2011-04-12, 08:04
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av McCoy
Så fort jag öppnar Firefox (eller IE) så går Avast igång om att det är en trojan i firefox.exe. Objektet brukar vara hemsidan man är inne på för tillfället.
Hur ska jag bära mig åt för att få bort den? Avast verkar inte klara det själv. Har gjort en full-scan med det utan framgång.
Kan MWB eller Superantispyware lösa detta? Har ingen av dem installerade. Räcker det i så fall med att högerklicka på exe-filen och söka genom med programmet?
Välkomnar alla råd!
|
Det är Avast det är fel på. Dom hade gigantiska problem i går.
|
|
|
2011-04-12, 21:04
|
|
|
Disce aut discede
Reg.datum: Nov 2009
|
Tänkte köpa mig en dator om någon månad! Skulle vilja ha något för max 7000 gärna på Onoff eller annan markbutik som man kan gå till för att få hjälp! Jag kommer mest surfa, se på film och lyssna på musik även skolarbeten! Har ni några prisvärda tips?
|
|
|
|
2011-04-13, 10:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är Avast det är fel på. Dom hade gigantiska problem i går.
|
Hah! Där ser man. Mycket oro utan anledning. Det sättet programmet betedde sig igår hade kunnat ge mig en smärre hjärtattack
|
|
|
2011-04-13, 11:16
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2006
|
Hej!
När jag öppnar upp Firefox står det att jag inte kan ansluta men så fort jag öppnar upp Internet Explorer så fungerar det direkt, har provat att installera om Firefox utan resultat dock, hjälp?
|
|
|
2011-04-13, 13:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spinkis
Tänkte köpa mig en dator om någon månad! Skulle vilja ha något för max 7000 gärna på Onoff eller annan markbutik som man kan gå till för att få hjälp! Jag kommer mest surfa, se på film och lyssna på musik även skolarbeten! Har ni några prisvärda tips?
|
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...z/142378.5055/
|
|
|
2011-04-13, 13:36
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
jag funderar på en ssd-disk för att snabba upp burken lite.
gränssnittet för de billigare ssd-diskarna är ju 3,0 gb vilket är detsamma som för sata-diskarna. är de markant snabbare ändå? och vad beror det på isåfall?   läshastighet?
|
|
|
2011-04-13, 13:40
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt
gränssnittet för de billigare ssd-diskarna är ju 3,0 gb vilket är detsamma som för sata-diskarna. är de markant snabbare ändå? och vad beror det på isåfall?   läshastighet?
|
och hur löser jag det faktum att ssd-diskarna alltid(?) kommer i 2,5tumsutförande och jag har en stationär dator? en liten vagga?
|
|
|
2011-04-13, 14:12
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
|
Citat:
och hur löser jag det faktum att ssd-diskarna alltid(?) kommer i 2,5tumsutförande och jag har en stationär dator? en liten vagga?
|
De har mycket högre läs- och skrivhastighet, i kombination med mycket lägre responstid/söktid. Därför är de snabbare. Tror inte 3Gbps-gränssnittet är någon direkt flaskhals om man inte köper vassaste SSD:n och samtidigt har top notch-hårdvara i övrigt, men då har de ju 6Gbps och då ser man väl även till att ens moderkort har stöd för det. Angående storleken så brukar man alltid (har jag hört och läst) få med en adapter så att disken går att sätta i en vanlig 3,5"-plats. Medföljer nu inte det så är det inte många kronor för en på närmaste internetaffär.
|
2011-04-13, 14:35
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
|
Orkar du inte skruva och dona, och inte bryr dig om hur det ser ut inne i burken, är det bara att lägga in SSD:n. Den behöver ingen kylning och innehåller inga rörliga delar som måste hållas på plats.
|
|
|
2011-04-13, 16:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Hittade en gammal fläkt som jag plockade ut ur ett trasigt nätagg för en tid sedan, och skulle vilja testa en sak med den nu.
Det är bara 2 kablar utan någon kontakt på den, räcker det att helt enkelt skarva på en 3/4-pins kontakt och tuta och köra? Vilka pinnar ska man använda isåfall?
Det står 12V 0,7A på fläkten.
|
|
|
|
2011-04-13, 16:52
|
|
|
tuff shit
|
En 4-pins Molex-kontakt i datorn har +12v, Jord, Jord, +5v i färgerna gult, svart, svart, rött (samma ordning). 3-pins, av typen du stoppar direkt på moderkortet har +12v i mitten, och jord till vänster om du tittar på kontakten med hålen för moderkortets pinnar mot dig och de två små utstickande spåren uppåt.
Senast redigerad av hahavaffan den 2011-04-13 klockan 16:54.
|
|
|
2011-04-13, 16:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN
Jag skulle säga att samtliga routrar fungerar så i dagsläget. Segt att behöva köpa en stationär dator för att få internet...
Jag har goda erfarenheter av Linksys, Ciscos konsumentlinje, men jag är inte så ajour numera. Klassika WRT54-GL (där L står för Linux) där man kan lägga in en egen mjukvara ger otrolig stabilitet. På senare tid tror jag att D-Link presterat ganska vettiga modeller, men vet ingen specifik.
|
Va?
Det är ju rätt vanligt att man behöver konfigurera routern första gången över kabel, men att det skulle krävas en stationär dator har jag aldrig hört talas om?
|
2011-04-13, 17:01
|
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar
Va?
Det är ju rätt vanligt att man behöver konfigurera routern första gången över kabel, men att det skulle krävas en stationär dator har jag aldrig hört talas om?
|
+1 på det, hade missat Mjölkmannens inlägg  Det är väldigt sällan man behöver göra annat än att surfa upp routern och sätta igång nån form av skydd. En del gör ju inte ens det (tack till nätet Philips, som ger mig nätverk hos tjejen).
|
2011-04-13, 17:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
En 4-pins Molex-kontakt i datorn har +12v, Jord, Jord, +5v i färgerna gult, svart, svart, rött (samma ordning). 3-pins, av typen du stoppar direkt på moderkortet har +12v i mitten, och jord till vänster om du tittar på kontakten med hålen för moderkortets pinnar mot dig och de två små utstickande spåren uppåt.
|
Aight, så jag ska koppla till +12V och jord (gul och svart) på en 4-pins mao? Hur vet jag vilken kabel som är vilken ut från fläkten? Finns röd och svart, röd är +12v? Det finns endast text på den röda, men den ger ingen vägledning. Antar att det stod på kretskortet den satt på, men det finns inte kvar.
|
|
|
|
2011-04-13, 17:39
|
|
|
Jag kör moppe!
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
|
Corsair FXXX skicker med en adapter.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.
|

|