Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-11, 15:05   #3481
Jacket1
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
vet inte om du driver med mig, finns det något som heter aminosyremetabolismen?
Han vet vad ämnena gör med kroppen, han är utbildad naprapat och gått massa kurser om kost mm. Tro mig, han vet vad han snackar om!
Jacket1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 15:06   #3482
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Ja, jag driver med dig. Han kan säkert mer än jag om anatomi, men inte om kost/näring/kosttillskott - näringsfysiologi. Där finns det många många fler på forumet som kan mer än han kan.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 15:23   #3483
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Jacket1 Visa inlägg
Snackade precis med Axon på facebook, han sa att allt detta var bullshit. Så alla ni som är var oroliga, ni kan fortsätta använda det. För er som inte vet vem Axon är så är han en grymt vältränad kille som aldrig använt anabola och han vet dessutom EXTREMT mycket om både kost och träning. Grub, tack iaf för att du försökte hjälpa!
trolololololo?
Gammal 2011-08-11, 15:24   #3484
Jacket1
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Nope, kan skicka det han skrev om du vill.
Jacket1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 16:34   #3485
Oggle
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Har för mig att jag läst någon artikel om EAA's överskattade effekt, att det inte alls är så effektivt som det tidigare utmålats att inta en dos på tom mage innan träning.

jag är dock osäker på vad som verkligen är rätt och vad som egentligen stod i den här artikeln då det var några månader sedan.. Någon som vet, King Grub?

Tack
Oggle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 16:38   #3486
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Oggle Visa inlägg
Har för mig att jag läst någon artikel om EAA's överskattade effekt, att det inte alls är så effektivt som det tidigare utmålats att inta en dos på tom mage innan träning.

jag är dock osäker på vad som verkligen är rätt och vad som egentligen stod i den här artikeln då det var några månader sedan.. Någon som vet, King Grub?

Tack
Så effektivt som det tidigare utmålats? Dess effekt på papper tror jag väl stämmer. Men i verkligheten blir jag förvånad om dess effekt är annat än att jämföra med en piss i nilen jämfört med t.ex. vassle eller varför inte mat.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 16:40   #3487
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Oggle Visa inlägg

Tack
Det effektivaste tillfället för aminosyreintag i samband med träning är antagligen efter passet, inte före.

Har du ätit inom rimlig tid före träning tror jag inte det gör någon speciell skillnad att ta ett aminosyretillskott också innan passet - då har du redan aminosyror i omlopp. Tränar du däremot helt fastande i övrigt borde det finnas fördelar jämfört med att träna helt utan något.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-08-11, 16:55   #3488
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Salei Visa inlägg
Hej alla!

Funderar på att pröva EAA, men efter lite googlande hittade jag denna sida; http://muskelblogg.se/2011/05/02/bca...ajjar-hjarnan/ Ligger det nån sanning i detta eller är det bara skitsnack? Ni som använt EAA ett tag har ni märkt av något?
Wow, nytt försök då och den här gången får jag väl snygga till det lite (Förlåt gummsan).

Jag har brukat EAA länge och jag har inga problem och även om jag hade det så skulle jag inte bry mig, det låter knappast dödligt och även om det vore dödligt så skulle jag dö lycklig eftersom det hjälpt mig nå resultat som gjort mig glad.

I det långa loppet med andra ord; Vinst.

Man måste våga chansa lite också.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 17:25   #3489
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jacket1 Visa inlägg
Snackade precis med Axon på facebook, han sa att allt detta var bullshit. Så alla ni som är var oroliga, ni kan fortsätta använda det. För er som inte vet vem Axon är så är han en grymt vältränad kille som aldrig använt anabola och han vet dessutom EXTREMT mycket om både kost och träning. Grub, tack iaf för att du försökte hjälpa!
Dagens bästa
Gammal 2011-08-11, 17:28   #3490
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Jag har brukat EAA länge och jag har inga problem och även om jag hade det så skulle jag inte bry mig, det låter knappast dödligt och även om det vore dödligt så skulle jag dö lycklig eftersom det hjälpt mig nå resultat som gjort mig glad.
Men lol. Bara för att du inte har upplevt problem av att bruka EAA i ett par år (månader?) betyder inte att det inte kan vara skadligt. Det där är den dummaste typen av argument som finns. Min brorsa har rökt i 15 år men han har inte märkt något negativt med det. Så, rökning är ofarligt då? Tänk till lite.

Dessutom, hur i hela friden kan du veta att dina resultat beror på ett aminosyretillskott och inte bara kombinationen av tung styrketräning och tillräckligt med mat?
Gammal 2011-08-11, 17:49   #3491
Pansartax
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Men lol. Bara för att du inte har upplevt problem av att bruka EAA i ett par år (månader?) betyder inte att det inte kan vara skadligt. Det där är den dummaste typen av argument som finns. Min brorsa har rökt i 15 år men han har inte märkt något negativt med det. Så, rökning är ofarligt då? Tänk till lite.

Dessutom, hur i hela friden kan du veta att dina resultat beror på ett aminosyretillskott och inte bara kombinationen av tung styrketräning och tillräckligt med mat?
5 år +, och ja det finns folk som röker hela sitt liv men inte får kortare liv för det och tro det eller ej så behöver inte en rökare vara den som åker först på hemmet.

Forskning pekar på att det ger resultat och jag gillar att tro på det, precis som feta tanter tror på plastiga maskiner på TV-shop.
Gammal 2011-08-11, 17:51   #3492
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
5 år +, och ja det finns folk som röker hela sitt liv men inte får kortare liv för det och tro det eller ej så behöver inte en rökare vara den som åker först på hemmet.

Forskning pekar på att det ger resultat och jag gillar att tro på det, precis som feta tanter tror på plastiga maskiner på TV-shop.
Så du tycker 5 år är tillräcklig tid för att göra ett sånt uttalande? 5 år är ingenting. Men men, whatever floats your boat..
Gammal 2011-08-11, 17:55   #3493
Pansartax
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Så du tycker 5 år är tillräcklig tid för att göra ett sånt uttalande? 5 år är ingenting. Men men, whatever floats your boat..
Han frågade efter folk som använt EAA "ett tag" hur ska jag veta vad "ett tag" är? Har du någon definition på "ett tag" som jag saknar? Är det 7 år och 2 månader? 9 år och 23 dagar? Snälla hjälp mig.
Gammal 2011-08-11, 18:18   #3494
berbster
Registered User

berbsters avatar

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Tränar du däremot helt fastande i övrigt borde det finnas fördelar jämfört med att träna helt utan något.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Proteinintag efter träning ger större gensvar på proteinsyntesen om man inte ätit före passet, och det är möjligt att fastande träning påverkar genuttryck som är gynnsamma för anabolism (muskelmassa) och katabolism (fettmassa).
Det senare citatet skrevs ifs för något år sedan, men vilka sorts fördelar syftade du på i första citatet? Menar du kanske att det är en fördel att inta EAA innan passet om du har fastat för att det hjälper rent prestationsmässigt, och på så vis kompenserar för den annars minskade proteinsyntesen efter passet? Eller någonting helt annat?
berbster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 18:20   #3495
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Jag menar det jag skrev, men man kan inte ge allmänna rekommendationer baserade på enbart teorier eller enstaka studier som inte upprepats. Men möjligt är det.

Angående PM-rådgivning!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.