Haft ont sedan jag foamrollade det onda området i ryggen i fredags. Alldeles nyss stod jag framåtböjd och skulle lägga ner shakern i väskan, råkade nysa och kunde knappt räta på mig efteråt. Det gjorde bara för ont och nu någon timme senare kan jag inte djupandas ordentligt (vilket jag måste testa typ hela tiden)..
Börjar bli tveksam om det verkligen bara är en massa triggerpunkter och skit som ligger och jävlas mellan revbenen.
Planering: ringa vc imorgon och tvinga dom skicka remiss för MR.
Jag har redan sagt vad jag tror att det är, och jag ger inte mkt för diagnoser som grundar sig på triggerpunkter och annat svammel... Punkt!
Jag tror fortfarande att det är en spricka eller fraktur av ett revben, och det har jag trott hela tiden. Frågan är bara varför skadan inte läker. Visar det sig att jag har fel så lovar jag att bli ödmjuk igen. Fram till dess ska jag vara självgod och dryg (och söt naturligtvis!).
Helt rätt att boka tid för röntgen. Gissningsvis blir det en vanlig slätröntgen först. Och mer än så krävs inte för att se det skadade revbenet. Överdriv gärna symtombilden så kanske det går lite snabbare att få rätsida på det här.
Ringde vc idag, var forcerat, desperat och krävde en rtg (som den dryge men söte sjukgymnasten uppe i norr tycker) och jag har iaf lyckats få tid för undersökning av läkare på torsdag. Det är iaf bättre än tidigare då jag inte ens fick komma dit.
Nu ska jag iväg och försöka böja lite på benen, kan bli spännande :P
Böj
5x60
3x75 fick avbryta pga ryggen och fortsatte i benpressen istället.. Inte alls lika kul..
Benpress
En jädrans massa
Bänk
1x5x40
1x4x47,5
2x3x55
2x3x62,5
Katana stl 34 Pass 2
1x1x80kg hade väl 1dm kvar till bröstet
1x1x87,5kg någon cm kvar. Skickade stången bakåt och kunde ej låsa ut
1x1x92,5kg 4,5cm-kloss. Skickade stången bakåt och kunde ej låsa ut
1x1x97,5kg 7cm-kloss. Blev sur. Funkar alltid =)
1x2x102,5 9cm-kloss
Sittande dips-maskin
5x8x70
Smågrinig idag. Vill böja med utrustning samt marka med min nya Velocity.. Å andra sidan kanske det inte direkt skadar att bli tvungen att bänka oftare
Lol! Jag kommer bli en jävel att bänka om det här fortsätter. Försökte marka men gav upp efter första repetionen i första setet på första uppvärmningsvikten. Inte så skönt att marka med knivar i ryggen så istället blev det bänk.
Sheikobänk cms-ms prep v1 pass2
Bänk samtliga med stopp
1x5x40
1x4x47,5
2x3x55
2x3x60
2x2x62,5
2x3x60
1x4x55
1x6x50
1x8x47,5
1x10x40
Försökte mig på både militärpress+bål men icke..
Mapastretch
Resultat: kunde ta djupa andetag utan att det högg i ryggen för första gången sedan i fredags. Wiehoo! Så nu har jag lånat hem ett band från klubben.
Facepulls
3x10-15
Skynda hem för lgh-visning
Att inte kunna böja och marka är sjukt bra för motivationen. Har aldrig någonsin never ever varit så sugen att dra på mig utrustningen!!
Kl 10.00 Naprapatbesök: mjukade upp musklerna kring det onda området och sade att även han tror på en skada på revbenet.
Kl 13:30 Läkarbesök: gjorde bra många neurologiska undersökningar och skickade rtg-remiss för en slät-rtg då även han tror på skelettskada. Röntgen har drop-in och ligger ca 15steg från mitt arbete. Sweet! Då kan jag kila över lite då o då och ha koll på lediga tider. Gick förvånansvärt lätt att få rtg. Behövde varken vara desperat (nåja), forcerad, överdriven eller gråta
Katana stl 34
1x1x80 luftvändning ca 5cm ovanför bröstet
1x1x87,5 bröstet
1x2x92,5 2,7cm-kloss
1x2x97,5 5,5cm-kloss Fail på andra
2x1x102,5 7cm-kloss Dubbelfail. Första hamnade jag fel på och andra orkade jag helt enkelt inte pressa upp helt.
Dips
3x6xkv
Sittande dips i maskin
3x8x70
Lite hamstring
3set
Facepull
3set
Döttsstretch
Känns allt bättre med katanan och jag längtar redan till nästa tröjpass.