Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-23, 20:48   #9391
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
EDIT:
Gick inte med grafikdrivrutinerna.
Gammal 2011-11-24, 12:37   #9392
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Testade ett videoredigeringsprogram till mac (iMovie), där fanns ett basic-schema att följa för att göra kortfilmer och trailers. (tidpunkt och längd för actionscener/lugna scener/closeup på karaktärerna osv.)
Finns det något liknande för PC?
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 12:54   #9393
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Testade ett videoredigeringsprogram till mac (iMovie), där fanns ett basic-schema att följa för att göra kortfilmer och trailers. (tidpunkt och längd för actionscener/lugna scener/closeup på karaktärerna osv.)
Finns det något liknande för PC?
iMovie är just det mest grundläggande redigeringsprogrammet för Apple OS och Windows Movie maker är Windows motsvarighet.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 13:32   #9394
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Ps3 media server tappar kontakten ibland och då dör hela närverket plus internet för allt, tills jag startat om datorn servern ligger på, why?
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 14:10   #9395
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Gissar på IP-konflikt, eller nån slags överbelastning som gör att routern blir cp. Det låter som en Comhem-brandad produkt.
Gammal 2011-11-24, 20:44   #9396
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Gissar på IP-konflikt, eller nån slags överbelastning som gör att routern blir cp. Det låter som en Comhem-brandad produkt.
Hade det problemet på comhemroutern förut men har en cisco router nu, problemet började alldeles nyss. Men får kolla vidare på ip problem

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 09:54   #9397
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004

Gjorde en spontanbeställning i natt när lönen kom. Nu i det bleka gryningsljuset börjar jag fundera på dels, är det ett så bra moderkort som jag tror att det är, och borde jag väntat med processorköpet för att se om priset minskar när nya släpps?
Ja, jag tänker klocka en del.
Gammal 2011-11-25, 10:08   #9398
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

AMD annonserar eller släpper sin 7xxx-serie den 6:e december. Jag tänkte köpa ett graffekort, ett Geforce så snart som möjligt. Ska jag vänta tills AMD gör sitt släpp eller..? För prisets skull tänker jag.

Ett 560 hade jag tänkt mig. Någon som vill rekommendera något speciellt sådant?
Gammal 2011-11-25, 13:58   #9399
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Juxta Visa inlägg
AMD annonserar eller släpper sin 7xxx-serie den 6:e december. Jag tänkte köpa ett graffekort, ett Geforce så snart som möjligt. Ska jag vänta tills AMD gör sitt släpp eller..? För prisets skull tänker jag.

Ett 560 hade jag tänkt mig. Någon som vill rekommendera något speciellt sådant?
När det är så nära i tid hade jag nog väntat.
Gammal 2011-11-25, 14:29   #9400
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg

Gjorde en spontanbeställning i natt när lönen kom. Nu i det bleka gryningsljuset börjar jag fundera på dels, är det ett så bra moderkort som jag tror att det är, och borde jag väntat med processorköpet för att se om priset minskar när nya släpps?
Ja, jag tänker klocka en del.
Alla recensioner jag sett säker att det är ett utmärkt moderkort utan speciella nackdelar.

Jag tror inte priserna på processorerna kommer att påverkas speciellt av dom nya som kommer. Det är liksom inte samma målgrupp köpare.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 17:01   #9401
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
När det är så nära i tid hade jag nog väntat.
Ja jo.. men fan.. har man ett krånglande graffekort blir man jäävligt sugen på att snabbt köpa ett nytt när pengaflödet ligger på plus.
Gammal 2011-11-25, 17:26   #9402
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Det är inte prestandakorten som kommer först när den nya generationen introduceras.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 17:59   #9403
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är inte prestandakorten som kommer först när den nya generationen introduceras.
Fast det kanske är bra? Om det kommer ett mellansegmentkort hos AMD så kanske NVidia 560-korten sjunker i pris eftersom dom tävlar om samma köpare?
Gammal 2011-11-25, 18:02   #9404
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Alla recensioner jag sett säker att det är ett utmärkt moderkort utan speciella nackdelar.

Jag tror inte priserna på processorerna kommer att påverkas speciellt av dom nya som kommer. Det är liksom inte samma målgrupp köpare.
De moderkortet har jag och jag köpte det också för det bara var positiv feedback men herregud vad fel folk har haft med just detta kortet. Skulle kört på MSI varianten då det är samma saker bara annat märke.

Jag fick ett fel som det stog "Front panel error" och fick då koppla ur allt som satt från frontpanelen för att det skulle fungera. Iförrgår fick min HDD spel och moderkortet började pipa och hittade inte hdd:n så jag fick ta ut min 2tb och vara nöjd så..

Många jag läst om har haft problem med andra fel med just detta moderkort. Visst är det fortfarande en liten del om man räknar % men det är ju för att det är så många som köpt moderkortet.
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 14:04   #9405
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Min dator har tuffat på nästan skrämmande bra med tanke på att den har stått på i princip 24/7 i snart 5år nu, men nu känns det som att det är dags att låta den pensioneras.

Eftersom jag inte har följt med mer än väldigt sporadiskt under den här tiden så har jag inte precis stenkoll på vad man ska ha.

Kommer användas till:

- HD-film
- Musik
- Surf
- Lite CAD (2D/3D)
- Spel, nästan uteslutande HoN och kanske kommande Dota 2.

Sitter i dagsläget på en 720p-skärm, men i framtiden så är det mycket möjligt att det kommer köras 1080p.

Vad jag har kommit fram till hittils:

CPU: Core i5 2500K
Moderkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3
Minnen: Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
SSD: ??

Dessa produkter känns ganska självklara IMO. Minnena kan väl bytas ut mot något likvärdigt, men CPUn känns självklar och jag kör alltid på Gigabyte-moderkort och detta har fått riktigt bra betyg och känns mycket prisvärt.

Utöver det så har jag några frågor:

1) Tänkte till en början iaf köra med HD3000-gpun som sitter i 2500Kn, har läst benchmarks och vet att den presterar inget vidare, som ett grafikkort för 4-500kr ungefär. Men, duger den för t.ex. HoN i 720p så att jag kan vänta och köpa ett dedikerat kort när jag väl behöver det eller "måste" jag ha ett direkt?

2) Hur är stock-kylaren till 1155? Sitter på 775 nu och där bytte jag till en annan för runt en tvåhundring och fick avsevärt lägre temps. Har inte tänkt klocka så ljudnivån är väl det viktigaste egentligen. Värt att byta, och isåfall till vad?

3) SSD ska jag ha, men har ingen susning om vilka som är bra. Behöver minst en 80GB, men vore nog bra med 120 eller liknande. Prisvärdhet före maxprestanda.

4) Behöver jag nytt nätagg? Har idag ett Corsair CMPSU-400CX som jag tycker borde räcka, men jag är inte helt säker. Körde en sådandär kalkylator och då skulle det räcka med viss marginal, men hur tillförlitlig den är vet jag inte. Om jag köper ett kraftigare grafikkort så misstänker jag att jag måste ha ett kraftfullare agg.

5) Har man någon användning av 16GB ram i dagsläget? Och är 1866mhz värt prisskillnaden?

Senast redigerad av tp_88 den 2011-11-26 klockan 14:07.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.