Lördag 17 juli 2010: Styrketräning: mark, chips & strongman
Sportlife Almedal. Gick ut med shorts, sandaler & linne ut i ösregnet. Alldeles för tidigt, så där var Jimmy sedan ett tag tillbaka. Skuggan i sängen.
Mark
* 60x8, 90x5, 110x3, 130x2, 140x2
* 147,5 kg x 5
* 157,5 kg x 5
* 167,5 kg x 0 -- Men! Lyckades inte rubba den från golvet, bara +2,5 kg från förra gången? Bytte musik, vilade och gjorde ett nytt försök.
* 167,5 kg x 0 -- Igen?! :-(
I rent vredesmod attackerade jag ett räcke och gjorde 14 räckhävningar (sista med benhjälp). Tror jag tangerade mitt personbästa för 7 kg sedan. Så blev passet inte helt misslyckat, i alla fall. Iväg i bilen med Jimmy till..
Fitnessdagen
... med strongmanfolk, FC Kött, proteinmontrar och annat. Fastnade hos Strongmankillarna (för de hade skivstänger!). Tränar tydligen i gymmet mittemot min lägenhet, ser det från mitt vardagsrumsfönster. Otippat!
På området var det starka flickor och snygga pojkar. Eller hur det nu var...
Stockpress
Fick lite teknikhjälp och efter några försök satte jag
70 kg med benknyck. Strikt har jag som mest pressat en etta på 60 kg. Liknar någon sorts
PB? Jag tror det! Eftersom jag inte har lika tjock mage som de andra fick jag ett bälte (som satt löst på innersta hålet) att stödja stocken på på vägen upp.
Mark
...sade att jag kört ett markpass som gick lite sådär, precis innan. Fick lite tips om hur man skall hålla fötterna (hyfsat brett) och tyngdpunkten på fötterna (utsidan).
- "165 säger du? Hm, ptja, prova igen på den vikten?"
- "Femma på 165 var det jag gjorde."
- "Jaha, jaja, men dåså, vi lossar på några vikter, på med bälte så drar du upp 200 ska du se!"
- "Hoho, 200? Tokfrans. Skippa bälte och sänker lite. Har du magnesium?"
- "Sure, vassigo. Men 180 får du i alla fall försöka på"
*harkel* Magnesiumade in händerna och fokuserade till hejaropen. Gick ned mot stången. Satte mig ner, upp med rumpan, tumlås och ... upp!
180 kg x 1 - personbästa!
Wow! Drog jag precis 180 kg i mark?
Därefter infann sig blodig handflata och lyckorus. Yeah!