2010-08-26, 13:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
SD kan hoppa ner i bensitank och röka en cigg
Snälla nån, Shoot the racist.
|
|
|
2010-08-26, 14:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Allvarligt talat, folk säger att SD är racister, och har sin ignoranta uppfattning om saker och vägrar lyssna på fakta dvs, SD är inte racistiska, vad är felet med att inse ett jävla problem?
Folk skriver här att kulturskillnaderna är en orsak till överrepresenteringen av invandrare i våldtäcktsstatistik.
Detta stämmer för alla med förnuft, förutom dem som inte har fått reda på hur det fungerar i vissa u-länder, män gentemot kvinnor.
Sluta neka detta. Fattigdom har tamigfan ingenting med våldtäckter att göra, det är bland det idiotiska jag har hört.
Oj, jag är fattig, måste gå och våldta någon? Vart finns logiken i ett sånt resonemang?
Dagligen så ser jag gäng, och jag ser väldigt många fler gäng som är invandrare och som är otrevlig och ser ut att vilja bråka och som man vet är "bad", än vithyade människor.
Varför?
Ekonomin ser ut såhär lite lättförstått. Du har ett företag, du behöver 5 tjänster och kan fylla dem, du tar in 10 pers i företaget, och resten bara sitter av tiden men får lön ändå, vad händer?
Jag vet att företag och länder är olika, tillägnat mr. bokstavlig. Men det är en grundprincip att man kan inte bara ta in mer och mer, då man VET att det finns ingenting att ge dem.
Varför fattar inte politikerna något och gör något åt saken? SD vill göra det, därför är det SD som kommer få min röst.
Vi kan diskutera invandrar-kriminalitet väldigt mycket, i Sundsvall är dem flera gånger om överrepresenterade i stöld, snatteri, misshandel osv. Kom inte och säg annat, för då vet du ingenting, det är skillnad på att vara 30-bastare som läser tidning och jobbar på en fabrik än att vara 19 år och ha kompisar och ett uteliv på stan, där man är mitt i allt som händer.
Svenskar begår brott absolut, invandrare, åtminstone enligt egen uppfattning begår många fler brott, MÅNGA FLER.
Varför?
Det är detta politikerna ska lösa, och det är en sjuk situation som ingen gör något åt just nu.
|
|
|
|
2010-08-26, 14:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
|
Haha, vilken undersökning.
Citat:
Ursprungligen postat av Dan S
Fattigdom har tamigfan ingenting med våldtäckter att göra, det är bland det idiotiska jag har hört.
|
Varför inte?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
Senast redigerad av stevebc den 2010-08-26 klockan 14:21.
|
|
|
2010-08-26, 14:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Que? Är det jag som är dum här eller men om Sthlm år 97 hade 22% och 08 28% Ronna 97 66% och 08 83.6% Hur har då andelen invandrare växt snabbare i Sthlm än Ronna?
|
Relativt den existerande andelen invandrare.
(28 - 22)/22 = 27,3%
(83.6 - 66)/66 = 26.7%
Det känns som den rimligaste jämförelsen om man utgår ifrån att problem med integration har att göra med antalet invandrare i förhållande till stadens kapacitet att integrera invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Fast folk verkar uppleva det som att det har blivit betydligt värre och är övertygade om detta, undrar om det beror på vår tendens att se "historien" i ett gyllene skimmer eller medias rapportering av dagens brott om det nu är så att det faktiskt inte blivit så.
|
Jag tror att det mycket handlar om just det, men sen har väl dessutom uppfattningen om Sverige som ett allt mer otryggt samhälle blivit en mem som fått ett helt eget liv och sprids enormt lätt med internet, bloggar, diskussionsforum, mm. Man blir förvånad över att se siffror om att typ gatuvåld minskar för att SD-anhängare och andra pessimistiskt lagda personer ständigt upprepar att brottslighet och våldsamhet är på uppgång. Det har väl gjorts undersökningar i USA som visar att folk generellt alltid tenderar att tycka att brottsligheten har blivit värre snarare än bättre, även när brottstrender faktiskt är på nedgång.
