Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Är det socialt acceptabelt då? Jag tycker att det är fullständigt vidrigt och det verkar ju du tycka också. Och vi två är nog inte ensamma. Att det får förekomma är sjukt, precis lika sjukt som motsvarande lynchning av kvinnor som varit (och på många håll är) helt acceptabelt olika historiska kontexter och kulturer.
Jag tror inte att feminister världen över ljublar över såna saker. Visst hade det väckt ännu mer ramaskri om det var omvänt men jag tror inte att det är något majoriteten av feminister vill se faktiskt.
|
Men du kan inte förneka att de här attityderna ändå finns. Om de tillåts komma till tals utan något större rabalder i en talk show så är det ändå en attityd som många bär på.
Poängen är att det omvända hade varit helt otänkbart, dvs att skära sönder könsorganet på en kvinna och sedan skoja om det i talkshow. Det hade blivit lyncning av alla inblandade.
Kvinnlig sexualitet är positiv, manlig sexualitet är äcklig och farlig.
För övrigt bra exempel av filmjölk. Alla tjejer ska ha en dildo i nattduksbordslådan, men skulle man som kille ha en lösf*tta så hade folk inte tagit i en med tång. Tjejer har sexpartys där de kollar på dildos och tillbehör, men ve den kille som försöker bejaka sin sexualitet.