Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-25, 21:21   #31
Crippa90
IKBF

Crippa90s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag tycker att vi för att minska våldtäkterna bör minska antalet män alternativt män med sexualdrifter. Better safe than sorry liksom.
Eller så minskar man antalet kvinnor, så finns det inget att våldta!
Crippa90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:25   #32
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
???
Översättning: Apos tror att det är fattigdom som skapar brottslingar, jag menar att det är brottslingar som skapar fattigdom.

Är det oklart så använd gärna några fler frågetecken.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:26   #33
dpurple
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Crippa90 Visa inlägg
Eller så minskar man antalet kvinnor, så finns det inget att våldta!
Säg inte det. Jag skulle iaf hålla krampaktigt fast i tvålen...
dpurple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:27   #34
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av porja Visa inlägg
Men man kan inte låta massinvandringen fortsätta och låta den generösa invandringsreglerna missbrukas. Sverige kan inte ta emot allt, vi kan inte importera arbetslöshet, vi kan inte integrera alla på det sättet när arbetslösheten är så hög, utanförskap ökar på det sättet...

Sverige måste ha en "kontrollerad invandring", "en hållbar utveckling", en utveckling som håller på kort och lång sikt...

Den 19 september kommer svenska folket rösta på det parti som tar tag i medborgarnas säkerhet som urholkats rejält av sittande partierna i riksdagen och regeringen.
Givetvis ska invandringen, som allt annat, vara kontrollerat på ett eller annat sätt. Jag förespråkar på inget sätt att helt fritt öppna gränserna. Dock tror jag inte att SD´s alternativ är det rätta. Flera partier arbetar för en fungerande integrations- och invandringspolitik. Skillnaden mot SD är att dessa partier också gör annat. SD har EN punkt som dom lägger tyngdpunkten på och inte ens då blir det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Nelson81 Visa inlägg
men var ska man deportera dessa svenskar då, till sitt hemland eller

tänk lite längre än näsan räcker vid dina framtida kommentarer tack så du slipper göra bort dig =)
Skojar du nu? Har väl inte sagt något om att deportera. Min poäng var att en svenska män också utför brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Nelson81 Visa inlägg
håll dig till tråden
Du hänger ut en enskild person, vilket inte är okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nej, det var inte det minsta korkat. När normalt funtade människor befinner sig i en dålig situation jobbar de sig ur den. Alla borde förstå att brott, och definitivt inte våldtäkt, är vägen ut.

Jag tror inte dessa personer är fattiga för att de är hjälplösa och det är synd om dem. Snarare tror jag de är fattiga för att det är människor med såpass dåliga värderingar att de är villiga att begå brott.
Det är väldigt ofta svart eller vitt i trådarna här. Hjälplösa och i behov av sympati, nej, men en ex dålig integrationspolitik kan skapa usla förutsättningar för att ta sig ur en sådan situation. Jag träffar många "normalt funtade" människor som varit arbetslösa länge och det är verkligen inte så enkelt som att bara jobba sig ur denna situation. Hur kommer det då sig att arbetslösheten ökat och utanförskapet i dessa grupper är så pass stort? Att alla påverkade är icke-normalt funtade?

Visst finns det de med dåliga värderingar och det kan mycket väl ha en kulturell koppling. Dock aldrig bara detta. Se över ditt eget sociala nätverk - säkert finns det någon eller några som hamnat lite snett. Men skulle du gå så långt att säga att de har usla värderingar och inte är riktigt funtade?

Sociologiska problem är ytterst komplexa och en rapport från SD förändrar inte detta. Det går inte att förenkla ett problem som våldtäkter med att säga att en väldigt stor orsak till alla våldtäkter sker på kulturell basis. Är det någon här som har en bekant som utsatts för något sexuellt övergrepp så är det snudd på respektlöst att hävda att problemet har en så enkel lösning.
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:29   #35
sascha
Registered User

saschas avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Översättning: Apos tror att det är fattigdom som skapar brottslingar, jag menar att det är brottslingar som skapar fattigdom.

??????

På vilket sätt leder, som du skriver, "dåliga värderingar" till fattigdom i någon större utsträckning?
Gammal 2010-08-25, 21:31   #36
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Citat:

Förklara inte vad jag tror, särskilt inte då du inte förstår det själv. Men du har fastnat i att det räcker med EN orsak för att förklara ett visst problem.
they install Windows."
– Anonymous
Gammal 2010-08-25, 21:32   #37
MAXX
Banned User

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX Visa inlägg
Siffrorna var ungefär som väntat.

