Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-08, 16:31   #15376
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Uppenbart har ingen av de bägge vad du eftersöker. Får mig att minnas det Kwon postade en gång. Tror det var denna bilden

Jag förstår att den är humoristisk, men det finns ju en bakgrund till det som kanske är feltolkad. Jag skulle snarare tro att det är svårt att hitta någon som är på topp i allt, än att just de egenskaperna tar ut varandra. Alla ligger vi väl på någon grad i skalan, eller alla här kanske skulle värdera sig på topp i allt?
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 16:46   #15377
yeahgrr
yeah right

yeahgrrs avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:

Vad tror ni?
såg på nån dokumentär om människan för ett tag sen och tydligen så aktiveras samma ställe i hjärnan som vid sinnessjukdom när man blir kär.... det kan ju förklara ett och annat kanske...

man blir ju fan dum i huvet när man blir kär....
yeahgrr är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 17:15   #15378
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Logiskt sett så vill väl ingen ha en dum partner. Men sedan finns ju alltid nivåer och olika typer av intelligenser (om man nu ändå börjat kategorisera). Spontant vill jag ha en tjej som man kan diskutera saker med, skratta med och som gör en glad. Egentligen positivism och en vilja att reflektera lite över världen. Social intelligens?

Är detta kanske samma sak som ni pratar om? Jag vet inte om någon här inne menar intelligent och drar likhetstecken med smart akademiskt?
Men det känns inte så aktuellt för min del. Klart det är roligt om ens partner har drömmar och mål med sitt liv, men är det så viktigt i jämförelse med de andra egenskaperna. Om min partner jobbar med något hon trivs med och mår bra så känns det inte som det spelar så stor roll för mig vad det är. Sedan att jag själv har drömmar och satsar på en karriär är en annan sak. Det påverkar ju mig direkt, men jag ser faktiskt inte hur en partnerns yrkesval skulle påverka mig. Men kanske är man för ung ännu för att se hela bilden?...

Det jag iaf absolut inte har något behov av är att diskutera senaste forskningen eller tekniken med min partner. Det får man ju ändå nog av på jobbet/skolan när man nu lever i en ingenjörsvärld...
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 17:20   #15379
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Vad är det för psykologi bakom de personer som ofta inte riktigt kan se nyktert på situationer? Det är uppenbart att det inte är enbart ett fenomen som berör den drabbade, det finns mängder av personer som redan från scratch ser vem som är bra resp dålig.

Vi förutsätter nu inte passandefrågan om den man träffat är den man vill flytta ihop/skaffa barn med etc etc, utan mer den som visar sig på eller inte

Jag tänker på tejer som gång på gång faller för killar som bara vill ha sex och som själva inte lyckas förstå detta trots att det är glasklart för samtliga utomstående. Eller killar som träffar tjejer som inte vill mer än att utnyttja dem på pengar/tid/resurser

Dessa människor finns bland bägge kön, är det enbart en fråga om genuint ärliga/snälla personer som inte kan förstå/identifiera detta karaktärsdrag för att det inte finns hos dem själva? Eller är det bara en fråga om dumhet/naivitet?

Vad tror ni?
Jag kan ju svara för egen del. I mitt fall tycker jag, när jag är mitt uppe i det, att det är värt det. "Jag vet att den här tjejen kommer förstöra mitt liv, men det är ändå värt att träffa henne". Eventuellt att jag tänker att om jag bara skärper till mig och slutar toffla, så kommer jag kunna hantera henne.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 17:53   #15380
booben
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Logiskt sett så vill väl ingen ha en dum partner. Men sedan finns ju alltid nivåer och olika typer av intelligenser (om man nu ändå börjat kategorisera). Spontant vill jag ha en tjej som man kan diskutera saker med, skratta med och som gör en glad. Egentligen positivism och en vilja att reflektera lite över världen. Social intelligens?

Är detta kanske samma sak som ni pratar om? Jag vet inte om någon här inne menar intelligent och drar likhetstecken med smart akademiskt?
Men det känns inte så aktuellt för min del. Klart det är roligt om ens partner har drömmar och mål med sitt liv, men är det så viktigt i jämförelse med de andra egenskaperna. Om min partner jobbar med något hon trivs med och mår bra så känns det inte som det spelar så stor roll för mig vad det är. Sedan att jag själv har drömmar och satsar på en karriär är en annan sak. Det påverkar ju mig direkt, men jag ser faktiskt inte hur en partnerns yrkesval skulle påverka mig. Men kanske är man för ung ännu för att se hela bilden?...

