Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-06, 22:07   #2656
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Nope. Listade ut det där själv, antagligen påverkat/ett hopkok av annat jag läst som jag inte minns var riktigt. Kanske Tony Robbins eller nåt.
Klassisk NLP-teknik
Gammal 2010-09-07, 07:29   #2657
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Ja det stämmer, dock hennes vän som bjöd ut mig mer eller mindre :P

Hmm jo heeh, inte hela tiden så men ibland står vi nära så det blir direkt kroppskontakt liksom, och lite diverse beröring liksom men det blir liksom inte jättelång kontakt
Eskalera den och se hur hon reagerar, typ lägg armen runt henne osv. Om hon stannar kvar i det så eskalera vidare. Nästa gång ni träffas och ska skiljas åt, ge henne en kindpuss och se hur hon reagerar. Verkar hon glad över den så kyss henne.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-07, 14:06   #2658
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Klassisk NLP-teknik
NLP har väl å andra sidan snott det från någon också, så...
Problemet med de flesta dylika tekniker är att de är svåra att veta om de verkligen fungerar. NLP i sig har t.ex. fått mycket kritik för att vara ovetenskapligt, och egentligen inte ha något stöd bakom sig.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2010-09-07 klockan 14:09.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-07, 15:53   #2659
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
NLP har väl å andra sidan snott det från någon också, så...
Problemet med de flesta dylika tekniker är att de är svåra att veta om de verkligen fungerar. NLP i sig har t.ex. fått mycket kritik för att vara ovetenskapligt, och egentligen inte ha något stöd bakom sig.
Kan nog så vara men jag tror att det är en av Bander och Grindlers ursprungstekniker från 70 eller 80-talet även om sådant väl aldrig föds i ett vakum och den finns med i mycket literatur och på NLP-kurser. Det är väl i sakens natur att det är svårt att vara vetenskaplig om något som NLP, som handlar mycket om hur vi upplever världen, svårt att göra dubbelblindtester t ex. Samma sak gäller ju olika former av terapi, inklusive KBT. Något OT kanske, men det är ju inte första gången i denna tråd
Gammal 2010-09-07, 16:54   #2660
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Varför inte bara lägga ner alla era akronymer och bara göra? Hellre ensam livet ut än ens snegla på självhjälpsböcker typ The Gayme eller Fagkänsla nu.
Gammal 2010-09-07, 16:58   #2661
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Varför inte bara lägga ner alla era akronymer och bara göra? Hellre ensam livet ut än ens snegla på självhjälpsböcker typ The Gayme eller Fagkänsla nu.
Nej faktiskt inte. Jag läser mycket hellre några böcker som anses ghey än är ensam livet ut
Oavsett om man träffar nån eller ej är det ju alltid kul att utforska, reflektera och utveckla sig själv och bli mer medveten om sitt eget och andras beteende.
Om det där "bara göra" inte funkar och inte leder en dit man vill, så föreslår du ändå att man ska forstätta "bara göra"?

Senast redigerad av Madame den 2010-09-07 klockan 17:00.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-07, 17:01   #2662
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ni som teoretiserar så mycket. Har ert sociala liv blivit mer intressant efter att ni har analyserat det med hjälp av litteratur osv?

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-07, 17:12   #2663
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Ni som teoretiserar så mycket. Har ert sociala liv blivit mer intressant efter att ni har analyserat det med hjälp av litteratur osv?
Har ditt sociala liv blivit mer intressant av att inte göra det?
Gammal 2010-09-07, 17:12   #2664
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
So FUCK YOU buddy.
Hoppas du inte tar hjälp av läkarvården eller annat som kan hjälpa heller.

Citat:
Mitt sociala liv var fyllt med en hel del action innan. Nu är det typ som att bada med vithajar på anabola with freakin laserbeams attached to their freakin heads.

Största förändringen kommer ju inte ifrån att studera teorin kring det, utan från de förändringar man gör i sitt agerande.
Gammal 2010-09-07, 17:14   #2665
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Kom ut ur garderoben already.
Gammal 2010-09-07, 17:16   #2666
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Största förändringen kommer ju inte ifrån att studera teorin kring det, utan från de förändringar man gör i sitt agerande.
Det hänger väl ihop? De förädringar du gör i ditt agerande kommer väl från teorin du studerat?

