Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Men guud, nu tappar jag nästan tron!
Hittade en mobiltelefon (nya xperia X10 mini) och ringde upp någon i telefonboken som hette Far. Far svarade och sen fick jag prata med ägaren som var hans dotter. Då vill hon at jag ska komma förbi porten där de bor så kan de komma ner och hämta den. Lol?
Jag sa att de kunde komma hit istället och så gav jag min adress. De kommer hit strax, hoppas fan de är tacksamma! Det har inte de tidigare två mobilägarna vars telefoner jag funnit och återlämnat varit, hoppas på tredje gången gillt nu! 
|
Jag har slutat förvänta mig tacksamhet faktiskt.
Hittade en plånbok för inte alls länge sedan, och slog upp personen via eniro och ringde honom.
"Hejsan, mitt namn är Stoltz, är detta Mikael?"
"Ja..?
"Jo, det är så att jag har hittat din plånbok utanför butiken jag jobbar i."
"Oj! Jaha, det var ju bra. Men du kan väl komma hit med den då?"
"..Err.. Va?"
"Ja, alltså - Jag bor på Traktörsgatan"
(Här stannar jag till och tänker, för jag känner igen adressen men kan inte placera den)
"Traktörsgatan... Var exakt ligger det?"
"Den ligger på söder, ungefär vid Högaborg"
"...Vänta... i HELSINGBORG?!"
"Ja!"
"...Jag har hittat din plånbok i Lund, butiken ligger på St. Laurentiigatan, precis bredvid Clemenstorget vid Lunds station. Du är välkommen att hämta den där."
Killen blev tyst och mumlade sedan något och lade på luren. Var ruskigt sugen på att klippa itu hans kort och säga att de inte låg i den för att jävlas med honom, men min chef övertalade mig till att inte göra det
Han kom några timmar senare och hämtade upp den och sade typ bara "Tack" lite torrt och gick.
Så kom igen nu Madame, återställ min tro på den förvirrade mänskligheten!