|
|
|
2010-08-26, 14:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rataxes
Jag tror att det mycket handlar om just det, men sen har väl dessutom uppfattningen om Sverige som ett allt mer otryggt samhälle blivit en mem som fått ett helt eget liv och sprids enormt lätt med internet, bloggar, diskussionsforum, mm. Man blir förvånad över att se siffror om att typ gatuvåld minskar för att SD-anhängare och andra pessimistiskt lagda personer ständigt upprepar att brottslighet och våldsamhet är på uppgång. Det har väl gjorts undersökningar i USA som visar att folk generellt alltid tenderar att tycka att brottsligheten har blivit värre snarare än bättre, även när brottstrender faktiskt är på nedgång.
|
Det är faktiskt väldigt intressant, undrar varför det inte trycks mer på att föra fram sådan information till folket för att motverka vår tendens till att tycka att allt bli sämre( Ungdomen av idag och allt det där...... ).
Eller konsumerar vi helt enkelt helst skräp och är ointresserade av tråkiga fakta? Eller har vi tappat förtroendet för de som presenterar fakta och tror dem inte?
Kan ju vara så att dikten är intressantare än verkligheten med.....
|
|
|
|
2010-08-26, 14:42
|
|
Starkast på gatan
Reg.datum: Jan 2004
|
Är det vad Aftonblaskan skriver som får "svenskarna" i t ex Södertälje att fly staden??
|
|
|
2010-08-26, 14:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wintermute
Är det inte så att våldet i sig dock blivit grövre?
|
Då borde nivåerna av dödligt våld och misshandelsfall som föranlett läkarbesök ha ökat de senaste decennierna, vilket de inte har gjort. Vad som har ökat, i alla fall för kvinnor, är antalet som anger sig ha blivit utsatta för våld i allmänhet, och våld som lett till någon kroppsskada som inte var allvarlig nog att gå till läkare med. I rapporten anger man dock mer uppmärksamhet kring kvinnovåld och ökad anmälningsbenägenhet som troligaste orsaker till den ökningen.
|
|
|
2010-08-26, 14:58
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rataxes
Relativt den existerande andelen invandrare.
(28 - 22)/22 = 27,3%
(83.6 - 66)/66 = 26.7%
Det känns som den rimligaste jämförelsen om man utgår ifrån att problem med integration har att göra med antalet invandrare i förhållande till stadens kapacitet att integrera invandrare.
|
Du har förståss rätt. Faktum kvarstår dock att det blivit fler "problem"områden tillföljd av för slapphänt invandringspolitik hur kan man blunda för det som så många tycks göra?
Eller är områden som Rosengård precis som Judeutrotningen? Det har aldrig hänt. Varför arbetar man inte för att andra länder ska öppna sina dörrar precis lika mycket som Sverige?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-08-26, 15:18
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Du har förståss rätt. Faktum kvarstår dock att det blivit fler "problem"områden tillföljd av för slapphänt invandringspolitik hur kan man blunda för det som så många tycks göra?
Eller är områden som Rosengård precis som Judeutrotningen? Det har aldrig hänt. Varför arbetar man inte för att andra länder ska öppna sina dörrar precis lika mycket som Sverige?
|
Det finns ghetto områden och slummar i alla större städer på jorden. Det var inte direkt invandringspolitik som gjorde att södermalm såg ut som det gjorde för 50-100 år sedan. De med sämst ekonomi tenderar att samlas i de områden där det är billigast att leva.
|
|
|
2010-08-26, 15:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dan S
Allvarligt talat, folk säger att SD är racister, och har sin ignoranta uppfattning om saker och vägrar lyssna på fakta dvs, SD är inte racistiska, vad är felet med att inse ett jävla problem?
Folk skriver här att kulturskillnaderna är en orsak till överrepresenteringen av invandrare i våldtäcktsstatistik.
Detta stämmer för alla med förnuft, förutom dem som inte har fått reda på hur det fungerar i vissa u-länder, män gentemot kvinnor.
Sluta neka detta. Fattigdom har tamigfan ingenting med våldtäckter att göra, det är bland det idiotiska jag har hört.
Oj, jag är fattig, måste gå och våldta någon? Vart finns logiken i ett sånt resonemang?
Dagligen så ser jag gäng, och jag ser väldigt många fler gäng som är invandrare och som är otrevlig och ser ut att vilja bråka och som man vet är "bad", än vithyade människor.
Varför?