Förstår inte motargumentet att det snarare är fattigdom och utsatthet som skapar våldtäktsbenägna män och att överrepresentationen mest beror på detta. Hur är det ett motargument? Är det inte ett tydligt bevis på att något är fel med immigrationspolitiken?
tror mer det handlar om kultur tbh..
MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:33   #38
sascha
Registered User

saschas avatar

Citat:
Nej, det var inte det minsta korkat. När normalt funtade människor befinner sig i en dålig situation jobbar de sig ur den. Alla borde förstå att brott, och definitivt inte våldtäkt, är vägen ut.
Varför tror du att det handlar om en väg ut? Förstår du verkligen inte att problematiken är djupare rotad än så?
Gammal 2010-08-25, 21:33   #39
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Reg.datum: Feb 2009
Hahaha det var 55 invandrare som blev åtalade för våldtäkt, i sverige finns det 1,5 miljon invandrare ....jaaaa, vi drar alla över en kam
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:43   #40
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Hahaha det var 55 invandrare som blev åtalade för våldtäkt, i sverige finns det 1,5 miljon invandrare ....jaaaa, vi drar alla över en kam
SD fick inte heller tag i alla domar under 2009. Så bara där faller slutsatsen en del.

Åkesson nämner ofta att antalet anmälda våldtäkter ökat i och med invandringen. Dock leder få av dessa anmälningar till fällda domar. En tanke är att de som INTE anmäls är de våldtäkter som begås i hemmet och inte under stadens mörkaste ek en fredagnatt. Skulle siffrorna för icke anmälda våldtäkter vara tillgängliga kan man anta att den överrepresentation som syns för invandrare snabbt försvinner. Just för att det finns bra många fler Svenssons än Alis ute i stugorna.

Åkesson sa en annan rolig "fakta". Sverige ligger tydligen topp tre vad gäller våldtäkter i världen. Anmälda våldtäkter då. I Sydafrika uppskattas det att en kvinna löper större risk att våldtas under livet än chansen att hon lär sig läsa. I Storbritannien uppskattas det att runt 80000 våldtas varje år. Mindre än 1000 döms för detta. Det blir löjligt att siffror som detta enbart har en kulturell bakgrund.
they install Windows."
– Anonymous
Gammal 2010-08-25, 21:47   #41
sascha
Registered User

saschas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Apos78 Visa inlägg
SD fick inte heller tag i alla domar under 2009. Så bara där faller slutsatsen en del.

Åkesson nämner ofta att antalet anmälda våldtäkter ökat i och med invandringen. Dock leder få av dessa anmälningar till fällda domar. En tanke är att de som INTE anmäls är de våldtäkter som begås i hemmet och inte under stadens mörkaste ek en fredagnatt. Skulle siffrorna för icke anmälda våldtäkter vara tillgängliga kan man anta att den överrepresentation som syns för invandrare snabbt försvinner. Just för att det finns bra många fler Svenssons än Alis ute i stugorna.

Åkesson sa en annan rolig "fakta". Sverige ligger tydligen topp tre vad gäller våldtäkter i världen. Anmälda våldtäkter då. I Sydafrika uppskattas det att en kvinna löper större risk att våldtas under livet än chansen att hon lär sig läsa. I Storbritannien uppskattas det att runt 80000 våldtas varje år. Mindre än 1000 döms för detta. Det blir löjligt att siffror som detta enbart har en kulturell bakgrund.
Det är inte bara en tanke - så är det. Dessutom går väldigt få av den typen av våldtäkter till åtal. Inte för att åklagaren inte kommer fram till att allt är i sin ordning [för åtal], utan för att det är oerhört svårt att få en fällande dom.
Gammal 2010-08-25, 21:54   #42
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Apos78 Visa inlägg
Det är väldigt ofta svart eller vitt i trådarna här. Hjälplösa och i behov av sympati, nej, men en ex dålig integrationspolitik kan skapa usla förutsättningar för att ta sig ur en sådan situation. Jag träffar många "normalt funtade" människor som varit arbetslösa länge och det är verkligen inte så enkelt som att bara jobba sig ur denna situation. Hur kommer det då sig att arbetslösheten ökat och utanförskapet i dessa grupper är så pass stort? Att alla påverkade är icke-normalt funtade?
Att arbetsmarknaden ser ut som den gör har iof inget med integrationspolitik att göra. Men visst, det finns många normalt funtade människor som är arbetslösa. De flesta tenderar dock, förr eller senare, att ta sig ur det - utan att begå grova brott.

