Avslutade passet med lite mer biceps i form av scottcurl och hantelcurls, gav ett bra tryck! Polarn behövde komma iväg så det var bra tempo genom hela passet!
Sååå jäkla jobbig start, värmde upp med kv-böjar och bensparkar för att sedan känna på i böjen... Sved till i knät, fortsatte värma i kv-böjar, testa igen i böjen, uppvärmningsvikt, kände fortfarande av det var riktigt sugen på böj idag men det var bara att fokusera om och planera om passet...
Körde smalstans mellan bena, kändes bra i knät så det var skönt, brändes förövrigt riktigt bra. De tre sista repsen på 300 var inte lika djupa som de innan men de tog bra!
Benspark
10*70kg
8*90kg
8*90kg
8*90kg
8*90kg
Raka marklyft
8*60kg
8*60kg
8*60kg
8*60kg
Var endast ute efter kontakt, lyckades bra idag
Ligg. Lårcurl
8*50kg
8*50kg
+ Träna sedan på human-flags, svinga upp för att hålla emot
+ 2set dragonflags, klarade 3 reps följt av 2 reps, snygga på rad
+ 4set, allt i samma veva, toe to bar + crunches + plankan
Avsluta passet med att testa på muscle-ups i chins-ställningen, inte de finaste men klarade av två på raken :P
Dips Teknik-träna idag på kv, körde 4set, gick helt ok men ska fokusera några pass framöver på att få till kv-dipsen så som jag vill
Militärpress
7*50kg +1 m hjälp
5*50kg +3 m hjälp
8*45kg
8*45kg
Vad gött, kom på först efter 1a setet att jag har varit långt ifrån att högreppa på 50kg men nu klara jag 7 själv, tror jag gjort runt 2-3 st tidigare, och det var inte långt ifrån att 8an åkte upp också, nice!
Sitt. Militärpress i smith
8*55kg
körde sedan bakom huvudet:
8*45kg
8*45kg
8*45kg
Sitt. Hantelpress utan ryggstöd
8*14kg
8*17kg
8*20kg
8*22kg
Jahapp vad lätt dessa kändes då
Ligg. tricepsext. i cable
8*50kg
8*50kg
8*55kg
8*55kg
8*50kg
+ superset med Cablelyft åt sidan
Gryyyym kontakt, de sköna med att köra de ligg. tricepsext. i cable var kraften från vikten genom hela rörelsen
Pushdown
8*60kg
8*60kg
+ superset med enarms-pushdown
Riktigt grymt pass, allt flöt på och kontakten var tokbra i både axlar och triceps! I och med detta är 8-reps perioden över...
Nu vankas det snart middag och sen får vi se vad morgondagen bjuder på i träningsväg...
Dagens pass: Backträning Inge gym idag, men gav mig på backträning!
Körde i en backe som var ca 80 meter lång, varierande lutning, börja med runt 40 grader, sen ett parti med lite mer lutning för att sedan plana ut mot 40 grader igen de sista 10 meter. Jag körde på MAX varje intervall.
Intervall 1 - 80m Kändes lätt, flög upp
~25sek vila
Intervall 2 - 80m Fortfarande stabilt
~25sek vila
Intervall 3 - 80m Börja ta emot men kändes bra
~25sek vila
Intervall 4 - 80m Nu börja det bita i låren ordentligt
~25sek vila
Intervall 5 - 80m Efter ca 60m, inte nådigt
~25sek vila
Intervall 6 - 80m Härda, tog emot bra mycket!
~25sek vila
Intervall 8 - 80m Kom knappt ner, kunde inte röra mig, låren och rumpan...
Fifaaan vad det bet i låren och rumpan, var sånt tryck så att efter sista intervallen upp kom jag knappt ner, kunde inte stå eller röra mig... ouuuf! Riktigt skönt att ha slutfört det nu och underkroppen fick sig en rejäl omgång, minst sagt!
Nice! Klara hela serien själv denna gång, jämfört med förra 12-reps passet, se sida 2, dessutom gick alla upp lätt idag! den första perioden måste ha gett lite styrka iaf
Lut. Bänkpress i smith
12*65kg
12*65kg
12*65kg
12*65kg
Körde kortare ROM, utan utlåsningar, fick en del hjälp upp, speciellt de två sista seten!
