2011-07-02, 19:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Det är ingen svartsjukesissue eller så på något sätt för mig. Ingen aning om hur hon gör mot andra. Jag blir bara... trött, av beteendet och tappar intresset.
|
sluta höra av dig till henne och lev livet. en dag kommer hon säkert att höra av sig till dig ist, frågan är bara om man själv är intresserad då?
har hänt mig, var en tjej som jag brukade messa med om att ses men sen dök det alltid upp något nytt dagen innan osv. slutade höra av mig och efter ett tag började hon höra av sig ist men då var man inte intresserad längre  så var nog lika bra att det inte blev något från första början...
|
|
|
2011-07-02, 19:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Bear: ring om det är nåt viktigt, fråga hur det kommer sig att hon tar sån tid på sig att svara, ta det därifrån. Hur svårt ska det vara?
Min flickvän är sjukt seg på att svara på sms, har hon varit hela tiden från dejtingstadiet tills nu. Dock vet jag varför = inget problem.
|
|
|
2011-07-02, 19:44
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan
Beror kanske på situation, om man växer upp som liten med "halvsyskon" så skulle det nog vara lite weird, men säg att man är vuxen själv när föräldrarna träffar nån ny och man inte vuxit upp som syskon tillsammans, känns det ju inte allt för konstigt, kanske smått udda men inte konstigt.
|
mm, det är nog en skum sits.. jag har två avlägsna kusiner som är ett par i släkten (de är väl 50 år eller ngt nu) å det verkade ju fungera för dem iaf
Citat:
Ursprungligen postat av Eldhroka
Definitionen på halvsyskon är väl att två personer har samma biologiska förälder, dvs samma mamma eller pappa.
Om en förälder träffar en ny partner med barn så blir man ju inte släkt utan styvsyskon, vilket jag inte ser något fel i att starta en relation med.
|
ah tack för rättelsen...
lite lustigt ändå att det blir så "big nono" bara för man är släkt... som en polare som har en otroligt snygg, fin och reko storasyster. Han kan inte ens hålla med om att hon är en kalaspingla, även fast hon är det, men i och med att de är så nära släkt så kan man inte ens erkänna att syrran sin är ett kap
|
|
|
2011-07-02, 20:07
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Skuggan, har du varit på släktträff?
|
|
|
2011-07-02, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
|
Jag tror att han kollat på serien gossip girl. Serena och Dan hade ju ett förhållande och deras föräldrar dejtade
|
|
|
|
2011-07-03, 14:01
|
|
Fluortanten
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Thompao
sluta höra av dig till henne och lev livet. en dag kommer hon säkert att höra av sig till dig ist, frågan är bara om man själv är intresserad då?
har hänt mig, var en tjej som jag brukade messa med om att ses men sen dök det alltid upp något nytt dagen innan osv. slutade höra av mig och efter ett tag började hon höra av sig ist men då var man inte intresserad längre  så var nog lika bra att det inte blev något från första början...
|
Citat:
Ursprungligen postat av Epson
Bear: ring om det är nåt viktigt, fråga hur det kommer sig att hon tar sån tid på sig att svara, ta det därifrån. Hur svårt ska det vara?
Min flickvän är sjukt seg på att svara på sms, har hon varit hela tiden från dejtingstadiet tills nu. Dock vet jag varför = inget problem.
|
Jag ringde och gav henne en lagom kärleksfull hint/pik om segheten. Folk kan ju ha alla möjliga internet-/telefonbeteenden som inte rimmar med personligheten irl så man ska väl låta bli att göra en grej av det i onöden. Får se hur det går framöver.
|
2011-07-03, 18:48
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
mm, det är nog en skum sits.. jag har två avlägsna kusiner som är ett par i släkten (de är väl 50 år eller ngt nu) å det verkade ju fungera för dem iaf
|
Jag har också släktingar som är kusiner och gifta. Jag vet inte, det känns ändå halvlångtbort. Men i UK tror jag det är förbjudet.
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Jag ringde och gav henne en lagom kärleksfull hint/pik om segheten. Folk kan ju ha alla möjliga internet-/telefonbeteenden som inte rimmar med personligheten irl så man ska väl låta bli att göra en grej av det i onöden. Får se hur det går framöver.
|
Det finns massor av killar som är sega med sms också. Jag fattar inte grejen. Ibland kan jag glömma bort mobilen och då tar det tid men inte konstant.
Men frågan är hur hon blir i en relation? Man vill ju inte bara vara den som är drivande. Det är ju galet jobbigt.
Telefon är ganska bra faktiskt.
|
|
2011-07-03, 19:01
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
om begravning räknas som det så ja, men det var inte det som föranledde frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jag har också släktingar som är kusiner och gifta. Jag vet inte, det känns ändå halvlångtbort. Men i UK tror jag det är förbjudet.
|
åh.. undrar hur vanligt det är?
Nu är jag iofs bara uppvuxen i mellersta norrland, men går man mer in till sameland så har jag fått för mig att det finns lite mer inavel.
|
|
|
2011-07-03, 19:09
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Backa en generation eller två, så var kusingifte inte så ovanligt, särskilt inte på landsbygden. Hur stort var urvalet, liksom, och kusiner är inte så nära släkt att barnen blir omedelbart defekta. Dock ackumuleras avvikelser genom generationerna, och det är ingen slump att många med sjukdom associerade genotyper, och i vissa fall även sjukdomar, är vanligare t.ex. i Norrlands inland.
|
|
|
2011-07-03, 19:11
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Ju större genetisk variation mellan parterna desto friskare barn, i teorin.
Dvs: hitta någon som är så olik dig som möjligt
|
Citat:
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2011-07-03, 19:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
|
Det är inte helt sant. Det finns ju till exempel en anledning till varför vita människor är vita och svarta är svarta.
|
|
|
2011-07-03, 19:18
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
|
Min minsting är en riktig blandras  Måste vara därför han är så full av spring och talang för idrott (från mammas håll då såklart
|
|
|
2011-07-03, 19:20
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir
Det är inte helt sant. Det finns ju till exempel en anledning till varför vita människor är vita och svarta är svarta.
|
Man inte orkar flyga runt halva jordklotet för att nuppa?
|
|
|
2011-07-03, 20:13
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Förstår inte hur vissa människor kan vara singlar utan att vilja vara det. Träffade tidigare ikväll en quinna, det måste nog vara en av de snyggaste tjejerna jag nånsin suttit i samma sällskap med. Utöver detta väldigt social, spännande jobb (headhuntad dessutom), sysslar med många aktiviteter, osv. Hur kan en sån vara singel? Förstår inte. Kanske jättepicky, folk med fancy jobb verkar vara det, får jag allt mer uppfattning av.
|
|
|
2011-07-03, 20:21
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Förstår inte hur vissa människor kan vara singlar utan att vilja vara det. Träffade tidigare ikväll en quinna, det måste nog vara en av de snyggaste tjejerna jag nånsin suttit i samma sällskap med. Utöver detta väldigt social, spännande jobb (headhuntad dessutom), sysslar med många aktiviteter, osv. Hur kan en sån vara singel? Förstår inte. Kanske jättepicky, folk med fancy jobb verkar vara det, får jag allt mer uppfattning av.
|
Lätt.Hör man till den lugnare sorten och kanske är lite blyg och inte vågar ta kontakt när man umgås med folk så förblir man singel.Jag har alkoholen att tacka för att jag träffade någon.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:32.
|

|