2010-09-28, 10:15
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
En sak jag alltid undrat, hur kommer det sig att Sverige tar in så mycket folk från t.ex Somalia och Mellanöstern? Ofta är det anafalbeter eller lågutbildade som absolut inte tillför något överhuvudtaget till det här landet. I mina ögon är det rent pack som inte ens kan överleva i sina egna hemländer och som kommer hit och lever på bidrag.
Det finns gott om människor runt om i världen som är välutbildade och som skulle kunna göra stor nytta för Sverige men dessa människor tar man inte in, varför?
Så på sätt och vis stöder jag SD även fast jag själv har utländskt påbrå, dock delar jag såklart inte deras rasistiska syn.
|
|
|
2010-09-28, 10:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Tycker fortfarande SD är bra, mycket fel i sig, men dom behövs, Sverige har fått för sig att vi ska vara nåt puttinuttland som jämt ska vara bäst/duktigast och alla till lags, det går alltid dåligt i sådana situationer. Och inga andra länder bryr sig om ifall vi visar ett gott exempel, hur många länder har följt oss då det gäller att ta emot flyktingar? Minska miljöutsläppen? osv osv
kommer SD in mer och mer så kommer dom ju även förändra sig till det bättre, som någon sa, vi blir inte direkt nåt nytt nazisverige automatiskt.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2010-09-28, 10:24
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Dessa fyra år kommer dock inte mycket hända, då miljöpartiet kommer samarbeta med alliansen i frågor som rör invandringspolitiken.
Det återstår att se om SD ökar sitt stöd ytterligare vid nästa val.
|
|
|
|
2010-09-28, 10:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av grandios83
En sak jag alltid undrat, hur kommer det sig att Sverige tar in så mycket folk från t.ex Somalia och Mellanöstern? Ofta är det anafalbeter eller lågutbildade som absolut inte tillför något överhuvudtaget till det här landet. I mina ögon är det rent pack som inte ens kan överleva i sina egna hemländer och som kommer hit och lever på bidrag.
Det finns gott om människor runt om i världen som är välutbildade och som skulle kunna göra stor nytta för Sverige men dessa människor tar man inte in, varför?
Så på sätt och vis stöder jag SD även fast jag själv har utländskt påbrå, dock delar jag såklart inte deras rasistiska syn.
|
Att folk som är välutbildade i mindre utsträckning söker ett nytt liv i främmande länder jämfört med de som saknar utbildning är väl inte så överraskande? Det handlar nog inte om att dessa individer inte tas in som du uttrycker det utan snarare om att de inte behöver söka sig till ett nytt land.
Jag ser inte hur det har något som helst att göra med SDs politik?
|
|
|
2010-09-28, 10:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Pratar du om mohammed som diskriminerar "riktiga" svenskar eller handikappade när han letar efter ny personal till sin pizzeria? Det där med religionsfrihet förstår jag inte alls, kan inte ens hitta på något kul sätt att göra mig lustig..
Om du syftar på individer som begår brott däremot, ska du nog revidera din uppfattning om vad "kultur" är.
|
Jag pratar om människor som tvingar kvinnor att klä sig och bete sig på ett visst sätt ivrigt påhejade av den lokala imamen och övriga församlingen.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2010-09-28, 11:10
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC
Att folk som är välutbildade i mindre utsträckning söker ett nytt liv i främmande länder jämfört med de som saknar utbildning är väl inte så överraskande? Det handlar nog inte om att dessa individer inte tas in som du uttrycker det utan snarare om att de inte behöver söka sig till ett nytt land.
Jag ser inte hur det har något som helst att göra med SDs politik?
|
Vilken civilingenjör, läkare, arkitekt, ekonom, entreprenör osv osv från tredje världen skulle inte vilja komma och jobba i Sverige? Svar: Ingen.
Det finns hur mycket driftiga, intelligienta och friska människor som helst villiga att arbeta och göra rätt för sig så att du inte skulle kunna föreställa dig det.
Ta in dessa människor istället för packet man nu släpper in. Det skulle gynna alla. De skulle faktiskt bidra till landets välfärd istället för att bara tära på den. Men det man ser istället är burkabärande somalier som inte kan läsa och skriva, vad ska de i Sverige att göra ärligt talat? Om SD vill stoppa dessa människor från att ta sig in i landet stöder jag de.
|
|
|
2010-09-28, 11:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Vilken civilingenjör, läkare, arkitekt, ekonom, entreprenör osv osv från tredje världen skulle inte vilja komma och jobba i Sverige? Svar: Ingen.
Det finns hur mycket driftiga, intelligienta och friska människor som helst villiga att arbeta och göra rätt för sig så att du inte skulle kunna föreställa dig det.
Ta in dessa människor istället för packet man nu släpper in. Det skulle gynna alla. De skulle faktiskt bidra till landets välfärd istället för att bara tära på den. Men det man ser istället är burkabärande somalier som inte kan läsa och skriva, vad ska de i Sverige att göra ärligt talat? Om SD vill stoppa dessa människor från att ta sig in i landet stöder jag de.
|
Nu tror jag inte det finns ett direkt överflöd av civilingenjörer och arkitekter m.fl i dessa länder men jag kan ju ha fel. Du låter väldigt säker på din sak, har du några exempel på där driftiga läkare eller civilingenjörer sökt sig till sverige men fått avslag? Jag är inte så insatt så jag vill gärna veta hur du fått reda på dessa saker.
