2010-05-28, 10:50
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Var det inte tredje dejten? Hade hon med sig måttbandet?
|
Jag vet inte vilken i ordningen det var, vi har mer eller mindre setts och pratat konstant nu dygnet runt i flera dgr. Inget måttband nej, men jag måste nästan mäta min penis för att se om jag klarar av kravet på +25 cm. Det kan vara gränsfall....  lol....
Det jag tror är den största felande länken utan att "leta fel", men som är påtagligt är att vi har så skilda syn på vad som är lyx i livet och levnadsstandard. Hon vill ha allt flashigt, ståtligt, pampigt - och dyrt. Jag är inte känd för att vara någon snåljåp, men jag behöver inte ha dyra saker eller tillställningar för att må bra i livet. Jag är mer jordnära, eller bohem eller hur man nu vill definiera det.
Kruxet som detta leder till är att jag kommer att vara överlycklig för "enkla saker" i livet, medan hon kommer att vara besviken över att det inte var mer. I det läget spelar tidigare träffar/relationer osv uppenbarligen en roll för vad vi båda är vana vid och jag har inte ens ekonomi till att bli en "jetset" snubbe som slänger ut flera tusen i månaden i presenter o lyx till sin flickvän. Jag är nog lite för vanlig o enkel i mitt liv bara.
Idag känner jag bara att singellivet är bäst ändå, låt mig få jobba, äta o träna bara så får det vara bra så. Jag har katt också. lol.
|
|
|
2010-05-28, 10:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
En sak är då säker; just den kvinnan hade, efter vad du berättar här, fått mig att lägga benen på ryggen, illa kvickt.
|
|
|
2010-05-28, 10:57
|
|
|
Kärlek
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Nej, ingen människa besitter bara egenskaper någon annan tycker är 100% underbara, det är jag helt övertygad om. Jag tror inte på Den Rätte. Det låter onekligen som att du gör det.
|
Jag tror nog mer på dem rätte än den rätte men jo, jag tror det finns några för alla.
Men vi pratar om två olika saker här, du har dragit det till sin gräns och pratar om ett absolut ideal. Ett absolut ideal finns ju faktiskt ingenstans, utom i medvetandet. Jag, och förhoppningsvis även slartibartfast, pratar om ett verkligt ideal, dvs någon som är mer av ett ideal för någon.
När man t.ex. tycker att det är ideala förhållanden i skidbacken kanske det är -5, blå himmel, skönt före och inte mitt i någon sportlovsvecka. Men..det kan ju även ha snöat 2 m dagen innan, rossignol vill att du testar på deras nya breda offpistskidor och någon guide erbjuder sig att åka med dig gratis resten av veckan. Glömde jag att säga att du, förutom guiden och liftpersonalen, är den enda på berget för att alla andra har snöat in? Även fast just detta inte har hänt kan man ändå tycka att man åker i ideala förhållanden, en helt vanlig dag.
|
|
|
2010-05-28, 10:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Inget måttband nej, men jag måste nästan mäta min penis för att se om jag klarar av kravet på +25 cm. Det kan vara gränsfall....  lol....
|
Lycka till
Citat:
Idag känner jag bara att singellivet är bäst ändå, låt mig få jobba, äta o träna bara så får det vara bra så. Jag har katt också. lol.
|
Sune är ju minst lika krävande som damen i fråga ^^ dampkatt <3
|
2010-05-28, 11:02
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80
En sak är då säker; just den kvinnan hade, efter vad du berättar här, fått mig att lägga benen på ryggen, illa kvickt. 
|
Mjo, vi får väl se vad som händer. Försöker ta reda på varför jag känner som jag gör för henne. Förvånansvärt många har sagt att jag ska sätta på henne först en gång, sedan dumpa henne. Det verkar vara så man ska bete sig alltså, lol.
Vi får se hur sagan fortsätter, jag ska göra vad jag kan för att bli en vinnare iaf, sedan får vi se om det innebär fortsatt singelliv eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Sune är ju minst lika krävande som damen i fråga ^^ dampkatt <3
|
hahahahhaah skulle fan ha dokumenterat de dygn du o kattskrälle spenderade ihop
|
|
|
2010-05-28, 11:16
|
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Utan att bli långrandig här så säger jag det igen. Eftersom du redan varit inne och skrivet över 20 inlägg i ämnet de senaste dygnen så är nog inte detta rätt. Hade detta känts som personen du skall leva hela livet tillsammans med hade du troligtvis inte skrivet någonting här utan bara suttit och funderat på hur du skulle kunna snärja henne. hade du nämnt något här hade du bara lagt fram de bra sidorna etc.
