Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-21, 15:53   #16
panzer123
Banned User

Reg.datum: Feb 2011
Well, jagvet att lunchen suger men finns inte mkt jag kan göra, den är horribel i skolan...
panzer123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 15:55   #17
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av panzer123 Visa inlägg
Well, jagvet att lunchen suger men finns inte mkt jag kan göra, den är horribel i skolan...
Den är inte sämre än sallad och knäckebröd i alla fall. Så ät skollunchen.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 17:43   #18
Little T
Registered User

Little Ts avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Den är inte sämre än sallad och knäckebröd i alla fall. Så ät skollunchen.
Om skollunchen var så illa så skulle jag ta med mig en matlåda. Tvinga föräldrarna fixa en matlåda till dagen efter. Fast, då kanske du blir mobbad i skolan?
Little T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 17:56   #19
panzer123
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Little T Visa inlägg
Om skollunchen var så illa så skulle jag ta med mig en matlåda. Tvinga föräldrarna fixa en matlåda till dagen efter. Fast, då kanske du blir mobbad i skolan?
Hahaha precis, kanske inte mobbad, men vore inte så populärt. Men förutom lunchen då, ser det bra ut ?
Gammal 2011-03-22, 09:02   #20
Little T
Registered User

Little Ts avatar

Citat:
Hahaha precis, kanske inte mobbad, men vore inte så populärt. Men förutom lunchen då, ser det bra ut ?
Det beror väl på vad man jämför med. Du och jag äter väldigt olika t. ex. Det viktiga är väl att du mår bra som det är.

Att försöka vara optimal leder sällan till att man mår bättre. Se till att träna bra och kontinuerligt så blir det finfint.
Little T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 10:26   #21
HulkH
Registered User

HulkHs avatar

Reg.datum: Apr 2010
Haka inte upp dig för mycket på fakta bara, till exempel så är det inte så att ALLA perosner behöver 48 timmar vila för varje musklergrupp. Såna saker är bara riktlinjer.
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 17:23   #22
panzer123
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av HulkH Visa inlägg
Haka inte upp dig för mycket på fakta bara, till exempel så är det inte så att ALLA perosner behöver 48 timmar vila för varje musklergrupp. Såna saker är bara riktlinjer.
Jag förstår det, tänkte bara på att ifall jag har förstått helheten någorlunda iallafall
Gammal 2011-03-23, 17:51   #23
Big Sleazy
Banned User

Ja, förutom att du "behöver" kolhydrater. Kolhydrater kan vara gott och vissa personer uppskattar det i sin kost för att orka. Men det är absolut inget du behöver. Ät mer protein istället.
Big Sleazy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:23   #24
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Vad är skillnaden på att äta knäckebröd och sallad till lunch vs att äta något annat? Det är oftast dagens hela intag som är intressant och vad gäller fördelningen finns det betydligt värre exempel på forumet. Att proppa i sig ännu mer av dagens energin på kvällen är ju t ex ganska så vanligt...

Jag skulle däremot fokusera betydligt mindre på proteindrinkar och satsa mer på vanlig mat, är man 17 år så verkar tre proteindrinkar plus 2 omgångar av EAA per dag både dyrt och väldigt överdrivet.

Det jag saknar för information är t ex vad målsättningen med träningen är och även mer om vad som ingår av frukt, grönt och fisk.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 21:02   #25
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Vad är skillnaden på att äta knäckebröd och sallad till lunch vs att äta något annat?
Ja vad tror du? "Något annat" är just något annat och i en skollunch är det i princip omöjligt att alternativet inte är bättre. Särskilt om man sedan inte ens bör äta bättre på kvällen enligt dig.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 23:14   #26
panzer123
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Vad är skillnaden på att äta knäckebröd och sallad till lunch vs att äta något annat? Det är oftast dagens hela intag som är intressant och vad gäller fördelningen finns det betydligt värre exempel på forumet. Att proppa i sig ännu mer av dagens energin på kvällen är ju t ex ganska så vanligt...

Jag skulle däremot fokusera betydligt mindre på proteindrinkar och satsa mer på vanlig mat, är man 17 år så verkar tre proteindrinkar plus 2 omgångar av EAA per dag både dyrt och väldigt överdrivet.

Det jag saknar för information är t ex vad målsättningen med träningen är och även mer om vad som ingår av frukt, grönt och fisk.
Målsättningen är att bli stor och stark, numera gymmar jag 4 gånger i veckan. Jag väger 75 , måste alltså få i mig 150g protein. Frukt och grönt äter jag mycket av, salladen jag brukar äta består av isbersallad, morötter, tomat, gurka,mm. Fisk äter jag inte alls då jag HATAR fisk. Äter omega 3 tabletter istället. Jag vet att tillskott inte ersätter ren och naturlig fisk men har inte några andra val.. Har räknat ut att tillskotten kostar mig 120 i månaden, det är rätt lugnt.
Gammal 2011-03-23, 23:22   #27
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Jag väger 75 , måste alltså få i mig 150g protein.
Felaktigt.
Gammal 2011-03-23, 23:27   #28
panzer123
Banned User

Utveckla..
Gammal 2011-03-24, 08:24   #29
Hodik
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Utveckla..
Tror att han skrev så bara för du skrev att MÅSTE ha 150 g protein.
Men ha som mål att få i dig 150 g protein! Det är en mängd som helt klart är tillräckligt
Hodik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 10:39   #30
panzer123
Banned User

Vad är detta, blir man dryg av styrketräning eller vad är det frågan om ? Båda eddie och Crocker är hur otrevliga som helst. De förstår ju vad jag menar. T.ex eddie skriver " hinner inte skriva mer måste dra till jobbet" ska då svara "det måste inte alls" ? Om ni inte har nåt vettigt att komma med är det bättre om ni inte kommenterar alls.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.