Smala hantelpressar, parallellt grepp
4 set Första gången jag testa denna, ist för smalbänk.
Ligg. tricepsext. i cable
10*55kg
12*50kg
12*50kg
12*50kg
+ superset hantellyft åt sidan
Pushdown
12*60kg
12*60kg
12*60kg
12*60kg
Avsluta passet med 3set negativa enarms-pushdown
Som sagt, åter tillbaks på 12-reppare, idag kändes det riktigt bra speciellt om man jämför med då man började med 12-repparna förra omgången! Får man se om det gett någon utdelning på något annat än bänken. Men efter den här starten så känns det bra!
Fokus på kv, testa olika tempo på seten, men fullt utsträck och sen målet att hakan var över, vissa av de sista repsen i seten kan ha varit parallellt/lite under. Ett sista dropset, men att köra viktade chins efter att nött kv gick inge vidare, likaså när man droppa till kv efter så gick det inge vidare för den delen heller haha...
Stångrodd
12*70kg
12*70kg
12*70kg
12*70kg
Här märker man hur jobbigt det är med 12 reppare... Slitigt!
Latsdrag
12*70kg
12*70kg
12*60kg
12*55kg
Var helt slut, hade inget att ge men slutförde det iaf!
Baksida axlar, cable + Shrugs + Hammercurl i cable
4 set
Skön triset, rulla på utan vila alls mellan själva trisets seten
Grymma pass rakt igenom och fin formbild! Speciellt imponerande chins tycker jag
Stabil period just nu så generellt sett går de flesta passen bra! tackar!
Jobbar hårt med chinsen, gäller att bli än bättre inför AF i framtiden
Passar på att bjuda på en bild på kvällens middag, smaka riktigt bra!
Kycklingfile med ris och sallad med bl.a. feta-ost och matvete och till blev det fanta zero!
Snart är det dags för ett kvällsmål och innan man lägger sig lite senare en kvällsshake, mjölk med kasein!
Knät kändes av, men inte lika illa som förra gången, ökade därför inte vikten sen senast, utan fokusera på tekniken istället. 12or är mentalt jobbigt...!
Benpress
12*160kg
12*190kg
12*190kg
12*190kg
Smal stans mellan fötterna, bet bra på framsida! Körde riktigt fina med kontakt
Ligg. Lårcurl
12*40kg
12*40kg
12*40kg
12*40kg
+ superset utåt abduktion i cable
Lårcurlens kändes lätta, bet bra på baksidan
Raka Marklyft
12*60kg
12*60kg
12*60kg
12*60kg
+ superset stående vadpress
Utan utlåsningar i toppen i rak-marken
Benspark
12*65kg
12*65kg
12*65kg
+ superset sitt. vadpress
Bara att kriga i böjen, tänka på tekniken och förhoppningsvis kommer det bli riktigt bra snart! Benen kändes förvånansvärt bra när passet väl var över, men nu när jag kommit hem fi faaaaan vad det känns, helt sjukt hur det ilar i dem när jag sitter ner!! Kvällen bjuder troligtvis på en utekväll, det blir ingen alkohol utan allt dansande får ta bort trycket i benen
Fortsättning med teknik, lite stressigt med tid idag så blev 2 set med teknik sen tredje fokus med teknik fast körde ändå myo-reps för att mörda axlarna lite
Militärpress
12*40kg
10*40kg +2 m hjälp
12*40kg
Kort vila, märktes i set 2, blev längre vila inför 3de och de gav ju resultat
Sitt. Hantelpress
12*22kg
12*22kg
12*22kg
Ligg. Tricepsext. i cable
12*50kg
12*50kg
12*50kg
12*50kg
12*45kg
+ superset Hantellyft åt sidan 4x12*12kg
Mata bara på, ytterst kort vila mellan superseten ~20sek
Pushdown
12*60kg
12*60kg
12*60kg
12*50kg
+ superset Cablelyft åt sidan 4x12*12,5kg
Galet intensivt, smacka bara på med seten, från övning till övning! Men trots detta bra pass! Lite synd i militärpressen men dipsen tog så pass bra att det var värt det efter passet begav jag mig mot kräftskiva, därav det stressiga passet, det bjöds på mycket mat och kräftor, 5-kamp och trevligt sällskap! Idag är det vila som gäller men imorgon är det på't igen!!!