Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-09, 20:44   #76
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Jag är definitivt irrationell. Det är ofrånkomligt om man tittar på hur det endokrina systemet och nervsystemet påverkar. De du känner kanske saknar de här två beståndsdelarna men då iaf inte jag kallat dem för människor.
Varför skulle det vara ofrånkomligt?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 10:54   #77
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Jag är definitivt irrationell. Det är ofrånkomligt om man tittar på hur det endokrina systemet och nervsystemet påverkar. De du känner kanske saknar de här två beståndsdelarna men då iaf inte jag kallat dem för människor.
Det är därför människan utöver djuren har en frontallob som ska kompensera för reptilhjärnans irrationella natur, många människor ( speciellt 4 på en lördagsmorgon) saknar dock kopplingen tyvärr

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 11:00   #78
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Det är därför människan utöver djuren har en frontallob som ska kompensera för reptilhjärnans irrationella natur
Det gör ingen skillnad.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 11:04   #79
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Varför skulle det vara ofrånkomligt?
Hur har du tänkt agera rationellt när din hjärna är upptagen med att bli emotionellt våldtagen av hormoner?
Gammal 2011-09-10, 11:11   #80
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Hur har du tänkt agera rationellt när din hjärna är upptagen med att bli emotionellt våldtagen av hormoner?
Genom att låta mitt agerande grundas i en förnuftsmässig process.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 11:43   #81
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Genom att låta mitt agerande grundas i en förnuftsmässig process.
Jag vet inte hur jag ska förklara att de beslutsprocesser och hela din hjärnas funktion+struktur direkt påverkas av allt vad som försigår i nervsystemet och det endokrina systemet. Det är helt ofrånkomligt. Det är vanlig villfarelse att tro att man står över det där, men så är ju verkligen inte fallet. Ditt förnuft är inte förnuftigt.
Gammal 2011-09-10, 11:44   #82
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Det gör ingen skillnad.
Du får gärna utveckla ditt felaktiga antagande så jag kan korrigera det, om du är öppen för att lära dig såklart?

Gammal 2011-09-10, 12:00   #83
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Du får gärna utveckla ditt felaktiga antagande så jag kan korrigera det, om du är öppen för att lära dig såklart?
Frontallobens funktion och struktur påverkas från ögonblick till ögonblick av allt som försigår i resterande nervsystem. Att tro att den på något sätt är isolerad och kan fatta "rationella" beslut är vanvett.

Korrigera på.
Gammal 2011-09-10, 12:06   #84
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Citat:
Frontallobens funktion och struktur påverkas från ögonblick till ögonblick av allt som försigår i resterande nervsystem. Att tro att den på något sätt är isolerad och kan fatta "rationella" beslut är vanvett.

Korrigera på.
Ni kan ju ta det i en ny tråd.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 12:08   #85
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Ni kan ju ta det i en ny tråd.
Bra plan. Jag väntar på denna.

För att återgå till originaltråden så är det rätt uppenbart om man läser domslutet att det inte har något alls med att den åtalade var en man och den som stämde var en kvinna. Rekommenderar alla som ropar militant feminism och matriarkat att faktiskt göra så och inte bara läsa vad media rapporterar.... lustigt förresten att "gammel-media" är helt ok i sådana här fall.
Gammal 2011-09-10, 12:10   #86
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:

Korrigera på.
Ja det är sant, men du och Yes pratar nog om skilda ting. Yes antyder hur detta sätts i sitt sammanhang medan du pratar om neurobiologiska processer per definition

Beslut tar man antingen impulsivt eller med eftertanke så på ett sätt har du rätt, men det betyder inte att ett förnuftigt beslut är omöjligt eftersom du sammanställer konsekvenser av beslut och "tänker efter" innan du väl gör dem. Hur det sker neurobiologiskt är för mycket att förklara men ja ett medvetande är sällsynt för människan och de högre arterna och möjjliggör just detta

Edit : Sorry Eddie! Såg nu att du skrivit

Senast redigerad av Asdf den 2011-09-10 klockan 12:13.
Gammal 2011-09-10, 12:22   #87
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ja det är sant, men du och Yes pratar nog om skilda ting.
Ja det är fullt möjligt att jag har missförstått Yes.
Gammal 2011-09-10, 20:18   #88
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det är inte BS. Kvinnlig sexualitet (även vid övergrepp som sexköp, pedofili och våldtäkt) ses nästan alltid som något vackert och positivt, oavsett vad. Manlig sexualitet är alltid äcklig, eller humoristisk och äcklig på samma gång, oavsett vad.
Ett tillägg på detta är att jämföra att handla dildos för en kvinna och att handla en sexdocka för en man. Det första är inga konstigheter, det andra är en vidrig, misslyckad, mobbad, äcklig, patetisk och pervers jävel. Precis samma med att handla porr, positivt för en kvinna extremt negativt för en man. Eller titta på striptease. Finns fler exempel.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 22:52   #89
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:

Korrigera på.
Har du nyss börjat på läkarprogrammet?
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 05:46   #90
Zhang
Registered User

Zhangs avatar

Reg.datum: May 2008
Tycker det har paminner lite om det som var pa tapeten senast med den otrogna mannen som fick sitt konsorgan avskuret av frugan och det hyllades av kvinnorna i en talkshow pa basta amerikansk sandningstid.

Skulle situationen varit den omsatta och det skulle hyllats av en panel av man i en talkshow som t.ex " The Man Show " med kommentarer som " You go guy! " skulle det varit socialt accepterat?
Zhang är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.