2010-12-18, 18:25
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Det vore nog bortslösat isf, vet inte hur du ska göra där, jag själv hade tagit EAA direkt efter passet och sen protein en 45 minuter senare.
Nä, jag driver inte. Den karaten jag hade var iaf inte alls ansträngande jämfört med den brottning och boxning jag gått på.
|
2010-12-18, 18:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Det vore nog bortslösat isf, vet inte hur du ska göra där, jag själv hade tagit EAA direkt efter passet och sen protein en 45 minuter senare.
Nä, jag driver inte. Den karaten jag hade var iaf inte alls ansträngande jämfört med den brottning och boxning jag gått på.
|
Okej de verkar smart.
Beror nog på stilen man tränar oxå och klubben. Ja tränar iaf kyokushin, som anses vara den tuffaste stilen och en av dom hårdaste kampsporterna.
|
|
|
2010-12-21, 20:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Kan någon vara snäll och länka sidan var det visas hur man tar eaa så det blir 10 gram.
|
|
|
2010-12-21, 21:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Iceeduck
Kan någon vara snäll och länka sidan var det visas hur man tar eaa så det blir 10 gram.
|
wat
Mät upp 10g EAA-pulver på en matvåg. Klart.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2010-12-21, 21:22
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
wat
Mät upp 10g EAA-pulver på en matvåg. Klart.
|
Har tyvärr ingen matvåg...
|
|
|
2010-12-21, 21:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Har tyvärr ingen matvåg...
|
Gick runt och kolla på burken. Den såg så oskyldig ut så jag öppnade den, till min stora förvåning hittar jag en skopa i den  Är det någon som vet om den skåpan ligger på 10 gram ? Body Science EAA heter burken.
|
|
|
2010-12-22, 08:08
|
|
EXPERT USER
Reg.datum: May 2010
|
Någon här som har rest med EAA till Australien och vill dela med sig av sin erfarenhet? Dom är ju väldigt noga med allt som kommer in i landet och såhär skriver dom angående import av protein:
Citat:
Protein powders may be permitted entry into Australia for personal consumption without the requirement for an import permit provided the product is labelled with the individual ingredients including percentages of each ingredient adding up to 100 per cent . Alternatively the consignments may be accompanied by a manufacturer’s declaration listing the individual ingredients adding up to 100 per cent . Each of these ingredients must meet AQIS import conditions. It is the importer’s responsibility to provide sufficient documentation to satisfy AQIS that the product in each consignment is as stated.
Protein powders containing dairy derived ingredients such as Whey, Isolate and/or Caseinates must be labelled as ‘originating from’ and 'Manufactured in' one of the countries listed by the World Organization for Animal Health (formerly known as the Office International des Epizooties [OIE]) as free from foot and mouth disease (FMD) with or without vaccination. This information can be found on the OIE website. If the labelling of powder does not specify the country of origin and manufacture, or includes the phrase ‘made from local and imported ingredients’, a manufacturer's declaration will be required certifying that the milk component is sourced from an FMD-free country.
Protein powders containing egg will need to be labelled as containing less than 10 per cent egg to be exempt from requiring an import permit. There must also be no discernable pieces of egg in the product. If the labelling of the powder does not specify the egg content a manufacturer's declaration certifying that the egg component is less than 10 per cent (by dry weight) is required. Products with more than 10 per cent egg content and/or containing discernable pieces of egg require an import permit.
Protein powders containing animal derived ingredients such as enzymes eg. pancreatin, trypsin, rennet and insulin and bovine serum albumin have an associated quarantine risk and may require an import permit.
Highly processed substances that are listed as pharmaceutical excipients on the ICON database are not regarded as a quarantine risk in these products.
Import conditions can be accessed via the AQIS Imports Condition database (ICON). This database lists the Quarantine conditions under which various commodities may be imported into Australia.
Note: A non-commercial consignment is considered to be an item that is imported for non-commercial (personal) use in quantities of no more than 10 kilograms or 10 litres of the one type of item.
|
|
|
|
2010-12-22, 10:16
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Gick runt och kolla på burken. Den såg så oskyldig ut så jag öppnade den, till min stora förvåning hittar jag en skopa i den  Är det någon som vet om den skåpan ligger på 10 gram ? Body Science EAA heter burken.
|
Läs på burken eller på sidan du beställde från, där står det garanterat hur mycket 1 skopa är.
|
|
|
2010-12-23, 11:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
|
Gick å mätte.
Matskeden är inte omskakad vid vägning av 10 gram. Bara skopade upp på första försöket och voilá. Givetvis nollställde jag vågen när en tom skopa var på..
Visserligen mätte jag kolozzeums EAA här. Ska väl inte vara någon skillnad på massan.
Senast redigerad av Emjibe den 2010-12-23 klockan 11:11.
|
|
|
2010-12-23, 11:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Kanske en dum fråga men blir det något skillnad på upptaget om man blandar sitt EEA med vassle? Mitt EEA pulver blir så klumpigt och äckligt men om jag lägger till ca 10g vassle så blir det mycket bättre.
|
|
|
2010-12-23, 14:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Toppis
Kanske en dum fråga men blir det något skillnad på upptaget om man blandar sitt EEA med vassle? Mitt EEA pulver blir så klumpigt och äckligt men om jag lägger till ca 10g vassle så blir det mycket bättre.
|
Detta undrar jag med. Vill ta EAA och vassle efter träning, blir det sämre effekt eller spelar det ingen roll ?
|
|
|
2010-12-23, 14:30
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Nej, men det är ju besvarat flera gånger i tråden redan.
|
|
|
2010-12-23, 14:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nej, men det är ju besvarat flera gånger i tråden redan.
|
Okej tack för svaret mästarn ! Hur tycker du jag ska göra . Ta eaa efter träning sen hem och äta proteiner och ta vasslet under någon annan tidpunkt, eller ska jag ta båda samtidigt efter träning och sen gå hem och äta proteiner ?
|
|
|
2010-12-23, 14:40
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Gör som du vill. Ingen aning om vilket som ger störst muskeluppbyggnad sett över en viss tidsperiod.
10 gram EAA maximerar muskeluppbyggnaden vid ett intag, oavsett om du får det från EAA-tillskott, vassleprotein eller Arla mellanmjölk.
|
|
|
2010-12-23, 15:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
En struken matsked bodyscience eaa = 9-10g
Jag tar en matsked med råge (topp) = 11-12g
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.
|

|