Mycket trolig förklaring till att många kanske upplever att dom mår bättre på LCHF kost, dom går från ren skitkost (mycket socker, halvfabrikat osv) till att äta näringsrik ickeprocessad mat, som natt och dag.
Där du säger "mycket socker, halvfabrikat" skulle jag vilja säga spannmål (hej, spaghetti + ketchup!). Det är inte sådär fantastiskt näringsrikt. Du är orättvis när du säger skitkost. Såvida du inte anser att skitkost är just att äta huvudsakligen pasta/ris/bröd.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Där du säger "mycket socker, halvfabrikat" skulle jag vilja säga spannmål (hej, spaghetti + ketchup!). Det är inte sådär fantastiskt näringsrikt. Du är orättvis när du säger skitkost. Såvida du inte anser att skitkost är just att äta huvudsakligen pasta/ris/bröd.
Med skitkost menar jag kost med stort sockerinnehåll och lite proteininnehåll, personligen tror jag det är rätt vanligt att äta så, sockrade flingor, mackor, och så vidare.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Vad är fördelarna med att ät mer näringsrikt jämfört med en standard svensson-diet?
Varför ställer du så ofta såna här frågor, Trance? Du är definitivt läskunnig men verkar inkapabel att förstå vad du läser.
Inlägg #40 och #41 för "näringsrik kost", samt #50 för "svensson-kost".
Eller driver du med mig?
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Med skitkost menar jag kost med stort sockerinnehåll och lite proteininnehåll, personligen tror jag det är rätt vanligt att äta så, sockrade flingor, mackor, och så vidare.
Japps, då är vi inne på samma.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Varför ställer du så ofta såna här frågor, Trance? Du är definitivt läskunnig men verkar inkapabel att förstå vad du läser.
Inlägg #40 och #41 för "näringsrik kost", samt #50 för "svensson-kost".
Eller driver du med mig?
Nej jag driver inte med dig eller attackerar på något sätt. Jag undrar mest om det finns några dokumenterade fördelar med att höja intaget av mikronutrienter mot vad en normal Svensson får i sig i sin spannmålsbaserade diet?
EDIT: Eller pratar vi om proteinmängd när ni säger näringsrik kost?
Jag undrar mest om det finns några dokumenterade fördelar med att höja intaget av mikronutrienter mot vad en normal Svensson får i sig i sin spannmålsbaserade diet?
Man kan från det tänka sig att de får i sig för lite av diverse mikronutrienter, eftersom de säger att de mår bättre. Dokumenterat vet jag inte, men det borde finnas info om det i Paleo-böcker. De brukar tycka om sånt, t ex Robb Wolf.
Hobbes? Du har boken tillgänglig.
Man kan från det tänka sig att de får i sig för lite av diverse mikronutrienter, eftersom de säger att de mår bättre. Dokumenterat vet jag inte, men det borde finnas info om det i Paleo-böcker. De brukar tycka om sånt, t ex Robb Wolf.
Hobbes? Du har boken tillgänglig.
Ledsen, den ar utlanad just nu. Skall se vad jag hittar...
Mikaelj: Du har ratt Robb Wolf gillar verkligen detta med "kvalitets mat" om jag forstatt honom korrekt sa menar han att vi skall kopa mer fran "farmers market" och istallet sikta pa "Grass fed meat".
Jag gillar Paulun dock verkar det som att han vill sla sig in pa en ny affarside som vaxer har i Nordamerika. Detta ar fran Rob Wolff's blogg:
Uppenbarligen vanner till honom som skrivit boken (pa hans uppmaning )
Orsaken till mitt stora intresse ar att jag kommer den 3 augusti ta blodprov for att se om jag har Celiac, att jag redan ar diabetiker gor ju inte mitt intresse mindre.
Ber om ursakt for att jag inte har Svenskt tangentbord, jobbar pa det.
Senast redigerad av Hobbes den 2011-07-29 klockan 01:34.
Jag har läst/hört något om att de med diabetes oftare har celiaki, så det vore väl inte helt orimligt.
1. Han är inte direkt ung så "smal" är inte ens önskvärt i den åldern.
Vilken fettprocent borde äldre män ha och vad ska unga män ha? Hur hjälper det kroppen att ha mer fettvävnad i äldre åldrar? Har du några bokmärkta källor skulle det vara super.
Vilken fettprocent borde äldre män ha och vad ska unga män ha? Hur hjälper det kroppen att ha mer fettvävnad i äldre åldrar? Har du några bokmärkta källor skulle det vara super.
Ökad fettvävnad kan helt klart vara ett plus om det hjälper till att dämpa smällar runt lårben och dylikt när äldre män ramlar.
Unga (upp till 65-70) borde väl rimligtvis ha en 5-10%.