2011-12-08, 20:54
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Vad pratar du om då? Du försöker få en serie du gillar att vara smart för du kan absolut inte gilla en vanlig dum tv-serie. Tyvärr så har du fel och din smak är inte riktigt så sofistikerad som du vill tro.
|
Se föregående post.
Den är dum, på samma sätt som Jims värld då eller? GTFO.
Du kanske inte riktigt är så smart som du tror.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ja, dom får uppenbarligen somliga att tro det. Då har dom i o f s lyckats, på sitt sätt.
|
Lägg ner. Serien är smart. Dialogn är inte nobelprismaterial, men nog fan är den smart. Eller så kanske vi har olika definitioner för "smart". Du kanske kan förtydliga din?
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-12-08 klockan 20:55.
|
|
|
2011-12-08, 21:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Vad är smart med serien (jag kan inget om sånt så vore kul att veta)?
|
|
|
2011-12-08, 21:21
|
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
House är en riktig jävla skitserie, att Doctor Snuggles tycker att den är smart och dissar tex Sopranos visar ju bara på att karln har en rutten smak.
|
2011-12-08, 21:23
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
House är en riktig jävla skitserie, att Doctor Snuggles tycker att den är smart och dissar tex Sopranos visar ju bara på att karln har en rutten smak.
|
Instämmer.
|
|
|
|
2011-12-08, 21:28
|
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
|
Haha, ja, för att man inte är intresserad av tematiken i en serie, och tycker den är överskattad, så är det samma sak som att man tycker att den är blåst, eller?
Lär dig skilja på två ganska uppenbart skilda saker.
Folk är så känsliga när det gäller smak. Oroa er inte pojkar, jag ifrågasätter inte ert värde som människor. Eller kanske lite grann.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-12-08 klockan 21:31.
|
|
|
2011-12-08, 21:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Dialogerna som Dr House är involverad i är rapp och det bjuds på en del schyssta resonemang utöver patologin.
Den är smartare än genomsnittet, helt klart.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-12-08, 21:42
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Förutom de medicinska termerna som verkar vara helt randomiserade för varje avsnitt (som kan anses smart om man inte läst medicin), så är det bara kvar en bitter Dr. House. En liknande karaktär finns i Scrubs, men jag har för mig att du Dr. Snuggles dissade just Scrubs för att Dr. Cox gick omkring och var just sån. Utveckla gärna ditt resonemang.
|
|
2011-12-08, 21:48
|
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Jag är också intresserad av att se DS utveckla sitt resonemang. De extremt löjliga och simpla psychologiska analyserna av allas beteende ger serien snarare minuspoäng, än pluspoäng, vad gäller intelligens.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-12-08, 22:01
|
|
|
Pink belt
|
Orkar inte. Blir för abstrakt om man ska börja analysera in på detalj, utan att definiera vad man menar med smart.
Sedan är det lite som att förklara humor - förstår man inte vad jag menar (och jag har redan gett en synopsis) så kommer ytterligare förklaring knappast klargöra något. Samma sak vad gäller den förra diskussionen om cinematografi.
Jag minns inte att jag dissat Scrubs av den anledningen. Humorn där är lite för pubertal för min smak dock, även om den kan vara lite fyndig ibland.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-12-08 klockan 22:06.
|
|
|
2011-12-08, 22:05
|
|
|
W för Vendetta
|
Snygg exit plan DS.
|
Citat:
|
|
|
|
2011-12-08, 22:06
|
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Vilken jävla kukmätartävling det blev här inne då.
|
|
|
2011-12-08, 22:09
|
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Snygg exit plan DS. 
|
Fast seriöst. Definiera "smart", och ge konkreta exempel från serier.
Nu blir det lite annan ton i suffletten, va?
|
|
|
2011-12-08, 22:11
|
|
|
W för Vendetta
|
Smart, collegehumor blandat med referenser till klassiska verk, psychologi och filosofer.
Monty Python tex.
|
Citat:
|
|
|
|
2011-12-08, 22:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Orkar inte. Blir för abstrakt om man ska börja analysera in på detalj, utan att definiera vad man menar med smart.
Sedan är det lite som att förklara humor - förstår man inte vad jag menar (och jag har redan gett en synopsis) så kommer ytterligare förklaring knappast klargöra något. Samma sak vad gäller den förra diskussionen om cinematografi.
Jag minns inte att jag dissat Scrubs av den anledningen. Humorn där är lite för pubertal för min smak dock, även om den kan vara lite fyndig ibland.
|
Ah, den gamla klassiska "om du inte förstår vad jag menar så är det ingen mening att jag förklarar". Var ett tag sen man såg någon använda den på allvar.
|
|
|
2011-12-08, 22:18
|
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Smart, collegehumor blandat med referenser till klassiska verk, psychologi och filosofer.
Monty Python tex.
|
Ser ingen definition. Inte särskilt mer djuplodiga exempel än min förtydling.
Citat:
Ursprungligen postat av Librish
Ah, den gamla klassiska "om du inte förstår vad jag menar så är det ingen mening att jag förklarar". Var ett tag sen man såg någon använda den på allvar.
|
Ibland måste man prata så med barn.
Men nu blev jag bara förbannad på Safari på ipad som crashar hela jävla tiden när jag skriver inlägg, så jag lägger ner.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.
|

|