Det jag iaf absolut inte har något behov av är att diskutera senaste forskningen eller tekniken med min partner. Det får man ju ändå nog av på jobbet/skolan när man nu lever i en ingenjörsvärld...
Nej, jag anser mig vara intelligent men värderar inte intelligens sådär superhögt. Det viktigaste är ju att personen är skön att umgås med, därefter om personen är rolig, därefter vänlighet o.s.v. Intelligens kommer väl någonstans vid 9-10 i viktigaste egenskaper.

Förvisso har jag svårt för religiösa människor och de som tror på spöken/andar/övernaturliga saker och det går ju i regel hand i hand med ointelligens, men behöver ju inte göra det...

Och håller med om att attraktion är viktigt. Jag har själv försökt ignorera min egen ytlighet, men det har bara lett till att jag sårat tjejer för att jag inlett grejer som jag sedan fått avsluta för att jag inte är tillräckligt dragen till personen fysiskt. Tror inte du Sandra skulle dejta:

även om han hade världens bästa personlighet. Handlar bara om var man drar sin gräns.
Gammal 2011-11-08, 18:01   #15381
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Intelligens är inte otroligt viktigt för mig, eller ja tjejen får ju inte va totalt blåst. Men hon behöver inte vara smartast i världen. Någon som man kan snacka mycket med och enkelt som förstår en. Attraktion måste ju finnas iaf för mig. Finns ingen attraktion alls så kan jag inte se personen mer än en kompis.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 22:09   #15382
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
http://fredrik.cafe.se/min-van-e-och...r-ett-peptalk/

Verkar som om killar även har svårt med kommunikation mellan varandra
Gammal 2011-11-08, 22:10   #15383
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Intelligens är inte otroligt viktigt för mig, eller ja tjejen får ju inte va totalt blåst. Men hon behöver inte vara smartast i världen. Någon som man kan snacka mycket med och enkelt som förstår en. Attraktion måste ju finnas iaf för mig. Finns ingen attraktion alls så kan jag inte se personen mer än en kompis.
För mig kan n person aldrig vara attraktiv on han inte är smart
Gammal 2011-11-08, 22:22   #15384
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
alla eller väldigt ofta hör man "hon/han måste vara smart" men då undrar jag då vad är en smart/Intelligent person? är det någon som har alla rätt på matteproven? en som är allmänbildad? en som kan allt om data? en som kan allt om hur man lagar bilar?

en person som är ett tex datasnille kan tyckas vara intelligent men hur är den personen om man sätter ut han/hon i skog ensam med en kniv och tändstickor?

Jag skulle nog hellre välja en person som är händig/praktiskt lagd än smart på tex matteprov.

Senast redigerad av Sandra81 den 2011-11-08 klockan 22:25.
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 22:28   #15385
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
alla eller väldigt ofta hör man "hon/han måste vara smart" men då undrar jag då vad är en smart/Intelligent person? är det någon som har alla rätt på matteproven? en som är allmänbildad? en som kan allt om data? en som kan allt om hur man lagar bilar?

en person som är ett tex datasnille kan tyckas vara intelligent men hur är den personen om man sätter ut han/hon i skog ensam med en kniv och tändstickor?

Jag skulle nog hellre välja en person som är händig/praktiskt lagd än smart på tex matteprov.
Jag skulle säga "en som erbjuder intellektuell stimulans".
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 22:29   #15386
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Jag har fått intrycket att när folk säger att de vill ha en intelligent person så betyder det inget, eller som mest, jag vill ha en person med intressen som liknar mina egna.

Samma sak när tjejer vill ha en rolig kille, det betyder oftast ingenting. Samma sak gäller säkerligen även när killar säger det.

I slutändan så får de känslor för någon så starka att det känns som de ska spricka och alla deras kriterier flyger ur fönstret.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 22:33   #15387
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Har du sett jwzrd? Han skulle riva ner ett träd och skrika åt det tills det började brinna.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 22:42   #15388
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
haha! bra där trance!
Gammal 2011-11-08, 22:42   #15389
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Har du sett jwzrd? Han skulle riva ner ett träd och skrika åt det tills det började brinna.
nepps inte sett
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 23:01   #15390
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
"En tjej som erbjuder intellektuell stimulans" för mig,
via text, besitter den mest attraherande egenskapen av alla imo.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.