Just ditt inlägg #495 tycker jag inte du skall kompromissa bort. Att det sedan dessutom finns en hel del annat som redan nu tynger dig borde göra det enklare.
Jag var med om det en gång att tjejen hade krav på en att man skulle ha under 25+ så det gick ju inget vidare den gången.
|
2010-05-28, 11:32
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangs
Jag var med om det en gång att tjejen hade krav på en att man skulle ha under 25+ så det gick ju inget vidare den gången.
|
wat
EDIT: Eller eh, been there done that.
|
|
2010-05-28, 11:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Försöker ta reda på varför jag känner som jag gör för henne.
|
Tja, det behöver ju inte vara så komplicerat. För att citera den vise Frank: küken ska ha sitt!
|
|
|
2010-05-28, 11:46
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Snorkeln är den tredje nivån av medvetande för en man.
Det medvetna
Det undermedvetna
Det Underbältetmedvetna (kyken)
Jag låter snorkeln fatta alla mina relationsbeslut.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2010-05-28, 12:31
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Snorkeln är den tredje nivån av medvetande för en man.
Det medvetna
Det undermedvetna
Det Underbältetmedvetna (kyken)
Jag låter snorkeln fatta alla mina relationsbeslut.
|
Du kommer nog till normalt sinnes bruk någon dag och förstår att sex inte är allt, inge illa menat, jag har varit i din sitts och haft samma inställning själv
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2010-05-28, 12:47
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Du kommer nog till normalt sinnes bruk någon dag och förstår att sex inte är allt, inge illa menat, jag har varit i din sitts och haft samma inställning själv
|
Jag är förhållandevis ointresserad av sex.
Men när man inte kan medvetet resonera sig till vad det är som inte stämmer, och inte heller kan tyda vad ens undermedvetna försöker säga, så är det oftast snorkeln som sätter det i klartext.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2010-05-28, 16:07
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Från en sak till en helt annan, på temat med att hitta partner.
En sak jag hört många säga men aldrig fattat själv är hur man gör när man börjar som vänner för att senare bli ett par.
Hur sjutton gör man det? Vad är det som händer?
Vaknar man bara en morgon och plötsligt hoppar +25 upp under täcket o vips så är man tänd på sin tjejkompis? Hur kan man bygga upp en attraktion som inte finns där från start?
|
|
|
2010-05-28, 16:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
En sak jag hört många säga men aldrig fattat själv är hur man gör när man börjar som vänner för att senare bli ett par.
Vaknar man bara en morgon och plötsligt hoppar +25 upp under täcket o vips så är man tänd på sin tjejkompis? Hur kan man bygga upp en attraktion som inte finns där från start?
|
Funkade bra för mig och mitt ex. Vi mognade väl åt samma håll eller något.. ja vet inte.
|
2010-05-28, 16:21
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
|
Det finns väl en attraktion från start som man trycker tillbaka för att man vill lära känna personen lite mer innan man ger sig in i något. Låter det utvecklas långsamt. Typ som att dejta, fast man inte fokuserar på att omg nu ska vi DEJTA, utan mer att man bara umgås utan superfokus på om man ska bli tillsammans eller ej, man har trevligt, ser hur det artar sig, och sen kan man ta ställning senare, om attraktionen finns kvar och det fortfarande känns som en person att satsa på då lägger man in sitt move, hoppas på respons, å sen köööör man!
Så har jag alltid tänkt och gjort iaf. Jag skulle inte bli tillsammans med nån direkt bara, jag vill avvakta och umgås mycket innan jag vet. Kanske dör attraktionen efter att man träffats några gånger? Jamen då var det ju bra att man inte gick å syltade in sig för mycket.
Personligen vill iallafall jag ha ett hum om vad det är för en jag blir tillsammans med, går sällan direkt på enbart attraktion. Attraktion gör mig bara förvirrad.
|
|
|
|
2010-05-28, 16:22
|
|
|
Banned User
|
Stämmer det att tjejen skall prata 70% av samtalet? Isåfall varför? Varför är inte jag så "viktig" i hennes samtal?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.
|

|