|
|
|
2010-09-28, 11:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
|
Därför att det är människor därifrån som söker sig hit och har skyddsbehov, förstås. Det är inte som om svenska staten har en resebyrå i Mogadishu där man rekryterar folk, de kommer hit av egen maskin och söker asyl. Ytterst få norrmän och amerikaner söker asyl i Sverige, även om det kanske skulle vara bättre för svensk ekonomi.
|
|
|
2010-09-28, 11:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
|
Ja vad tror du? Är du högutbildad flyttar du _från_ sverige, inte till
Norrmän undrar varför vi kommer och tvättar deras toaletter t.ex, det är standarden jämfört med ens egna som sätter ribban
|
2010-09-28, 12:11
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC
Nu tror jag inte det finns ett direkt överflöd av civilingenjörer och arkitekter m.fl i dessa länder men jag kan ju ha fel. Du låter väldigt säker på din sak, har du några exempel på där driftiga läkare eller civilingenjörer sökt sig till sverige men fått avslag? Jag är inte så insatt så jag vill gärna veta hur du fått reda på dessa saker.
|
Jag har personligen släktingar som försökt komma till Sverige och fått uppehållsstånd för arbete men som blivit tvugna att återvända när tiden gått ut. Det är personer som bla jobbat inom IT och dragit in löner på runt 35000 sek, blir en hel del skatt på de pengarna. Ibland har de också återvänt så uppenbarligen finns det ett behov.
Samtidigt som Sverige tar in hur mycket pack som helst genom anhöringsinvandring, det räcker man att du t.ex gifter dig med en Svensk medborgare så kan du få permanent uppehållstillstånd. Och på det sättet fortsätter det välla in folk från t.ex mellanöstern som fyller på i Rosengård, Rinkeby osv. Hur tillför det landet någonting överhuvudtaget genom att ta in religiösa fanatiker som knappt kan läsa och skriva? Och som varken vill eller kan anpassa sig?
Någonting är det som är fel med politiken.
|
|
|
2010-09-28, 12:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Då och då hör man önskemål om att personer utan medborgarskap som begått brott ska kastas ut ur landet fortare än kvickt och portförbjudas på livstid. Hur ser reglerna (och verkligheten) egentligen ut? Får man utan medborgarskap stanna kvar i Sverige efter att ha blivit dömd för grövre brott (mord, rån, våldtäkt etc.)? Lättare brott?
Senast redigerad av Palm den 2010-09-28 klockan 12:29.
|
|
|
2010-09-28, 12:32
|
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Dessa fyra år kommer dock inte mycket hända, då miljöpartiet kommer samarbeta med alliansen i frågor som rör invandringspolitiken.
|
Det är väl det bästa som kunde hända? Att resten av partierna fattar att man behöver se om frågan och framförallt ta tag i den. SD har gjort sitt jobb som martyrparti, om nu bara de riktiga partierna tar ansvar så kan de gott självdö sedan. Jobb done.
|
|
|
2010-09-28, 12:33
|
|
|
Mycket Irriterande
|
Jag tycker allt SD hat är bara en stor björntjänst mot invandrare.
Vem eller vilka tjänar på att man hymlar om problemen som finns och inte tar upp det till ytan? Problemet är inte SD, utan problemet är att nuvarande politiker har skapat ett utrymme för SD att existera eftersom de skiter i att föra en bra politik för invandrare och integrering.
Varken "svennen", "Mohammed" eller "Bjørn" mår bra av att man bara drar på sig skygglappar och tror att allt är frid o fröjd med att skicka alla invandrare till Rosengård.
Man blir inte direkt stolt över Sverige som tar emot så många invandrare bara för att sen se till att de måste leva i mer terror i förrorterna än i sitt hemland.
Men, visst, vi kan alla skriva upp oss för skit som aftonhoran har "vi gillar olika", bra PR för PK.
Det man gör nu är lite som "ofan, SD är väldigt på om invanding och integregring, därför ska vi ta så långt avstånd vi bara kan för att vara så olika från de idioterna som möjligt". Väntar snart med att SD ska säga i media att de alla andas, så kommer nog flera partier ta anstöt och visa hur fel det är att andas och sluta andas...
SD är inte problemet (och de är fan inte lösningen). Lösningen är att man gör något, för invandrarna och för samhället skull, annars så kommer det bara blir mer seperation mellan lägerna och SD kommer få mer makt. Men om man vill spela SD i handen så är det väl bara att fortsätta som man gjort nu...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2010-09-28, 12:34
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes
Det är väl det bästa som kunde hända? Att resten av partierna fattar att man behöver se om frågan och framförallt ta tag i den. SD har gjort sitt jobb som martyrparti, om nu bara de riktiga partierna tar ansvar så kan de gott självdö sedan. Jobb done.
|
Beror sig väl på vad för lösningar dom kommer fram till.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-09-28, 12:35
|
|
|
Banned User
|
Tycker Sverige borde börja stödja människor som faktiskt vill åstadkomma någonting.
Sverige är ett väldigt slappt land som är bekvämt att leva i för de som är arbetslösa, sjuka och svaga. Det är därför packet söker sig hit.
Men det finns många etniska svenskar som inte är mycket bättre själva, det ser man tydligt bland ungdomar som är mer intresserade av att festa och kn***a runt än att göra något vettigt.
Det är mycket som är fel med det här landet och det är verkligen sorgligt att se hur det förfaller. Men det var väldigt skönt att se Mona Sahlin förlora valet, hon sätter ett ansikte på dagens Sverige och hon äcklar mig. SD behövs verkligen som motvikt i dagens politik.
Nu har jag dock sagt mitt här.
Mvh
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.
|

|