungt igen, detta känns som en kontakt / pumpövning, bättre att ligga runt iaf 10 reps annars lättar man ju från marken.

Chill-out musik: Mudvayne - Scream With Me

Kan tillägga att de sista 2 veckorna har jag fått en svag molande värk i höger axel där nyckelbenet fäster ytterst (var det acromion? ) ibland efter träning. Värt att nämna är att jag är märkbart starkare i vänster axel med. Såå, efter morgondagens axelpass så tror jag att jag kör en hel splitt deload och ser hur det känns.
Har svårt att tänka mig att axeln kan bli något annat än sämre när jag tränar tungt och ligger på underskott.

Hetz: stången väger nog bara 5 eller 7.5kg, är en ez-stång, inte en fet OL, dessvärre.

Ristretto: min tjuvträning verkar straffa sig lite grann, jag orkar inte med vilodagar. Tack för bänkryggdunk, jag måste ju hunna till 100x4 innan Hetz . Förresten, blev det nått Huddingepass idag?
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 20:46   #144
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Gammal 2011-12-28, 20:49   #145
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Citat:
Ristretto: min tjuvträning verkar straffa sig lite grann, jag orkar inte med vilodagar. Tack för bänkryggdunk, jag måste ju hunna till 100x4 innan Hetz . Förresten, blev det nått Huddingepass idag?
Tur att jag gjorde 100x4 nån gång i våras, så att jag kan leva på gamla meriter.

Det blev ett intensivt helkroppspass på Huddingehallens gym idag. Riktigt trevlig utrustning. Skulle man bara få byta ut musiken och höja volymen vore det opti.
Gammal 2011-12-30, 12:11   #146
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Dagens pass presenteras av Chevelle - Comfortable Liar

Morgonvikt: 73.9kg

De-load
Axlar

Militärpress
2x8 @stång
2x6 @35kg

Lyft åt sidan - hantlar
2x8 @5kg
2x6 @6kg

Delt-flyes - maskin
1x6 @20kg
2x6 @25kg

Lyft framåt - hantlar
3x6 @6kg

Stående axel-extension - kabel
1x6 @20kg
2x6 @25kg

Lade mig på extremt lätta vikter, få reps och set, och rätt kort vila för jag klarade verkligen inte att motivera en lång vila. Verkligen extremt tråkigt detta, men ska nog köra de-load på iaf bröstpasset, ryggpasset med antar jag, så kanske jag slipper att axeln blir knepigare.
Som enda tröst så börjar iaf dagsformen hårdna, tror jag mycket väl stannar på 72kg, får se.
F.ö är gymmet stängt under nyårsperioden nu och sen flyger jag hem, så jag är rädd att nästa pass inte blir förrän den 3:e. Då kanske jag kan slippa deload iofs för det blir en del vila
Gott nytt år, gott folk!

Chill-out musik: Chevelle - Straight Jacket Fashin
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Gammal 2011-12-30, 22:34   #147
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Förväntar mig ett pass den 2a!
Gammal 2011-12-31, 14:09   #148
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Tjoho! Trevlig journal, vi ligger runt samma längd och även om du ligger före mig i planeringen (min deff drar senast i april) så verkar vi röra oss runt samma viktklasser, så jag börjar följa dig!

Ditt träningsschema ser lite intressant ut, du börjar passen med tunga basövningar och sen går du över på småpill - har du någon speciell tanke bakom utformningen som du vill dela med dig av?

Och jag tar mig friheten att föreslå en förändring - ersätt skullcrushers med liggande tricepsextensions. Dom ser ganska lika ut, men pga vart det långa huvudet i triceps fäster så får man inte full ROM i skullcrushers.
Mark Rippetoe är som vanligt grym och ger en bra förklaring -

Gott nytt år!
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 15:20   #149
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Tjoho! Trevlig journal, vi ligger runt samma längd och även om du ligger före mig i planeringen (min deff drar senast i april) så verkar vi röra oss runt samma viktklasser, så jag börjar följa dig!

Ditt träningsschema ser lite intressant ut, du börjar passen med tunga basövningar och sen går du över på småpill - har du någon speciell tanke bakom utformningen som du vill dela med dig av?

Och jag tar mig friheten att föreslå en förändring - ersätt skullcrushers med liggande tricepsextensions. Dom ser ganska lika ut, men pga vart det långa huvudet i triceps fäster så får man inte full ROM i skullcrushers.
Mark Rippetoe är som vanligt grym och ger en bra förklaring -

Gott nytt år!
Oj, såg videon, jag har gjort nån ful blandning, liggande tricep-extension men enbart ovanför huvudet ned parallelt med öronen ca. Alltså hade jag fel när jag kallade det skullcrushers. Lol, alltid kul att lära sig nått nytt, tackar Grym video för övrigt. Testar nästa bröstpass.

Ang. mitt träningsupplägg så har jag tyvärr inga djupa argument för det, alls. Tunga övningar först medan jag orkar, ofta bålövningar sist (fast jag tycker inte det spelar roll om de andra övningarna inte behöver bålstabilitet). Intresserad av att bygga styrka i axlarna i flera olika vinklar, så därför blir det rätt mycket småpill där.

Kanon att jag ligger före dig i deffen och du före mig i styrkan. Kommer försöka jobba mig upp och förbi dina vikter i chins såklart
Gammal 2012-01-02, 13:43   #150
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Oj, såg videon, jag har gjort nån ful blandning, liggande tricep-extension men enbart ovanför huvudet ned parallelt med öronen ca. Alltså hade jag fel när jag kallade det skullcrushers. Lol, alltid kul att lära sig nått nytt, tackar Grym video för övrigt. Testar nästa bröstpass.

Ang. mitt träningsupplägg så har jag tyvärr inga djupa argument för det, alls. Tunga övningar först medan jag orkar, ofta bålövningar sist (fast jag tycker inte det spelar roll om de andra övningarna inte behöver bålstabilitet). Intresserad av att bygga styrka i axlarna i flera olika vinklar, så därför blir det rätt mycket småpill där.

Kanon att jag ligger före dig i deffen och du före mig i styrkan. Kommer försöka jobba mig upp och förbi dina vikter i chins såklart
Haha, ja det blir ju svårt att jämföra med andras vikter om man har olika utföranden.

Hmm, om man ska jämföra chinsstyrka, ska man då ta totalvikt eller extravikten och jämföra? Jag kommer inte prioritera chins nu under våren då det är min starka gren men om du börjar närma dig så kan du räkna med att jag lägger in en extra växel
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.