Citat:
Ursprungligen postat av Fitnessfjollan
Jag förstår inte heller bedömningen riktigt efter att ha tittat på klippen. Jag gillar inte att fokus ska ligga på råstyrka vilket det blir när allt ska göras i ett exakt förutbestämt rörelsemönster. Visst är bänken och böjen fortfarande beroende av god teknik, men de resterande momenten kan man inte åstadkomma mycket med en god teknik mer i så fall nött just de specifika rörelserna.
Men jag vet inte, jag kanske bara är bitter för jag suger tex på chins om de ska vara med spikrak lyftväg osv..
Bra jobbat hur som helst, och jag gillar dina spiror starkt!
|
Jag är inte helt förstående för alla mina bort-dömda reps heller men å andra sidan hjälper det inte att beklaga sig.
Det enda man kan göra är att gilla läget och anpassa sig! Striktare regler är en förutsättning för rättvisare regler för alla.
Tack för det, de är den enda deffade kroppsdelen jag har just nu :D
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
|
Tack Frantic. Är det dina privata bilder? Får jag spara och använda dem?
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Bra jobbat! Det är svårare än man tror med bedömningar, laddning osv. Första gången får man nog räkna med en del läropengar.
Angående striktheten kan jag förstå varför de plockade några dips och chins pga korta stopp, men hur ett par knäböj kunde ryka var ju bara löjligt. Det blir för godtyckligt ibland och definitivt för inkonsekvent lite för ofta.
|
Jag kan också förstå, även om jag inte gillar det :D
Men jag har bara mig själv att skylla och får helt enkelt bättra på striktheten (löjligt strikt mao) tills nästa gång.
Angående pre-contest dieten så visste jag ju hur jag skulle "spela det". Problemet var att tillämpa det :D
Citat:
Ursprungligen postat av Repliker
Idealkropp Rassk!
|
Kul att du tycker det. Själv jobbar jag på att uppnå mitt eget ideal!
Citat:
Ursprungligen postat av Azklund
Bra jobbat! Bara att ladda om för DC nu ;)
|
Absolut. Ska bara hitta någon att tävla för. Vi ses där?
Citat:
Ursprungligen postat av mystic[-_-]
Cool lårbild!:cool:
|
Danke schön mein herre. Dags att styra upp din egen journal? Den höll mig motiverad för ett tag sedan! (när den var aktiv)
Underkropp
kv: 80 typ (
+2 kg)
Frontböj
80x4
110x3
90x8
Hacksquat
3x15
Benpress
2x15
Raka mark
50x10
Lårcurl
35x15
45x10
45x8
Lårcurl hantel
26x12
26x10
Benspark
4 set
Lårcurl enbent
2 set
Utfall
19x24 steg
Vadpress
3 set
Sittande Vadpress
3 set
Kommentar: Första vettiga benpasset på ett tag. Kändes bra och i retrospect så sitter träningsvärken kvar 3 dagar senare. Kommer nog skippa böjen ett tag framöver då det gått bedrövligt de senaste gångerna. Tror det är pga trötthet i korsryggen. Fokuserar på "dat pump" i fram och baksida istället :D
Måste jobba på vaderna också, funderar på att testa strypträning.
Schlänger upp en formbild jag även postade i dagsformstråden: