Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-27, 22:42   #106
Harnold
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
SD's rasistiska åsikter ligger i att de inte vill ha invandrare i landet så länge invandrarna inte assimilerar sig. Det innebär att om inte invandrare har för avsikt att bokstavligt talat bli precis som svenskar så bör dessa invandrare alltså sändas till sitt hemland.

Även om ni inte anser att SD har rasistiska åsikter så förutsätter det att ni tycker att det är rätt att invandrare inte bör fortsätta idka sin kultur om de ska få bo här.

Som svar på frågan som någon ovan ställde; "Är även invandrarna som röstade på SD rasister?". Nej, de är bara förvirrade och okunniga, precis som resten av SD's väljare.
Harnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 22:43   #107
stafh
Registred User

stafhs avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ha:cl Visa inlägg
Du jämnställer alltså Åkesson med Hitler? För jag tror inte på att du är så dum att du inte inser varför han inte dödade Hitler.

Jag håller med dig i sak, men din retorik och argumentation är i vissa avseenden jämnställd med ryssens.

Nej förlåt där tog jag i. Du är mycket bättre än han. Däremot inte sagt att du inte har rätt grova brister i dina sätt att framställa alla SD:are i dålig dager.
Det är nog snarare du som har problem med att läsa vad jag skriver (eller så formulerar jag mig dåligt).

Jag tyckte det var extremt tydligt att jag menade att 1) Göbbels inte avrättade folk, och 2) Hitler var ungefär lika arisk som Åkesson.
Gammal 2010-09-27, 22:44   #108
ha:cl
Registered User

ha:cls avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Harnold Visa inlägg
SD's rasistiska åsikter ligger i att de inte vill ha invandrare i landet så länge invandrarna inte assimilerar sig. Det innebär att om inte invandrare har för avsikt att bokstavligt talat bli precis som svenskar så bör dessa invandrare alltså sändas till sitt hemland.

Även om ni inte anser att SD har rasistiska åsikter så förutsätter det att ni tycker att det är rätt att invandrare inte bör fortsätta idka sin kultur om de ska få bo här.

Som svar på frågan som någon ovan ställde; "Är även invandrarna som röstade på SD rasister?". Nej, de är bara förvirrade och okunniga, precis som resten av SD's väljare.
Oroväckande trend att 6 % and increasing av 9,5 miljoner är förvirrade och okunniga, inte sant?
ha:cl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 22:48   #109
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stafh Visa inlägg
Det är nog snarare du som har problem med att läsa vad jag skriver (eller så formulerar jag mig dåligt).

Jag tyckte det var extremt tydligt att jag menade att 1) Göbbels inte avrättade folk, och 2) Hitler var ungefär lika arisk som Åkesson.
1. Han dödade nog en och annan , även om det inte var huvudsyftet.
2. Hitler bestämde själv vilka som skulle dödas. Åkesson var lika oarisk som Hitler, men Hitler skulle aldrig döda sig själv i sin naiva tro att alla oariska var fel.

Jag anser bara att du drar för långdragna paralleller, som oftare än inte, slår fel här inne.

Att jämställa SD med NSAP är långsiktigt så in i bänken.
Gammal 2010-09-27, 22:49   #110
stafh
Registred User

stafhs avatar

Reg.datum: May 2005
När har jag jämställt SD med NSDAP?
Gammal 2010-09-27, 22:52   #111
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av ha:cl Visa inlägg
Oroväckande trend att 6 % and increasing av 9,5 miljoner är förvirrade och okunniga, inte sant?
Nej, det är nog bara 2%. Resten är nog mest missnöjda och har möjligtvis en oförmåga att koppla orsak och verkan.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 22:53   #112
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stafh Visa inlägg
När har jag jämställt SD med NSDAP?
Fel av mig, men att dra kopplingar till nazityskland är det.
Gammal 2010-09-27, 22:54   #113
mik
Registered User

miks avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden Visa inlägg
Please, inget jävla hårklyveri. Du väljer att misstolka hans kommentar för att det passar dig. Ska lyssna på statsvetaren säger nu, intressant!

Edit: Jadu, han kommenterar ju inte själva innehållet mer än att det är heltäckande. Att copy-paste:a lite från båda sidor gör inte en skuggbudget bra. Han håller sig ju ifrån frågan huruvida den är rimlig, vilket är det som är intressant eftersom det som sagt är ganska enkelt att kopiera de fina snuttarna från andras politik och göra en fin kladdkaka utan täckning därav.

Jag har vad jag vet inte sagt att deras skuggbudget suger i den bemärkelsen att den inte är bred politiskt, jag ifrågasätter (eller snarare, bland annat Anders Borg ifrågasätter) finansiering och dylikt - vilket är långt mycket mer intressant. Det är det stora delar av valet handlade om, huruvida de rödgröna var underfinansierade. Att Sannerstedt är gammal kommunist säger ju heller mer om honom som ekonomisk expert (vilket han inte är, han är statsvetare).
Man får nog också ser på det utifrån vilket utgångsläge och vilken ställning personen har som kommenterar budgeten. Samtalet om SD:s skuggbudget och Borgs kommentar skedde under slutfasen på valrörelsen. Det finns inte en chans att Finansministern ger ett positivt uttalande om ett konkurrerande partis budget. Det skulle dels innebära att moderaternas siffror inte stämmer, dels kunna ge SD rätt om att invandringen till Sverige är kostsam. Eftersom inget av de sju partierna tillsatt någon sk rut-utredning om invandringens kostnader, skulle ett erkännande av SD:s siffror ge moderaterna negativ pr och en diskussion som Alliansen helst ville undvika.

Jag har ingen aning om budgeten är trovärdigt, vad jag däremot vet är att Borg är en skicklig politiker, och han hade aldrig gjort SD den stora tjänsten att ge deras budget ett positivt omdöme.
mik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 22:58   #114
saab900
Registered User

saab900s avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:

Nej. Inte om "kulturen" innebär brott mot svenska lagar om jämställdhet och religionsfrihet.
hypokondri + internet = win
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
saab900 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 23:03   #115
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007

Ursäkta mig igen nu då ifall det är jag som är trög, jag förstår att det är fel att ha någon som kan ha smygrasistiska tendenser i partiet, men vad är felet med partiet i sig?

Idéen om att folk ska anpassa sig är väl inte heller något rasistiskt? Ifall du åker till valfritt land med hinduer och vill äta lite kossa så får du nog en ganska jobbig dag.

Eller varför inte ett islamistiskt land och blir sugen på bacon?

Med 1,5 miljarder människor som skulle bli rätt så förbannad över min baconkonsumtion och 900 miljoner hinduer till som skulle bli riktigt förbannad över min fascination över att välta kor, är vi då så rasistiska och dåliga här i sverige? Vi ger ju iaf valmöjligheten till att anpassa sig, även fast den linjen må vara lite hårt dragen, det håller jag verkligen med om, men vilken chans skulle jag få i resten av världen?

Sedan igen, angående filmen, så har den en poäng, som inte förefaller att vara rasistisk en enda sekund av filmen?

Citat:

Ja det är lite för hårt dragen linje att kräva så mycket av invandrare, men partiet kommer bli bättre på den punkten, och dom som nu satt den normen kommer aldrig få igenom den regeln, men som landet ser ut nu så är ändå reglerna lite väl slappa kan man väl tycka?

Det är väl ändå att ta i av er alla att kalla sd anhängare för idioter osv? Alla tycker inte lika på alla punkter.

EDIT: mitt problem är hur vi anpassar oss, bygg moskéer och sjung era sånger, men bygg själv och stå inte mellan mig och mitt bacon. Liksom.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.

Senast redigerad av agazza den 2010-09-27 klockan 23:06.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 23:05   #116
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
Nej. Inte om "kulturen" innebär brott mot svenska lagar om jämställdhet och religionsfrihet.
Det är intressant egentligen att förr i tiden bröt våran svenska kultur och religion mot de reglerna, och då ändrade vi helt enkelt reglerna.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 23:07   #117
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
Pratar du om mohammed som diskriminerar "riktiga" svenskar eller handikappade när han letar efter ny personal till sin pizzeria? Det där med religionsfrihet förstår jag inte alls, kan inte ens hitta på något kul sätt att göra mig lustig..

Om du syftar på individer som begår brott däremot, ska du nog revidera din uppfattning om vad "kultur" är.
Gammal 2010-09-27, 23:11   #118
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
EDIT: mitt problem är hur vi anpassar oss, bygg moskéer och sjung era sånger, men bygg själv och stå inte mellan mig och mitt bacon. Liksom.
Och det är själva roten till hela skiten. Vi och dom.

Ser man ett problem idag är det inte en LÖSNING att fortsätta på det inslagna spåret. Ät du ditt bacon samtidigt som Mustafa tackar nej till groggen.
Gammal 2010-09-27, 23:19   #119
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg

Ser man ett problem idag är det inte en LÖSNING att fortsätta på det inslagna spåret. Ät du ditt bacon samtidigt som Mustafa tackar nej till groggen.
Det är det som inte fungerar och det hade funkar ifall vi skött det bra från början. Nu har vi inte det och jag tror på fullaste allvar att det ända sättet är att strypa invandringen och ta hand om dom som kommit, innan vi öppnar gränserna igen.

Jag röstar inte SD.
Gammal 2010-09-27, 23:27   #120
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg

Jag förstår inte? Ursäkta mig ifall du missförstod.

Det jag försökte få fram var mer att jag inte tycker sd är rasistiska med deras tankar, isf finns det betydligt större rasistiska grupper mot oss bacon/köttälskare... Förstå mig nu..

Annars det Ha:cl skrev alldeles efter ditt inlägg.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.