Vad tror sig Sverigedemokraterna vinna på att publicera statistik över våldtäktsdomar?
Vilka fiender kämpar han eller hon emot? Inre fienden. Okunnighet, vrede, alltför starka känslobindningar och högmod - så heter de största fienderna. De finns inte utanför utan i det inre och måste bekämpas med visdomens och koncentrationens vapen.
Nej, model minority är ett ganska känt koncept och till viss del verkar det kunna förklaras genom kultur. Om du nu inte har en rasistisk förklaring.
Visst är det känt i den bemärkelse att det hävdats vara en förklaring, men det är ju inte känt i bemärkelsen "ett accepterat faktum". Istället är konceptet, som jag tycker mig kunna tyda att du själv varit inne på, starkt kritiserat. Inte minst från den asiatiska befolkningen i USA.
Citat:
Jag säger inte att de saknar fri vilja. Jag säger att ett samhälle/kultur där normen är att en viss grupp skall totalt dölja sin person har värderingar som jag inte håller med om.
Och du behöver inte hålla med. Det finns människor som inte håller med dig när du argumenterar religion. Visst vore det hemskt om människor inte fick, med dina mått mätt, vara bra jävla märkliga ibland? Ledsen för klyschan, men den gör inte tanken mindre giltig.
Visst är det känt i den bemärkelse att det hävdats vara en förklaring, men det är ju inte känt i bemärkelsen "ett accepterat faktum". Istället är konceptet, som jag tycker mig kunna tyda att du själv varit inne på, starkt kritiserat. Inte minst från den asiatiska befolkningen i USA.
Anledningen till kritiken behöver inte vara att de inte skulle klara sig bättre utan helt enkelt att positiv särbehandling inte är något bra heller.
Oavsett så har du nog svårt att hitta stöd för att alla invandrargrupper klarar sig lika bra även när man har korrigerat för utbildning och inkomst.
Citat:
Ursprungligen postat av sascha
Och du behöver inte hålla med. Det finns människor som inte håller med dig när du argumenterar religion. Visst vore det hemskt om människor inte fick, med dina mått mätt, vara bra jävla märkliga ibland? Ledsen för klyschan, men den gör inte tanken mindre giltig.
Jag har inga problem med att folk tycker annorlunda än jag och jag vill inte förbjuda en massa. Men att vara tolerant mot att andra har enligt mig felaktiga åsikter betyder inte att jag på något sätt måste anse dem vara bra eller vettiga.
Skulle rasism vara poltiskt korrekt så skulle du sitta här och försvara det med. Men nu är det inte det så då får du nöja dig med att försvara burka.
Anledningen till kritiken behöver inte vara att de inte skulle klara sig bättre utan helt enkelt att positiv särbehandling inte är något bra heller.
Oavsett så har du nog svårt att hitta stöd för att alla invandrargrupper klarar sig lika bra även när man har korrigerat för utbildning och inkomst.
Om någon behandlar dig som om du tillhör grupp X (där grupp X i detta fall kan vara personer som inte vill integrera sig i ett samhälle), är det inte svårt att anta att du till slut faktiskt kommer att tillhöra grupp X. Även om så inte var fallet från första början.
Citat:
Jag har inga problem med att folk tycker annorlunda än jag och jag vill inte förbjuda en massa. Men att vara tolerant mot att andra har enligt mig felaktiga åsikter betyder inte att jag på något sätt måste anse dem vara bra eller vettiga.
Skulle rasism vara poltiskt korrekt så skulle du sitta här och försvara det med. Men nu är det inte det så då får du nöja dig med att försvara burka.
Givetvis behöver du inte tycka det. Vad gäller burka i sig har jag ingen specifik åsikt. Intressant tanke om rasism. Personligen tycker jag nämligen att vi borde slopa brottet hets mot folkgrupp. Det betyder dock inte att jag försvarar rasism, men jag tycker att rasister måste få visa sin dumhet öppet. Yttrandefriheten är viktigare. Men det hör ju inte riktigt hit.
Haha den här tyckte jag var rätt kul när tanten kommer löpande jagandes av kvinnor i burka för att hinna först till bidragen
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Helvete! Kommer TV4 verkligen sända den som reklam, eller är det på skoj?
Iiiiingen aning men det känns inte troligt att tv4 skulle visa den där
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Såg ett annat klipp där programledarna i Nyhetsmorgon bekräftade det. Rätt vass är den i alla fall, och otrevlig med. Men det är iofs ICA-reklamen med.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Den där reklamen tror jag för det första man inte vinner röster på och för det andra tycker jag den är osmaklig. faktiskt.
Håller med om att jag finner den osmaklig.
Jag tror att den främst talar till SD:s nuvarande väljare och inte till eventuellt blivande väljare. När man skapar "valmaterial" kan man välja att bekräfta den interna bilden för att stärka gruppen eller att tala till de som inte har bestämt sig för att rösta på partiet och försöka locka dem med ett budskap.
Annars så tycker jag att SD tappat lite i opionen. Man hade nu bar 3,4% i synovate. Iofs hade man 6,5 i en mätning nyss. Men jag har en sån känsla att det kommer vara mycket hårt för SD att slippa in. Om inte bränner SSU och AFA bokstavligen upp SDs chanser.