2010-06-05, 13:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
"jag vill inte träna mer än 2 gånger i veckan eller ta proteindrinkar för jag vill inte bli biff, bara få 6-pack"
|
|
|
2010-06-05, 13:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av chrilledude
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.
|
Bli lågstadielärare
Förstår personligen inte varför man skulle bli arg på okunnigt folk på gymmet. Upplys dem istället?
Eller ryck på axlarna och ignorera dem om de inte är mottagliga alternativt du inte har lust att försöka.
Senast redigerad av Buck den 2010-06-05 klockan 13:08.
|
|
|
2010-06-05, 13:07
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Hört i duschrummet:
"Killen är ju alldeles ådrig...."
|
|
|
2010-06-05, 14:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost?
|
Nej ensam är du nog tyvärr inte. Finns nog fler som dig är jag rädd. Men majoriteten är förhoppningsvis mer toleranta.
|
|
|
2010-06-05, 18:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.
|
Själv blir jag förbannad på folk som inte har MINST en masterexamen i nutrition, alternativt idrottsfysiologi. Tur att vi har såna som du som kan upplysa dessa stackare om deras okunnighet
|
|
|
2010-06-05, 19:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Jag förstår chrilledude om irritationen av att någon som tränat 3 månader berättar för en förstagångstränande att man inte ska gå hela vägen ner till bröstet i bänk eller att kreatin är livsfarligt eller vilken dårskap det nu handlar om.
Är ej expert på varken träning eller kost så om jag inte kan något så säger jag det eller berättar utifrån min egen erfarenhet men talar också om att det är min egen erfarenhet och ingen sanning skrivet i en bok vilket verkar vara omöjligt för alldeles för många inom gymväggarna.
Tycker rent ut sagt att det är förjävligt om jag lägger ner 7-9 timmar i veckan på träning och någon skulle komma med osanningar som kan försämra mina resultat eller än värre skada mig så ja jag blir också förbannad.
|
|
|
2010-06-05, 19:19
|
|
|
Registered User
|
Eller så tar man råd och tips man får med en nypa salt, och använder sitt sunda förnuft. Skulle det komma fram någon till dig och ge dig ett värdelöst tips som kan skada och fördärva dina resultat, och du tar emot det, så får man ju nästan skylla sig själv. Ett bra tips är att faktist kolla upp saker man hör på internet, kolozzeum tex. Saker som sägs här och har ingått i någon slags diskussion är mer tillitligt än något du hört från biffen på gymmet.
|
|
|
2010-06-05, 19:21
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC
Själv blir jag förbannad på folk som inte har MINST en masterexamen i nutrition, alternativt idrottsfysiologi. Tur att vi har såna som du som kan upplysa dessa stackare om deras okunnighet 
|
Fasen, jag får ta det där i en snabbkurs, har ett par dagar på mig. Funderar nämligen på att besöka "SKK", har så mycket ledig nu för tiden så måste ha någonstans att träna utanför jobbets lokaler x)
|
|
|
2010-06-05, 19:29
|
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av thatice
Jag förstår chrilledude om irritationen av att någon som tränat 3 månader berättar för en förstagångstränande att man inte ska gå hela vägen ner till bröstet i bänk eller att kreatin är livsfarligt eller vilken dårskap det nu handlar om.
Är ej expert på varken träning eller kost så om jag inte kan något så säger jag det eller berättar utifrån min egen erfarenhet men talar också om att det är min egen erfarenhet och ingen sanning skrivet i en bok vilket verkar vara omöjligt för alldeles för många inom gymväggarna.
Tycker rent ut sagt att det är förjävligt om jag lägger ner 7-9 timmar i veckan på träning och någon skulle komma med osanningar som kan försämra mina resultat eller än värre skada mig så ja jag blir också förbannad.
|
Lite Ot men, är det sant att man inte ska gå ner till bröstet vid bänk? Min sjukgymnast nämnde att armbågsleden ej får gå djupare än 90 grader?
|
|
|
2010-06-05, 19:31
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Lite Ot men, är det sant att man inte ska gå ner till bröstet vid bänk? Min sjukgymnast nämnde att armbågsleden ej får gå djupare än 90 grader?
|
Känns som ett väldigt onaturligt stopp...
|
|
|
2010-06-05, 19:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Eller så tar man råd och tips man får med en nypa salt, och använder sitt sunda förnuft. Skulle det komma fram någon till dig och ge dig ett värdelöst tips som kan skada och fördärva dina resultat, och du tar emot det, så får man ju nästan skylla sig själv. Ett bra tips är att faktist kolla upp saker man hör på internet, kolozzeum tex. Saker som sägs här och har ingått i någon slags diskussion är mer tillitligt än något du hört från biffen på gymmet.
|
För mig är det ingen fara, jag får nästan aldrig tips om något förutom av klubbkamrater och de brukar ha rätt i det dom säger.
Jag tänkte mer på nybörjarna i gymmet, allt i denna tråd och mycket därtill har jag hört sägas som sanningar mellan annat folk på gymmet, oftast nybörjare som har deras ännu färskare kompis med sig.
|
|
|
2010-06-05, 19:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Buck
Fasen, jag får ta det där i en snabbkurs, har ett par dagar på mig. Funderar nämligen på att besöka "SKK", har så mycket ledig nu för tiden så måste ha någonstans att träna utanför jobbets lokaler x)
|
Calle?
Häng på nästa gång, se till att ringa ordföranden först bara om du tänker köpa kort också. Han är lite grinig av sig
|
|
|
2010-06-05, 19:55
|
|
|
Power level < 9000.
Reg.datum: Feb 2009
|
Kanske inte overdrivet roligt, men idag nar jag var pa gymmet och korde box squats sa kom det fram en lirare och sa:
"What you doing?"
"Box squats, want me to tell you a lil about it?"
"No no... You know what though, before you do squats, you should do one-legged squats with a ten kilo bar. Ten kilos! No more... Do five reps on each leg and then... do your squats. You'll be much stronger that way."
"I've... never heard of that."
"Not many have..."
Sen gick han
(Han var en tanig medelalders man for ovrigt.)
Sen sa har jag vid en antal tillfallen hort folk prata oppet om hur dom preppar och har ocksa hort folk blivit erbjudna steroider. "It cuts of four years of natural traning. Just sayin...."
Hela dopingkulturen ar utbredd pa en helt annan niva har i Irland an i Sverige.
|
|
|
2010-06-05, 20:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC
Calle?
Häng på nästa gång, se till att ringa ordföranden först bara om du tänker köpa kort också. Han är lite grinig av sig 
|
Jeppjepp, när blir nästa gång då? 
Har ledigt nästan hela nästa vecka, efter några vilodagar måste jag dra någonstans så småningom! :P
|
|
|
2010-06-05, 20:19
|
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Känns som ett väldigt onaturligt stopp...
|
???
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.
|

|