Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-29, 20:52   #31
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Hur mycket stryk fick du? Rätt onödigt att anmäla 17-åringar då de knappt kommer få några straff och det kommer slå tillbaka på dig i slutändan. Ger ju inte direkt street cred att anmäla för något blåmärke, och det är ju rätt hårt i den åldern...

Men visst, lycka till. Hade det varit min polare som åkte upp i rätten för någon misshandel så hade man väl skrapat ihop grabbarna och åkt upp och gjort så gott man kunde för att målsäganden skulle komma på bättre tankar. Men det lyckas sällan...
Illa dagen ni knackar på fel dörr :/
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 20:58   #32
Upptaget
jo men så att dee

Upptagets avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Hur mycket stryk fick du? Rätt onödigt att anmäla 17-åringar då de knappt kommer få några straff och det kommer slå tillbaka på dig i slutändan. Ger ju inte direkt street cred att anmäla för något blåmärke, och det är ju rätt hårt i den åldern...
Nää troligtvis kommer dem inte få fängelse men böter/samhällstjänst, sedan eftersom de är 17 år så har dem troligtvis fått en utskällning av föräldrarna, och åka upp i rättegång i den åldern är nog inte det roligaste.. Dom lär nog passa sig, killarna lär ju troligtvis tänka sig för i framtiden innan de planerar att misshandla någon, allt handlar inte om straffet i sig som dom får utan mycket runt om..

Citat:
Men visst, lycka till. Hade det varit min polare som åkte upp i rätten för någon misshandel så hade man väl skrapat ihop grabbarna och åkt upp och gjort så gott man kunde för att målsäganden skulle komma på bättre tankar. Men det lyckas sällan...
Fifan va coolt, pinsamt är ordet!
Upptaget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 20:59   #33
babidi
bopibipedibopedibapa

babidis avatar

Reg.datum: Feb 2008

Bara jag som får vibbar av ett riktigt bra troll?

Om inte så tror jag du gör rätt i att anmäla men det kan säkert bita dig i röven om några år.
babidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:18   #34
Karatekid
Registered User

Karatekids avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av babidi Visa inlägg
Om inte så tror jag du gör rätt i att anmäla men det kan säkert bita dig i röven om några år.
Varför skulle det bita mig i röven?

Citat:
Så länge Grub får sitt kött är det ok om 2-3 pers blir sparkade.
Citat:
Ursprungligen postat av RZA3000
jag vill inte äta massa mat..det e olja jag vill äta

Senast redigerad av Karatekid den 2010-09-29 klockan 21:19. Anledning: film som inte skulle vara med
Karatekid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:26   #35
Johan_P
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre

Johan_Ps avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget Visa inlägg
Hultman kör en ganska kontroversiell stil, kan man väl säga.

Citat:
Ursprungligen postat av babidi Visa inlägg
Bara jag som får vibbar av ett riktigt bra troll?
Varför skulle trådskaparen vara ett troll?

Känns väldigt verklighetsförankrat att en 15-årig kille ställer frågor om en rättegång som han ska vara delaktig i.
Ångest över proteinpulver, då har det gått långt.
Johan_P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:27   #36
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget Visa inlägg
Nää troligtvis kommer dem inte få fängelse men böter/samhällstjänst, sedan eftersom de är 17 år så har dem troligtvis fått en utskällning av föräldrarna, och åka upp i rättegång i den åldern är nog inte det roligaste.. Dom lär nog passa sig, killarna lär ju troligtvis tänka sig för i framtiden innan de planerar att misshandla någon, allt handlar inte om straffet i sig som dom får utan mycket runt om..

+1

Tips1: Lyssna inte på idiotiska tips från ex. hultman och andra.

Tips2: Håll dig till sanningen, då löser det sig nog.

Tips3: Försök att inte vara nervös
Lycka till, håller mina tummar för dig.
MVH
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:30   #37
Karatekid
Registered User

Karatekids avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
+1

Tips1: Lyssna inte på idiotiska tips från ex. hultman och andra.

Tips2: Håll dig till sanningen, då löser det sig nog.

Tips3: Försök att inte vara nervös
Lycka till, håller mina tummar för dig.
MVH
Tack så mycket Crocker, ska försöka att slappna av

Citat:
Så länge Grub får sitt kött är det ok om 2-3 pers blir sparkade.
Citat:
Ursprungligen postat av RZA3000
jag vill inte äta massa mat..det e olja jag vill äta
Karatekid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:31   #38
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:

Detta inlägg får mig att tappa hoppet om mänskligheten.

Varför är det onödigt att anmäla dem?
Hur ska det slå tillbaka på TS?
Varför vill man ha street cred? (och hur vet du att det bara handlar om ett blåmärke?)