Ja, grundproblemet är att det är en dålig kultur som utvecklar och sprider sig. Jag vågar slå vad om att de som i slutändan klarar sig bra är de som har en mer västerländsk kultur, eller värderingar som passar väl in i vårat samhälle.

Citat:
Visst finns det de med dåliga värderingar och det kan mycket väl ha en kulturell koppling. Dock aldrig bara detta. Se över ditt eget sociala nätverk - säkert finns det någon eller några som hamnat lite snett. Men skulle du gå så långt att säga att de har usla värderingar och inte är riktigt funtade?
Listan blir inte speciellt lång men, ja - de har en hel del usla värderingar och är inte korrekt funtade.

Citat:
Sociologiska problem är ytterst komplexa och en rapport från SD förändrar inte detta. Det går inte att förenkla ett problem som våldtäkter med att säga att en väldigt stor orsak till alla våldtäkter sker på kulturell basis. Är det någon här som har en bekant som utsatts för något sexuellt övergrepp så är det snudd på respektlöst att hävda att problemet har en så enkel lösning.
Jag har släktingar som utsatts för övergrepp, och jag säger fortfarande att en stor orsak till våldtäkter är kulturellt betingat. Inte enbart, men en stor orsak. Man kan trots allt ha en rätt skev syn på saker och ting även om man är uppväxt i en bättre kultur, precis som att det finns gott om folk som kommit från rena skithål och trots det blev bra människor.

Citat:
??????

På vilket sätt leder, som du skriver, "dåliga värderingar" till fattigdom i någon större utsträckning?
Jag har inte tid att utveckla det resonemanget just nu, får ta det vid annat tillfälle om jag hinner. Tillsvidare bjuder jag på en motfråga: vad leder till framgång(för en individ)?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:57   #43
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Citat:
Det är inte bara en tanke - så är det. Dessutom går väldigt få av den typen av våldtäkter till åtal. Inte för att åklagaren inte kommer fram till att allt är i sin ordning [för åtal], utan för att det är oerhört svårt att få en fällande dom.
Samt att få väljer att anmäla sin make/maka. Om det finns ett mörkertal någonstans så är det där.
they install Windows."
– Anonymous
Gammal 2010-08-25, 21:59   #44
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Citat:
Att arbetsmarknaden ser ut som den gör har iof inget med integrationspolitik att göra. Men visst, det finns många normalt funtade människor som är arbetslösa. De flesta tenderar dock, förr eller senare, att ta sig ur det - utan att begå grova brott.
Det handlar inte alltid om ett orsak-verkan samband mellan endast två faktorer.

Sova nu. Godnatt.
they install Windows."
– Anonymous
Gammal 2010-08-25, 22:03   #45
sascha
Registered User

saschas avatar

Citat:
Ja, grundproblemet är att det är en dålig kultur som utvecklar och sprider sig. Jag vågar slå vad om att de som i slutändan klarar sig bra är de som har en mer västerländsk kultur, eller värderingar som passar väl in i vårat samhälle.
Vad är det som du menar är "dålig kultur"? Att man klarar sig bättre i Sverige som svensk är ju sant. Men det säger väl mer om oss svenskar än om någon annan?

Citat:
Listan blir inte speciellt lång men, ja - de har en hel del usla värderingar och är inte korrekt funtade.
Vilka är de?

Citat:
Jag har släktingar som utsatts för övergrepp, och jag säger fortfarande att en stor orsak till våldtäkter är kulturellt betingat. Inte enbart, men en stor orsak. Man kan trots allt ha en rätt skev syn på saker och ting även om man är uppväxt i en bättre kultur, precis som att det finns gott om folk som kommit från rena skithål och trots det blev bra människor.
Den stora frågan är vad Yes menar med kultur.

Citat:
Jag har inte tid att utveckla det resonemanget just nu, får ta det vid annat tillfälle om jag hinner. Tillsvidare bjuder jag på en motfråga: vad leder till framgång(för en individ)?
Framgång som i monetär sådan? I vilken grad? Rik, medelrik, jag-klarar-mig? Kort sagt: någon form av jobb. Jag har både stött på människor som har välbetalda jobb och människor som jobbar i kassan på ICA, men samtidigt har jävligt märkliga värderingar.

Senast redigerad av sascha den 2010-08-25 klockan 22:05.
sascha är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.