2011-05-22, 10:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Jo jag trivs med att träna på morgonen eller så blir det efter jobbet och då har jag inte heller ätit på länge om jag inte mixtrar extra för att ha tid att äta... men har varit lite rädd för att bryta ner snarare än att bygga upp.
Och eftersom jag dessutom vill gå ner lite i vikt så skulle det ju kännas bra att inte behöva äta extra bara för att det ska bli lagom till träningen :P och på morgonen är dt ju lite svårt att få till.
Är det ett vettigt tänk?
Funderar även på om jag ska skaffa ngt mer protein för att slippa stressa över att få i mig det tillräckligt.
Så då är frågan, ska man satsa på ngt snabbt direkt efter träningen eller ngt långsam som mellanmål? Eller ska man ta EAA efter träningen också? och äta mat sen naturligtvis... men lite råd, är lite förvirrad.
|
|
|
2011-05-22, 10:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av tildis
Vad är skillnaden på EAA och BCAA?
Vad är dt för skillnad på alla de olika varianterna på aminosyrorna som finns i shopen?
Känns konstigt att det finns så många varianter, om man nu ska ta det på fastande mage så borde det väl inte vara uppblandat med annat...och om EAA är de essistensiella aminosyrorna så borde väl det vara det de innehåller?
Menar att det borde inte vara så stort utrymme för variation, men ändå finns det hur många sorter som helst.
|
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...postcount=3231
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
|
|
|
|
2011-05-22, 10:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Som Grandmaster tydligt skriver i EAA-tråden så är EAA, aminosyror, främst då man inte ätit på ett tag innan, alltså fastande.
|
|
|
2011-05-22, 10:38
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Ska dra iväg o träna om 20min, någon som kan svara lite fort på min fråga ovan?
|
|
|
2011-05-22, 10:41
|
|
Registered User
|
Vassle innehåller ju EAA, overkill att blanda, 20g vassle motsvarar 10g EAA.
|
|
|
2011-05-22, 11:40
|
|
Registered User
|
Ja, jo, men vad är allt annat som finns under fliken aminosyror i shopen?
Eller är EAA= aminosyror och tex BCAA, HMB och Xtend olika typer (blandnigar) av EAA?
|
|
|
2011-05-22, 11:43
|
|
Registered User
|
AA, tack för länken  och vad är vitsen med det då? De tre viktigaste? Billigare? Men sämre resultat?
|
|
|
2011-05-22, 11:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja, jo, men vad är allt annat som finns under fliken aminosyror i shopen?
Eller är EAA= aminosyror och tex BCAA, HMB och Xtend olika typer (blandnigar) av EAA?
|
Xtend är en blandning av BCAA(grenade) och EAA(essentiella) ja, kan inte utveckla något bra eftersom även jag saknar kunskap. Sen finns ju inviduella aminosyror att köpa såsom Leucine, Glycine osv.
|
|
|
2011-05-22, 11:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mangen
EAA tas innan träning i första hand, sen lär de inte skada om du vill ta de både under och efter träningen.
|
Nu har det väl ändrats till att störst effekt ger det vid intag EFTER träning.
|
|
|
2011-05-22, 15:02
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern
Hur mycket EAA innehåller 2 skopor Xtend? Det är väl leucinet man vill åt eller?
|
Nja, det beror väl på. Men det är EAA jag vill åt iaf.
|
2011-05-29, 13:15
|
|
Registered User
|
Ursäkta att jag är så trög, men jag läser och läser, men jag fattar inte det här med BCAA och EAA.
Jag har fattat att BCAA är 3 av EAA och att det är de som anses stimulera muskelbyggnaden mest.
Men vad är det som avgör vilket anser ni är bäst?
|
|
|
2011-05-29, 21:19
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Går det bra att inta EAA, kreatin och PWO samtidigt? Alltså, kreatin vid t ex frukost och middag, PWO ca 30min innan träning samt EAA direkt före och direkt efter träning? Är jag helt ute och cyklar?
|
|
|
2011-05-29, 21:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursäkta att jag är så trög, men jag läser och läser, men jag fattar inte det här med BCAA och EAA.
Jag har fattat att BCAA är 3 av EAA och att det är de som anses stimulera muskelbyggnaden mest.
Men vad är det som avgör vilket anser ni är bäst?
|
Du menar väl stimulerar proteinsyntesen mest?
|
2011-05-29, 21:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mafal09
Går det bra att inta EAA, kreatin och PWO samtidigt? Alltså, kreatin vid t ex frukost och middag, PWO ca 30min innan träning samt EAA direkt före och direkt efter träning? Är jag helt ute och cyklar?
|
Nej du kommer implodera...
Klart det går, läser du inte på burkarna/gör lite research innan du köper tillskott?
|
2011-05-29, 21:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av mafal09
|
Det går bra, ja. Väldigt många gör på det sättet skulle jag tro.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.
|

|