Hoppas innerligt att du inte är lika dum som du verkar.
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:33   #39
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

Du och grabbarna är riktigt coola! Respekt som fan asså Kan du inte berätta mer om hur man får street cred på Sveriges hårda gator?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:34   #40
joko
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
tror du inte att en kille som anmäler i första hand även skulle anmäla dig och skrapet för övergrepp i rättssak?
joko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 21:48   #41
redbrigade
Registered User

redbrigades avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av joko Visa inlägg
tror du inte att en kille som anmäler i första hand även skulle anmäla dig och skrapet för övergrepp i rättssak?
Vad ska han anmäla? att den åtalades kompisar kollade på honom?

Dom kommer antagligen ha ett par kompisar som kommer och kollar på rättegången med tanke på hur pass unga dom är, jag gick på min kompis rättegång för att stödja honom.
Men vi vet ju inte vad det är för folk du har och göra med, är det folk från något av dom invandrartäta områdena så skulle jag räkna med att det kommer ett gäng kompisar.
redbrigade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 22:05   #42
Fabregas
Registered User

Fabregass avatar

Citat:

Jag tror knappast att man anmäler en misshandel i första hand för att gärningsmannen/männen ska få fängelse..
Sen kan jag personligen bara lyfta på hatten för att han faktiskt vågar anmäla, då civilkurage tyvärr är en bristvara i samhället!

Att "samla ihop grabbarna" för att målsägande ska "komma på bättre tankar", är ungefär lika tufft och modigt som att vara tre personer och hoppa på en ensam kille...

Till TS, kan jag bara säga att du har inget att oroa dig för. Berätta bara vad du minns, och är det något du inte minns/vet så är det bättre att säga det, än att försöka krångla ihop något!

Försvararen/försvararna kan ställa lite provocerande frågor och ifrågasätta det du säger, men det är enbart deras jobb. Håll dig till det du minns och vet så kommer det att gå lysande!

Lycka till, och keep us posted!
Gammal 2010-09-29, 22:39   #43
Huffo the A-LagaRe
Registered User

Huffo the A-LagaRes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Var i rättegång för omkring ett halvår sedan i ett misshandsfall, jag var likaså målsägande.

Det känndes först lite underligt, spännt, nervöst men det jag framförallt lade märkte till var att han som hade misshandlat mig skämdes och ångrade sig ganska rejält, och detta var ändå en återfallsförbrytare, låt vara av en litet mildare grad.

När tuffingarna sitter i rättegång och riskerar att åka dit så är de inte så tuffa längre, de skäms och de stirrar ner i marken, de ljuger dåligt och överdrivet.

Eller så kallar de in Hultman och company för att pressa offret..

Kort sagt känner man sig ganska snabbt lugn, och man inser att idioten, den som är underlägsen sitter på andra sidan salen.

I min rättegång hade han inga polare med sig.
Om dina misshandlare har det, kommer det förståss att kännas lite värre, men försök att strunta i det, ta någon med dig, du behöver knappast skämmas för det om dina misshandlare drar med sig folk.

Stort lycka till.
Och väl framme i Vänge sejr vör buss'n sta
Huffo the A-LagaRe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 09:03   #44
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Huffo the A-LagaRe Visa inlägg
Var i rättegång för omkring ett halvår sedan i ett misshandsfall, jag var likaså målsägande.

Det känndes först lite underligt, spännt, nervöst men det jag framförallt lade märkte till var att han som hade misshandlat mig skämdes och ångrade sig ganska rejält, och detta var ändå en återfallsförbrytare, låt vara av en litet mildare grad.

När tuffingarna sitter i rättegång och riskerar att åka dit så är de inte så tuffa längre, de skäms och de stirrar ner i marken, de ljuger dåligt och överdrivet.

Eller så kallar de in Hultman och company för att pressa offret..

Kort sagt känner man sig ganska snabbt lugn, och man inser att idioten, den som är underlägsen sitter på andra sidan salen.

I min rättegång hade han inga polare med sig.
Om dina misshandlare har det, kommer det förståss att kännas lite värre, men försök att strunta i det, ta någon med dig, du behöver knappast skämmas för det om dina misshandlare drar med sig folk.

Stort lycka till.
Det är oftast ett spel. Man vill verka mesig och ångerfull. Precis som att målsägande alltid verkar som en jävla femåring med gråt i ögat, ont överallt, mardrömmar och allehanda bullshit som förvärrar den åtalades situation. Jag förstår och har respekt för att man vill anmäla folk som oprovocerat givit sig på en. När man anmäler för någon schysst lavett i ett vanligt slagsmål där den som får stryk också varit kaxig och haft för avsikt att slåss går det däremot över gränsen. Särskilt när man sedan sitter och bölar i rätten för att blåmärket tog en vecka att lägga sig...

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 09:58   #45
Gurra med O
Registered User

Gurra med Os avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

oja sen hade ni alla åkt in för hindrande av rättsak och olaga hot förmodligen.

bryter för skänninge armbrytningsklubb
Gurra med O är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:05.