2011-08-07, 09:43
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zoidy
Sopranos är dock en serie som kräver mer än ett avsnitt för att kunna avgöra det ordentligt. Första avsnittet säger inte så mycket om serien i stort. Både karaktärerna och storyn utvecklas enormt mycket i den serien. Ge den en chans till, om du orkar
|
Tja, why not? Börjar ändå få slut på serier.
|
|
|
2011-08-07, 09:54
|
|
|
Bachelor Frog
Reg.datum: Mar 2010
|
Senast redigerad av Silverschnitzel den 2011-08-07 klockan 10:01.
|
|
|
2011-08-07, 10:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Vad finns det för serier (pågående eller avslutade) med minst 5 släppta avsnitt, som har bra bakgrundshistoria, följer en story av något slag, och icke-standardiserat format (dvs, det ska inte vara som typ CSI med en ny brottsling och förutsägbar story, utan avsnitten ska bygga på tidigare avsnitt)?
|
|
|
2011-08-07, 10:42
|
|
|
pilltjam
|
Breaking Bad och Sons of Anarchy t.ex.
|
|
|
2011-08-07, 10:48
|
|
|
Midnight toker
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
Tja, why not? Börjar ändå få slut på serier.
|
Gott. Var dock beredd på att första säsongen är mer av ett intro till serien. Den blir väldigt bra längre fram iaf. Säg till vad du tyckte sen!
|
|
|
|
2011-08-07, 10:55
|
|
|
pilltjam
|
Citat:
Gott. Var dock beredd på att första säsongen är mer av ett intro till serien. Den blir väldigt bra längre fram iaf. Säg till vad du tyckte sen!
|
Innan jag är klar så har du nog glömt att vi hade den här konversationen.
|
|
|
2011-08-07, 12:13
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir
Vad finns det för serier (pågående eller avslutade) med minst 5 släppta avsnitt, som har bra bakgrundshistoria, följer en story av något slag, och icke-standardiserat format (dvs, det ska inte vara som typ CSI med en ny brottsling och förutsägbar story, utan avsnitten ska bygga på tidigare avsnitt)?
|
The Wire.
|
|
|
2011-08-07, 14:58
|
|
|
raggarballe
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
|
The Shield
|
|
|
2011-08-07, 15:10
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Njae, sopranos är väldigt bra tycker jag. Det är väldigt sköna karaktärer med i serien och den känns alltid fräsch på något sätt. Breaking bad å andra sidan känns enormt "smal" storymässigt om man kan säga så. Det finns inte så många öppningar för story i serien, det som har hänt nu är i princip det man kan göra med serien. Det enda som finns kvar är hur det kommer gå med deras nuvarande arbetsgivare. Sen börjar det om igen, de har lite funderingar på om de ska fortsätta, de bestämmer sig för det, hittar en till arbetsgivare, går åt pipan igen etc etc... Det finns inte så många öppningar för storyn helt enkelt. Storymässigt tycker jag utan tvivel att sopranos är bättre
EDIT: Såg nu precis att du inte gillade karaktärerna i sopranos?? Hur kommer det sig? Allihopa är ju assköna! Och serien har väldigt många roliga scener också, väldigt många klassiska scener. Och Tony tycker väl alla är väldigt skön?  Han är ju som en stor björn 
|
Jag har sett för många italian-maffia stereotyper redan. Wiseguys irriterar mig bara att kolla på. Folk är fascinerade av kriminella och den undre världen, men jag upplever det ofta som att kolla på halvintelligenta gorillor. Pass.
|
|
|
2011-08-07, 15:48
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
|
Dexter
Entourage
True Blood
|
|
2011-08-07, 16:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Oz (till Bahir)
|
|
|
2011-08-07, 17:35
|
|
|
Midnight toker
|
För mig som inte har nån koll, vad handlar entourage och true blood om?
|
|
|
|
2011-08-07, 17:36
|
|
|
Midnight toker
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Jag har sett för många italian-maffia stereotyper redan. Wiseguys irriterar mig bara att kolla på. Folk är fascinerade av kriminella och den undre världen, men jag upplever det ofta som att kolla på halvintelligenta gorillor. Pass.
|
Skoj. Så jag känner när jag ser på scarface
|
|
|
|
2011-08-07, 17:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
För mig som inte har nån koll, vad handlar entourage och true blood om?
|
Entourage handlar om en filmstjärna i Hollywood och hans kompisar och agent. Det är mycket stekande, feel-good, överdriven lyx och HBO-naket. Extremt mycket inhopp från diverse kändisar också (som oftast spelar "sig själva").
|
|
|
2011-08-07, 17:51
|
|
|
Midnight toker
|
Citat:
Ursprungligen postat av Librish
Entourage handlar om en filmstjärna i Hollywood och hans kompisar och agent. Det är mycket stekande, feel-good, överdriven lyx och HBO-naket. Extremt mycket inhopp från diverse kändisar också (som oftast spelar "sig själva").
|
Ok? Är inte serien värd att se eller? Verkar ju vara många som tycker den är väldigt bra iaf
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.
|

|