2010-08-03, 18:58
|
|
|
Ignorerad
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod
Vad är fördelarna med att köra en router efter en router?
|
Ingen, men jag har ett ännu skummare problem med det.
Jag satt på en gammal router och tänkte att trådlöst måste jag ha. Sagt och gjort, köpte en trådlös router. Kopplade in den till modemet, då fungerade den inte. Kopplade in den genom gamla routern, där fungerade den. Försökte lösa det i två dagar, utan framgång, sen sket jag i det. Allt fungerade smärtfritt, tills jag formaterade för 5 dagar sedan och nu fungerar inte uTorrent d.v.s. portarna verkar stängda. Så jag trodde det var den trådlösa som flippade, men jag har öppnat portarna i den med hjälp av "portforwarding.com" och nu antar jag att det är den gamla routern. Andra förslag på orsak välkomnas!
|
|
|
2010-08-03, 22:25
|
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av rQx
Ingen, men jag har ett ännu skummare problem med det.
Jag satt på en gammal router och tänkte att trådlöst måste jag ha. Sagt och gjort, köpte en trådlös router. Kopplade in den till modemet, då fungerade den inte. Kopplade in den genom gamla routern, där fungerade den. Försökte lösa det i två dagar, utan framgång, sen sket jag i det. Allt fungerade smärtfritt, tills jag formaterade för 5 dagar sedan och nu fungerar inte uTorrent d.v.s. portarna verkar stängda. Så jag trodde det var den trådlösa som flippade, men jag har öppnat portarna i den med hjälp av "portforwarding.com" och nu antar jag att det är den gamla routern. Andra förslag på orsak välkomnas! 
|
1) Angående ditt problem med att bara den första routern fungerar så kan det vara så att din bredbandleverantör låst ditt konto till adressen på den routern. Ring och kolla ifall de låser till Ethernet-adresser. Om du har en inloggningsportal till ditt internet så kan du ofta kolla där.
2) Om den gamla routern inte stängde portar innan, varför skulle den börja göra det nu.
2a) Se till att du använder samma portar
2b) Sätt på UPnP i Windows
2c) Se till så att du inte har Windows brandvägg (eller annan) igång
|
2010-08-04, 11:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Kan inte bestämma mig för vilken extern hdd av dessa jag ska köpa:
Western Digital My Passport Essential 2.0 500GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468926
LaCie Rikiki USB 500GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=534068
Kostar ungefär lika mycket, samma hastighet. Den kommer förflyttas mycket, så ska vara hållbar. Lacien ser hållbarare ut än WD'n med sitt plastskal..
Vad tros?
|
|
|
2010-08-04, 11:26
|
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
|
LaCie har ju en modell som heter "Rugged" med gummi på sig. Har iofs hört att den inte ska vara så hållbar men i teorin borde den ju vara bättre att flytta runt på.
2010-08-04, 11:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod
LaCie har ju en modell som heter "Rugged" med gummi på sig. Har iofs hört att den inte ska vara så hållbar men i teorin borde den ju vara bättre att flytta runt på. 
|
Ja, har tittat på den också. Den är på 7200 vilket känns härligt + att den har USB 3. Den känns lite pricey dock..
|
|
|
2010-08-04, 15:49
|
|
|
Ignorerad
|
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
1) Angående ditt problem med att bara den första routern fungerar så kan det vara så att din bredbandleverantör låst ditt konto till adressen på den routern. Ring och kolla ifall de låser till Ethernet-adresser. Om du har en inloggningsportal till ditt internet så kan du ofta kolla där.
2) Om den gamla routern inte stängde portar innan, varför skulle den börja göra det nu.
2a) Se till att du använder samma portar
2b) Sätt på UPnP i Windows
2c) Se till så att du inte har Windows brandvägg (eller annan) igång
|
Var fixar jag UPnP i windows?
|
|
|
2010-08-04, 15:52
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det gör man i routerns konfiguration.
|
|
|
2010-08-04, 16:01
|
|
|
Ignorerad
|
Men oooooh, en guide sa åt mig stänga av det i uTorrent.. konstigt det inte gick då!
|
|
|
2010-08-04, 17:35
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Har kopplat inen bärbar till tv via hdmi kabel, bild och ljud funkar kanon. Ljudet går ut via tv:ns högtalare vilket är skräp! Har en förstärkare, men hur ska jag koppla så ljudet går från datorn eller tv till förstärkaren?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2010-08-04, 18:06
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Har kopplat inen bärbar till tv via hdmi kabel, bild och ljud funkar kanon. Ljudet går ut via tv:ns högtalare vilket är skräp! Har en förstärkare, men hur ska jag koppla så ljudet går från datorn eller tv till förstärkaren?
|
Antingen om TVn har ljud-ut, vilket vissa har. Eller om du plockar ljudet via datorns ljudutgång och använder den ist för HDMI-utgången för ljud. Eller om du kopplar HDMI-sladden via en receiver direkt, och sen vidare till TVn. Allt beror på vilken utrustning du har.
|
2010-08-04, 18:16
|
|
|
Grov som en bofink!
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Antingen om TVn har ljud-ut, vilket vissa har. Eller om du plockar ljudet via datorns ljudutgång och använder den ist för HDMI-utgången för ljud. Eller om du kopplar HDMI-sladden via en receiver direkt, och sen vidare till TVn. Allt beror på vilken utrustning du har.
|
Recivern har ingen hdmi, så något av de första alternativen...alla dessa sladdar!
|
Citat:
|
Min journal
|
|
|
2010-08-04, 18:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Recivern har ingen hdmi, så något av de första alternativen...alla dessa sladdar! 
|
Så många sladdar är det inte. En för bilden från datorn till TV, och en för ljudet från datorn till din förstärkare.
|
|
|
2010-08-04, 21:34
|
|
|
De e stekigt! Stek, stek, stek...
Reg.datum: May 2007
|
Vilket "unzip" program är det som gäller nu för tiden? 7-zip, winrar, winzip?
|
|
|
2010-08-04, 21:52
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Sjöö
Vilket "unzip" program är det som gäller nu för tiden? 7-zip, winrar, winzip?
|
winrar eller 7-zip skulle jag vilja säga med 7-zip som min egna favorit
|
|
|
2010-08-05, 09:41
|
|
|
Grov som en bofink!
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Så många sladdar är det inte. En för bilden från datorn till TV, och en för ljudet från datorn till din förstärkare.
|
Hittar ingen line out för ljud från tv:n. Kör HDMI mellan dator och tv, men annars finns det bara 3.5 mm från datorn, borde väl finnas kontakter för det va? Alltså att koppla ljudet från dator till förstärkare, även om det vore smidigare mellan tv:n till förstärkaren =/
|
Citat:
|
Min journal
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.
|

|