2011-12-18, 20:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anvendarnamn
Jag vet inte vad som räknas som fastande. Brukar vänta med 2 timmar innan ett pass, annars spyr jag.
Så utan att skriva kodade inlägg, hur borde jag då lägga upp det rent optimalt vetenskapligt??? Tacksam! 
|
Äter du så nära inpå är det ju antagligen helt onödigt. Till och med tveksamt om efterintaget kan ge något stimulerad MPS då (om det nu är aminosyranivåer i serum som begränsar). Om du nu inte äter syltmackor eller så.
|
|
|
2011-12-19, 10:25
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anvendarnamn
Jag vet inte vad som räknas som fastande. Brukar vänta med 2 timmar innan ett pass, annars spyr jag.
Så utan att skriva kodade inlägg, hur borde jag då lägga upp det rent optimalt vetenskapligt??? Tacksam! 
|
Ditt upplägg med både före och efter-intag är nog i teorin ganska optimalt, men om det gör någon skillnad i praktiken med tanke på att du ätit ganska nyligt kan man inte säga. Det som krävs för att muskelproteinsyntesen ska stimuleras är aminosyror i blodbanan. Har du ätit ca 2h innan så har du troligtvis redan detta, om du inte som Nicklas skriver bara äter syltmackor eller något annat proteinfattigt.
|
|
|
2011-12-21, 19:45
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Detta är väl till viss del fråga ang. EAA så den får ta plats här tänker jag.
EAA ska ju intas på fastande mage för att stimulera MPS maximalt.
Jag tar dock Brutal FX (PWO) strax innan mitt intag av EAA på morgonen och undrar om detta intag av PWO då försämrar effekten av EAA?
Jag tränar alltså på morgonen.
|
2011-12-21, 20:03
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobnotch
undrar om detta intag av PWO då försämrar effekten av EAA?
|
Samma svar som alla andra gånger frågan ställts i tråden, dvs nej.
|
|
|
2011-12-21, 20:12
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Samma svar som alla andra gånger frågan ställts i tråden, dvs nej.
|
Jag tackar ödmjukast
|
2011-12-22, 21:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Har för mig jag läste det igår i denna tråden, men vill bara få detta bekräftat.
För mig har det alltid varit att jag måste ha kolhydrater och protein direkt efter träningen i form av gainer.
men det är tillräckligt att ta EAA före&efter passet? Och sedan kan lite kolhydrater komma i måltiden 1-2h senare?
Jag bryter inte ner muskler genom att inte fylla på med snabba kolhydrater direkt?
Deffar för tillfället, om det har någon betydelse.
|
|
|
2011-12-22, 21:55
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Muskelnedbrytning är alltid förhöjd efter styrketräning. Det är inte viktigt. Det som är viktigt är muskeluppbyggnaden. Aminosyror/protein stimulerar muskeluppbyggnaden så den blir större än nedbrytningen.
|
|
|
2011-12-23, 10:32
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av lante
men det är tillräckligt att ta EAA före&efter passet? Och sedan kan lite kolhydrater komma i måltiden 1-2h senare?
|
Ja. Ja.
|
|
|
2011-12-28, 23:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2011
|
Beställde EAA idag från Kolo-shoppen, jag undrar, ska jag ersätta mitt vassle med EEA, eller ta båda?
|
|
|
2011-12-28, 23:33
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jpz
Beställde EAA idag från Kolo-shoppen, jag undrar, ska jag ersätta mitt vassle med EEA, eller ta båda?
|
Finns inga "ska". Men ja, EAA är ett substitut som fungerar minst lika bra.
|
|
|
2011-12-29, 22:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2009
|
Ok har letat i tråden men hittar inte, så frågan är när är det bäst att inta sin eaa före, efter eller både före och efter träning?
|
|
|
2011-12-29, 22:34
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av collieweed
Ok har letat i tråden men hittar inte, så frågan är när är det bäst att inta sin eaa före, efter eller både före och efter träning?
|
Du kan ta både före och efter om du vill. Annars ta efter.
|
|
|
2011-12-29, 22:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av collieweed
|
Inte för att vara elak men det stod på första och näst sista sidan
|
|
|
2011-12-29, 23:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av davidandersson
Inte för att vara elak men det stod på första och näst sista sidan

|
Nej det var snällt med ett snabbt svar! Såg det på första sidan men sen har jag förstått att det svängt lite fram o tillbaka..... Men där fick jag ett tydligt svar!
Tack
|
|
|
2012-01-01, 00:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Ang. Eaa
Jag undrar hur mycket vatten man ska ha i *vattenflaskan* när jag använder EAA-Recovery och EAA-XX, samt hur länge man ska skaka och hur mycket vatten man ska ha när man skakar det? många säger 2dl och att man sen ska ha 7dl totalt. Stämmer detta? Eller spelar det ingen roll hur mycket vatten man har vid användning av EAA?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.
|

|