Ekonomin ser ut såhär lite lättförstått. Du har ett företag, du behöver 5 tjänster och kan fylla dem, du tar in 10 pers i företaget, och resten bara sitter av tiden men får lön ändå, vad händer?
Jag vet att företag och länder är olika, tillägnat mr. bokstavlig. Men det är en grundprincip att man kan inte bara ta in mer och mer, då man VET att det finns ingenting att ge dem.
Varför fattar inte politikerna något och gör något åt saken? SD vill göra det, därför är det SD som kommer få min röst.
Vi kan diskutera invandrar-kriminalitet väldigt mycket, i Sundsvall är dem flera gånger om överrepresenterade i stöld, snatteri, misshandel osv. Kom inte och säg annat, för då vet du ingenting, det är skillnad på att vara 30-bastare som läser tidning och jobbar på en fabrik än att vara 19 år och ha kompisar och ett uteliv på stan, där man är mitt i allt som händer.
Svenskar begår brott absolut, invandrare, åtminstone enligt egen uppfattning begår många fler brott, MÅNGA FLER.
Varför?
Det är detta politikerna ska lösa, och det är en sjuk situation som ingen gör något åt just nu.
|
Din uppfattning spelar desvärre ingen som helst roll utan någon vettig statistik. Vad du ser och hör eller kanske rättare sagt vill se och höra i en håla som Sundsvall är inte representativt på något sätt och vis.
Racister stavas rasister på svenska.
|
2010-08-26, 15:41
|
|
It's on now!
Reg.datum: Feb 2006
|
Trevlig statistik.
Ens åsikter har att göra med vart man bor i Sverige. Väldigt många ändrar sin åsikt angående invandringspolitik när dem flyttar till en invandrartät stad. Folk som bor i övre landet tycker invandringspolitiken är jättebra men efter dem flyttat ner till t.ex. Malmö för att plugga ändras deras åsikt radikalt på 6 månader.
Tråkigt, men jag vet vart jag lägger min röst i detta valet.
|
|
|
2010-08-26, 16:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wessmen
Trevlig statistik.
Ens åsikter har att göra med vart man bor i Sverige. Väldigt många ändrar sin åsikt angående invandringspolitik när dem flyttar till en invandrartät stad. Folk som bor i övre landet tycker invandringspolitiken är jättebra men efter dem flyttat ner till t.ex. Malmö för att plugga ändras deras åsikt radikalt på 6 månader.
Tråkigt, men jag vet vart jag lägger min röst i detta valet.
|
Har en polare som bor uppe i Luleå och han säger att det springer omkring ganska bra med invandrare där också som leker "tony montana" sen kan jag säkert tänka mig att det finns fler söderut. Handlar dock mycket om att inte dra alla över en kam också.
Jag ska själv inte rösta i valet men tror enormt många som just nu säger att de ska rösta på SD 2010 kommer/borde ta sig en funderare när de står i vallokerna om de verkligen vill lägga sin röst på ett parti som inte kommer få igenom ett skit i riksdagen när det är så pass jämt som det är mellan alliansen och de rödgröna.
|
2010-08-26, 16:16
|
|
It's on now!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kek
Jag ska själv inte rösta i valet men tror enormt många som just nu säger att de ska rösta på SD 2010 kommer/borde ta sig en funderare när de står i vallokerna om de verkligen vill lägga sin röst på ett parti som inte kommer få igenom ett skit i riksdagen när det är så pass jämt som det är mellan alliansen och de rödgröna.
|
Anledningen är att det fortfarande inte är "rumsrent" och att man får en rasiststämpel om man röstar på SD. Att Svensson är rädd för att sticka ut är inget nytt. SD är inget extremt parti om man kollar på andra länders invandringspolitik. Blocken har aldrig varit närmare varandra någonsin, då passar det ypperligt att rösta på ett "enfrågeparti", t.ex. SD, PP eller något liknande.
|
|
|
2010-08-26, 16:21
|
|
Banned User
|
Finns många många invandrartäta städer norrut också.
Röstar ni på SD, är det rullgardin ned för svenska demokratin
och den världsberömda och i djupa och vida led respekterade
toleransen och förståelsen - som de facto inte är så gränslös
som det högerextrema SD vill låta påskina.
Ännu idag återsänds folk till länder med skoningslöst förtryck. Rätt?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.
|

|