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-07, 17:21   #2667
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Kan nog så vara men jag tror att det är en av Bander och Grindlers ursprungstekniker från 70 eller 80-talet även om sådant väl aldrig föds i ett vakum och den finns med i mycket literatur och på NLP-kurser. Det är väl i sakens natur att det är svårt att vara vetenskaplig om något som NLP, som handlar mycket om hur vi upplever världen, svårt att göra dubbelblindtester t ex. Samma sak gäller ju olika former av terapi, inklusive KBT. Något OT kanske, men det är ju inte första gången i denna tråd
Jag har inte stenkoll, men jag har för mig att de "lånade" det mesta från olika fält, och topp-praktiserande i dem fälten.
Det är inte så svårt som man tror, det finns mätmetoder för upplevd lycka, tillfredställelse osv. Oftast studeras iof specifika problemområden, som t.ex. insomnia där man lättast kan mäta framgång. Generellt sett så är varken KBT och NLP egentligen ingen teknik i sig, utan en generell gruppering av olika teknniker, även om NLP är mer "branded" kanske, och dess tekniker har mindre stöd vetenskapligt sett (som iof är mer formalia, då båda "fält" i mångt och mycket är snarlika).
Gammal 2010-09-07, 17:30   #2668
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Oavsett om man träffar nån eller ej är det ju alltid kul att utforska, reflektera och utveckla sig själv och bli mer medveten om sitt eget och andras beteende.
Mos def. Att gå så långt som att köpa en bok är dock annorlunda än att kontemplera dagens raggningsförsök osv innan man somnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Om det där "bara göra" inte funkar och inte leder en dit man vill, så föreslår du ändå att man ska forstätta "bara göra"?
Nä det sa jag väl inte va? Då får man byta strategi. Jag sa däremot att man inte behöver köpa "en" bok för att göra det. Det positiva med att komma på nya strategier själv är att man inte kommer på idiotiska idéer som att negga då. (Disclaimer: Jag har naturligtvis aldrig provat det, utan förstår a priori att det är idiotiskt.)

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
So FUCK YOU buddy.
Hoppas du inte tar hjälp av läkarvården eller annat som kan hjälpa heller.
Episk jämförelse.
Gammal 2010-09-07, 17:35   #2669
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Det hänger väl ihop? De förädringar du gör i ditt agerande kommer väl från teorin du studerat?
Jo självklart, men många utav sakerna som man läser om kräver en del bollar för att utföra. Många människor har svårt med att bryta igenom sina egna sociala spärrar och därför blir det svårt att förändra sig. Då kan man läsa en stor mängd teori utan att få ut något vettigt av det.

Så ja, att läsa om teorin och applicera det har gjort stor skillnad.
Jag har varit väldigt saklig i min kommunikation en stor del av livet. Helt enkelt för att det är så vi var hemma, bara att börja vara lite mer kaxig gav resultat SNABBT.
Gammal 2010-09-07, 17:43   #2670
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Mos def. Att gå så långt som att köpa en bok är dock annorlunda än att kontemplera dagens raggningsförsök osv innan man somnar.

Nä det sa jag väl inte va? Då får man byta strategi. Jag sa däremot att man inte behöver köpa "en" bok för att göra det. Det positiva med att komma på nya strategier själv är att man inte kommer på idiotiska idéer som att negga då. (Disclaimer: Jag har naturligtvis aldrig provat det, utan förstår a priori att det är idiotiskt.)

.
Då har du a priori inte så mycket erfarenhet av relationer eller flörtning. Att retas lite är ett vanligt inslag i en effektiv flört, och har dokumenterats vetenskapligt. Var tror du "dra i flätorna" kommer ifrån egentligen? Det är ett rätt naturligt beteende, där man testar gränserna och på ett mer distanserat sätt visar intresse (man verkar inte så "på"). "Neggning" är väl mer en systematisk metodisering av det naturliga beteendet, inget mer.

Problemet för folk som är socialt mindre kompetenta är att de ofta inte kan "komma på saker själv". Men du kanske åberopar en genetisk elitism i det avseendet, d.v.s. kan du inte "komma på det själv" är du genetiskt underlägsen och borde inte få ligga alls?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.