2011-02-16, 11:09
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2009
|
Kanske lika bra att ta före, under och efter?
|
|
|
2011-02-16, 11:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre
Kanske lika bra att ta före, under och efter?
|
Borde inte ett kontinuerligt intag under träningen förstöra effekten av efter-dosen, vilken verkar vara den viktigaste?
|
|
|
2011-02-16, 11:33
|
|
Banned User
|
Vet ej, men sedan förra året har jag alltid tagit EAA före och BCAA under och EAA efter passet.
Vet ej om det hjälpt eller inte och det lär jag aldrig få reda på heller, tror det gäller att försöka vara noga med kosten och tillskotten får man väll använda så man iaf tror att man bygger mer än utan just ifall att det skulle visa sig att man faktiskt bygger liiiiite mer än utan.
|
|
|
2011-02-16, 11:47
|
|
Registered User
|
Syftade mest på att man kanske förstör för sig själv genom att ta EAA/BCAA under och efter passet, istället för bara efter.
|
|
|
2011-02-16, 11:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
EAA/BCAA ska inte tas under passet har vi väl kommit fram till ungefär 175 ggr i tråden.
|
|
|
2011-02-16, 12:00
|
|
Banned User
|
Hänger tyvärr inte här längre så har inte koll på vad ni diskuterar om här i tråden. Dock ska jag dra igång en deff och tänkte titta in lite och se om det finns något nytt man kan ha nytta utav och såg att ni diskuterar om det är onödigt att ta EAA före passet.
Men till vilken anledning är det inte bra med bcaa under passet? Kan du summera det ni sagt? (om du orkar dvs).
|
|
|
2011-02-16, 12:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Men till vilken anledning är det inte bra med bcaa under passet? Kan du summera det ni sagt? (om du orkar dvs).
|
Nu har jag inte heller hängt med fullt ut men det är väl något i stil med att BCAA/EAA gör mest nytta i bolusintag (stort intag på en gång). Håller man då på och daltar med flera intag titt som tätt tappar det lite av full fräs-effekten som man kan få om man bara tar BCAA/EAA efter passet.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2011-02-16, 12:12
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Nej, orkar inte, det är bara att söka under "sök i det här ämnet" på typ "under passet" eller nåt.
Men det är väl i princip som föregående talare skrev.
|
|
|
2011-02-16, 12:14
|
|
Banned User
|
ok, men tycker det är så mkt godare att dricka "vatten" med smak, men tycker inte om saft plus BCAA:n som jag har hemma är så jävla god så det är mkt därför jag väljer att dricka det under passet.
Ok, men är det då fel att ta det? Tänkte på att så länge det inte bryter ner mina muskler och gör mig spinkig så är det väll ok att ta det under passet även om man nu inte får den effekten man vill?
|
|
|
2011-02-16, 12:19
|
|
Registered User
|
Citat:
ok, men tycker det är så mkt godare att dricka "vatten" med smak, men tycker inte om saft plus BCAA:n som jag har hemma är så jävla god så det är mkt därför jag väljer att dricka det under passet.
Ok, men är det då fel att ta det? Tänkte på att så länge det inte bryter ner mina muskler och gör mig spinkig så är det väll ok att ta det under passet även om man nu inte får den effekten man vill?
|
Helt onödigt. Slöseri med pengar. Räcker inte det som argument?
Att du har problem att dricka vanligt dricksvatten har jag även lite svårt att förstå.
|
|
|
2011-02-16, 12:23
|
|
Banned User
|
Läste det här:
Det är viktigt att musklerna har tillräckligt med cirkulerande aminosyror under träningspasset. Många tar tillskott före och efter träningen men glömmer bort den viktiga tiden under själva passet. Det är just vid enna tidpunkt musklerna är i störst behov av tillgänglig energi och byggmaterial.
Vad sägs om det? BS?
(Det är reklam till en produkt dock) :P
Senast redigerad av macsacre den 2011-02-16 klockan 12:25.
|
|
|
2011-02-16, 12:29
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Muskeluppbyggnaden är avstängd under träning. Proteinsyntesen kan inte stimuleras medan dynamiska kontraktioner sker, och därmed inte heller använda aminosyror.
|
|
|
2011-02-16, 12:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Läste det här:
Det är viktigt att musklerna har tillräckligt med cirkulerande aminosyror under träningspasset. Många tar tillskott före och efter träningen men glömmer bort den viktiga tiden under själva passet. Det är just vid enna tidpunkt musklerna är i störst behov av tillgänglig energi och byggmaterial.
Vad sägs om det? BS?
(Det är reklam till en produkt dock) :P
|
Rätta mig om jag har fel, men proteinsyntesen uppregleras väl inte förrän efter passet när man inte längre kontraherar musklerna? Och musklerna får ingen "energi" av aminosyror, vore lite slöseri med EAA.
EAA under passet kommer inte bidra till någon muskelnedbrytning, men om det är sämre än att inte dricka det så är de väl lite dumt att köpa en massa dyr EAA och använda som saft/smaksättare? :-) Finns nog betydligt godare saft-sorter att använda.
|
|
|
2011-02-16, 12:31
|
|
Banned User
|
Ok, tack för svaret.
|
|
|
2011-02-16, 23:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Muskeluppbyggnaden är avstängd under träning. Proteinsyntesen kan inte stimuleras medan dynamiska kontraktioner sker, och därmed inte heller använda aminosyror.
|
Skulle du kunna länka den där bilden där man ser hur mkt protein syntesen stimmuleras av intag av x gram EAA beroende på tid runt träningen?
ex så har jag för mig att stapeln 1h efter träning var större än den direkt efter, och före träningen var kanske bäst?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:24.
|

|