Nytt kapitel i livet, ny träningsjournal. Varför inte?
Jag är en lagom glad kille på 25 somrar. Målet med denna journal är att dels sätta press på mig själv, och dels för att se över hur det går för mig.
Tanken är att jag ska ner till runt 85kg, väger just nu runt 95-100 beroende på dagen.
Målet är att byta från MMA till BJJ och Submissionwrestling, detta kommer ske efter jul med tanke på att min ledgångsreumatism har hindrat mig från att syssla med MMA den senaste tiden, ska snart få ny starkare medicin som skall hjälpa mig att kunna vara mer aktiv. Så fram tills dess så ser mitt träningsschema ut på följande vis:
Måndag: Morgonkardio + 40-50 min simning Tisdag: Morgonkardio + Bröst/Biceps Onsdag: Morgonkardio + Axlar/Triceps Torsdag: Morgonkardio + Ben Fredag: Rygg
Hade tänkt att köra den klassiska 5x5 med 3-4 olika övningar per muskelgrupp.
Morgonkardio består av promenad alternativt intervallträning beroende på hur ont jag har i mina fotleder på morgonen.
Min diet ser ungefär ut på följande vis:
Morgon: Lingongrova Special m. diverse pålägg, alternativt Omelett Mellanmål1: Kvarg Lunch: Fisk/Kyckling m. Grönsaker och kolhydratskälla Mellanmål2: Kvarg Kvällsmat: Fisk/Kyckling m. Grönsaker
På ett ungefär. Mycket möjligt att man kommer se förändringar i detta beroende på hur hektiskt det är under dagen och vad man råkar glömma hemma i kylskåpet när man åker till skolan.
Tack för visat intresse.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Härligt upplägg, ska bli kul att följa! lycka till
Tack så mycket. Jag hoppas jag kommer nå dit
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Usch vad mycket cardio. Blir trött bara av att läsa upplägget
Jobbigt men nödvändigt antar jag. Kommer bli en spännande journal att följa
Man är väl så illa tvungen. Jag gillar att äta, så jag får väl helt enkelt träna lite extra isåfall :P.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Kommentar
Kände mig väldigt full av energi. Tog det ändå ganska lugnt. Har precis kommit tillbaka och väljer att skynda sakta så att inget händer. Bara i början av dieten så man bör spara all sin energi tills när det blir lite tyngre. Hyfsat pass där jag dessvärre fick lite ont i höger armbåge och valde att enbart köra 2 stycken bicepsövningar.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
De kommer. Rättslig dispyt bara, kommer snart vara avklarat.
Om man inte kan locka läsare genom att man är überstark, übersnygg eller att man är tjej så får man locka läsare på annat vis
Ett annat mål är ju såklart att brottas med Krampus och vinna.
Kolla upp så du inte kan bli stämd, jag är ohyggligt ful.
Det gör du säkert redan.
Jag tycker du är fin
Tror jag nog inte. Har inte rullat på ett par månader, jag är helt off.
Pushdown: Står inte vikten på denna kabelmaskin, men den var i botten.
Pushdown m. rep: Bottenx5, Bottenx5, Bottenx4, Bottenx4, Bottenx4
Kommentar
Fullständigt ur form idag. Lång tid mellan reps och saknade totalt energi. Annars ganska hyfsade vikter, har en bra bit kvar till mitt starkaste. Mitt grepp svek mig framförallt i pushdown med rep. Kunde inte hålla greppet på det sista repet vid de sista seten. Träning träning träning.
Dagens Babe
Dagens Bild
Dagens låt
Pushdown: Står inte vikten på denna kabelmaskin, men den var i 4e från botten.
Pushdown m. rep: Sammaviktsomovanx5, Sammaviktsomovan5, Sammaviktsomovanx5, Sammaviktsomovanx5, Sammaviktsomovanx5
Kommentar
Haft problem med ryggen på senare tid. Har fortfarande ont, därav de låga vikterna. Ville inte stressa kroppen för mycket. Det kändes bra. Väldigt lätt dock, men kändes väldigt bra. Bara köra lugnt tills ryggen har släppt.
Dagens Babe
Dagens Bild
Dagens låt
Nujabes