2011-02-24, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.
* Jag var där en gång med föräldrarna, men jag var tyvärr för kort för att åka då.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-02-24, 19:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Det är nog närmre 10 % än 1 % som du antyder men visst poängen går igenom
|
|
|
2011-02-24, 19:12
|
|
Starkast på gatan
Reg.datum: Jan 2004
|
Då kan man inte tycka att Peshawar i Pakistan verkar vara ett riktigt farligt ställe om man inte varit där personligen?
|
|
|
2011-02-24, 19:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av RockyBalboa
Det är nog närmre 10 % än 1 % som du antyder men visst poängen går igenom
|
Det vet jag inte. Jag har läst väldigt många inlägg om Rosengård på Kolozzeum.
Citat:
Ursprungligen postat av nim
Då kan man inte tycka att Peshawar i Pakistan verkar vara ett riktigt farligt ställe om man inte varit där personligen?
|
Jo.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
Senast redigerad av stevebc den 2011-02-24 klockan 19:20.
|
|
|
2011-02-24, 19:25
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tryman
Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.
|
+1 på detta, med emfas på murvel.
|
|
|
2011-02-24, 19:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.
...
|
Du kan gott ta TV, filmteam, producenter, idéer kläcks och pitchas, pengar ges, sen behövs det "research", eller inte.
|
|
|
2011-02-24, 19:28
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tryman
Oavsett vad hon gjort/inte gjort så verkar han ha skrivit om hennes lillebror oxå. Är han en offentlig person? Sen undrar jag vad som sades innan klippet börjar. Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.
|
Hennes lillebror skriver en krönika om melodifestivalen och har haft ett samarbete med Nyheter 24. Den som Kissie hotade var Pascal Engman, nöjeschef på Nyheter 24. Hennes bror är alltså inte någon stackars oskyldig utomstående. Det var inte heller Pascal Engman som lade ut nazivideon på internet, faktum är att det inte ens verkar ha varit han som skrev artikeln (står att den skrevs av Richard Svedberg).
http://nyheter24.se/noje/529683-nyhe...te-med-peter-n
Jag har inte heller mycket till övers för murvlar men i det här fallet tror jag att du drar förhastade slutsatser.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2011-02-24, 19:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.
Hade hon vart min dotter hade jag med hotat journalisten, minst.
|
|
|
2011-02-24, 19:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.
|
+1
Ungefär samma sak som att kalla Vänsterpartiet för kommunister eller SD för Nazister/facister/rasister.. Börjar bli old liksom..
|
|
|
2011-02-24, 19:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av noob76
Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.
Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.
|
Ån är ju värre knarkområde än skäggetorp. Bodde ett tag där och bevittnade hur folk sprang och gömde plastpåsar i lekparken mm om kvällarna. Ekängen är väl det enda finare område som finns för tillfället.
|
2011-02-24, 20:14
|
|
Ärkepåve
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
* Jag var där en gång med föräldrarna, men jag var tyvärr för kort för att åka då.
|
Jag tillhör blått...
|
|
|
2011-02-24, 20:17
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
|
Finns rätt gott om folk som har gjort pantade saker i den åldern. Samhällsintresse har väl aldrig prioriterats speciellt högt när det gäller kändisskvaller? Vad jag finner smått ironiskt är att Nyheter 24 säger upp samarbetet med Peter pga den dåliga publicitet som har kommit genom deras egen artikel.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2011-02-24, 20:18
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
|
Hon hade väl själv lagt ut det?
En nackdel med nätet är att inget försvinner. Bilder, texter, filmer - har det publicerats kan nån kopiera och spara eller publicera igen.
Citat:
|
Ok. Att publicera saker är inte olagligt. Att hota folk är det.
|
|
|
2011-02-24, 20:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
|
Blå här. Tycker rosengård är hur trevligt som helst.
|
|
|
2011-02-24, 20:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
Blå här. Tycker rosengård är hur trevligt som helst.
|
Om rosengård är hur trevligt som helst ligger du då på marken och vrider dig i orgasmer om du besöker karlaplan?
|
"it´s time you backed a winner for once, my chocolate friend"
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.
|

|