2011-06-19, 22:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
mm, har tappat allt :/
|
Äh så farligt är det ju inte, du har ju fixat funktionell styrka under renoveringen! Snart är teh old skugg back!
|
|
|
2011-06-20, 08:39
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Mikaelj + bicepscurls=  . Tog i och kämpade gjorde du med bravur iaf
|
|
|
|
2011-06-20, 09:43
|
|
|
Registered User
|
Du har fått biffsiga armar utan armträning, det är pretty cool. Jag verkar inte få samma svar från enbart chins/mark och vad det nu är du gör.
|
|
|
2011-06-20, 09:49
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Jag funderade på det men visste inte hur pass duktig man var tvungen för att vara med. Gärna!
|
Bra där!
På tre kilometer kan man ju vara hur långsam som helst... det blir inte allt för lång väntan för de andra ändå 
Kan lova att du inte kommer vara sist.
Jag tänkte simma en stund i Åby innan loppet. Mer info kommer.
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2011-06-20, 09:51
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Mikaelj + bicepscurls=  . Tog i och kämpade gjorde du med bravur iaf 
|
Ja, det var lite meh. Fler viktade räckhävningar med supinerat grepp gör nog susen. Då slår jag två flugor i en smäll, för curlande är nog det tråkigaste jag vet. :-) Jag har i alla fall fått någorlunda ordning på stelheten i underarmarna.
Japp, ta i är mitt signum!
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Du har fått biffsiga armar utan armträning, det är pretty cool.
|
Mm, de hänger lustigt nog med. Tydligare här:
Citat:
|
Ursprungligen postat av Adama
Jag verkar inte få samma svar från enbart chins/mark och vad det nu är du gör.
|
För lite böj.
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
Bra där!
På tre kilometer kan man ju vara hur långsam som helst... det blir inte allt för lång väntan för de andra ändå 
Kan lova att du inte kommer vara sist.
Jag tänkte simma en stund i Åby innan loppet. Mer info kommer.
|
Sicken tur. Då kan ni ta saft & bulle medans jag hasar mig i mål. :-) (tänkte mig 4-tempo)
Utmärkt!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2011-06-20 klockan 09:52.
|
|
|
2011-06-20, 09:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
För lite böj.
|
Självklart är det så. Böj ikväll fixar biffen!
|
|
|
2011-06-20, 19:11
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Måndag 20 juni 2011: Status
Lyckades göra illa ländryggen igår, troligtvis när jag gjorde frontböj på 80 kg. Var oförsiktig trots att jag inte gjort övningen på ett tag. Kan också varit marklyft, men där gick jag bara upp till 100 kg så det bodre inte varit det. Lätta grejer kan vara nog så skadliga. Skall vila från knäböj ett tag. Synd, eftersom jag tänkte träna på Vallen imorgon.
Däremot hoppas jag att jag är såpass OK i ryggen till imorgon att jag kan vara med på ett träningspass med Triväst. Det skall springas 3K på Åby. Det vore fantastiskt att kunna hålla 4:00-tempo om jag känner mig helt okej. Någonstans mellan 4:00 och 4:30 är realistiskt.
Idag har jag i övrigt gjort räckhävningar med supinerat grepp, 10+5 på kroppsvikt och 5 på +10 och 5 på +15. Räcket i hallen höll. Plastbitarna är borta och räcket vilar på skruvarna. Det borde räcka även om det känns en smula riskabelt.
Fortsatt hiskelig träningsvärk i vänster triceps och någonstans på framsida axel. Gjort lite ansats till att töja och trycka för att få bort det värsta.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-06-20, 19:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Angående framsida axel. Prova att massera motsvarande skulderblad. Min erfarenhet säger att det ofta är något där som strålar ut därifrån till framsidan.
|
|
|
2011-06-20, 19:22
|
|
|
Registered User
|
Och för ländryggen.
Två ihoptejpade bandybollar, en hårt rullad handduk. Fötterna på en upphöjning liggandes på rygg med din runda mojäng mellan golvet och ryggen så att du får rät vinkel i knäna. Sedan utan att svanka i ländryggen rulla knäna från sida till sida.
|
|
|
2011-06-20, 19:44
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Angående framsida axel. Prova att massera motsvarande skulderblad. Min erfarenhet säger att det ofta är något där som strålar ut därifrån till framsidan.
|
Ah, sedär! Jag improviserade med min massagepinne ("The Stick") och gick lös först på triceps, sedan mellan skulderbladet och axeln. Obeskrivligt ont men nu känns det mycket bättre. Tackar tackar.
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Och för ländryggen.
Två ihoptejpade bandybollar, en hårt rullad handduk. Fötterna på en upphöjning liggandes på rygg med din runda mojäng mellan golvet och ryggen så att du får rät vinkel i knäna. Sedan utan att svanka i ländryggen rulla knäna från sida till sida.
|
Rulla knäna från sida till sida? Skall jag ha rullen parallellt eller vinkelrätt mot ryggraden?
Jag har gjort sån där McKenzie-töj, och det ger bra resultat. Det är mer av en kota än en muskel som är irriterad här. Är du säker på att det där hjälper?
|
|
|
2011-06-20, 20:17
|
|
|
Registered User
|
Kul att höra att jag var rätt ute med axeln.
Med rulla knäna menar jag föra dom sida till sida.
Ritade en bild, hoppas du blir klokare av den.
Jag är kodare, inte grafiker.
|
|
|
2011-06-20, 20:22
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Jättefin bild!
OK, då förstod jag rätt från din första beskrivning. :-) Frågan kvarstår, vad skall övningen göra? Jag hänger inte med på var/hur den skall kännas.
|
|
|
2011-06-20, 20:24
|
|
|
Registered User
|
Den hjälper liksom till att få lite rörelse i det hela. Om den hjälper så känner du liksom hur det ja liksom känns bättre i ländryggen. 
Fick tipset av Sam när jag skojat till min ländrygg med stenlyftning. Kändes bättre rätt omgående då.
Körde även den här då. http://ditillo2.blogspot.com/2011/03...ommy-kono.html
|
|
|
2011-06-20, 21:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Rickards tips är bra, väldigt fin bild förövrigt 
Det övningen gör är att den skapar rörelse mellan kotorna, om det nu är disk som ligger fel så kan den lirkas tillbaka, eller iaf skapa rörelse. Ofta så skyddar kroppen genom att bli helt stel i musklerna runt om.
andra bra tips: http://www.youtube.com/watch?v=5iVZlpVc6G8
jag läser ju till sjukgymnast, men naprapaten har enkla bra tips här för att skapa rörelse i ryggen utan belastning.
Kör McKenzie såklart eftersom den funkar, körde den med när jag hade ont i ryggen, upp hålla 15s i toppen.
hoppas det släpper snart.
Löpningen på Åby lät kul, blev nästan sugen att vara med om mina vader tål det :P Kommer och hejar på annars kanske.
|
|
|
2011-06-20, 21:01
|
|
|
Registered User
|
Sedan när du börjar praktisera Sam så ska jag vara tyst och bara hänvisa till dig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:04.
|

|