2010-04-30, 14:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av _Larre_
Tack!
Fast smaken gör att jag lär nog fortsätta köra den, tills något annat värt att köpa dyker upp  . Eller prova Eiselts nya..
|
Min avsikt var inte att försöka få folk att inte köpa den, jag använder den ju själv.
Dock skulle jag gärna se folks tankar om den fördelningen (med väldigt högt leucin).
Just nu doserar jag EAA FX enligt "rekommendationer" dvs 10g. Dock är det ju från användande av 10g esapro/amino rush/kolo eaa och jag är inte helt säker på att det är motiverat att använda 10g av eaa fx när en så stor andel består av leucin. Man kanske får igång "basstimulansen" med eaa fx 5-6g men inte det dubbla på samma sätt som med esapro och de andra om man använder 10g.
|
|
|
2010-04-30, 18:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Använder mig nu av Eaa samt No xplode. Finns det något ytterliggare som skulle kunna sätta än mer fart på resultaten, något som går bra ihop med ovan två nämnda?
Mvh
|
|
|
2010-05-01, 09:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Telles
Använder mig nu av Eaa samt No xplode. Finns det något ytterliggare som skulle kunna sätta än mer fart på resultaten, något som går bra ihop med ovan två nämnda?
Mvh
|
Proteinpulver och kreatin ?
|
|
|
2010-05-01, 21:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Läste att Esapro EAA tar man bara före träningen och inte alls efter...EAA fx som jag använder nu tar man både för och efter, vad kan vara skillnaden mellan dessa som gör att intaget rekas olika?
|
|
|
2010-05-01, 21:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Telles
Läste att Esapro EAA tar man bara före träningen och inte alls efter...EAA fx som jag använder nu tar man både för och efter, vad kan vara skillnaden mellan dessa som gör att intaget rekas olika?
|
Har använt ett xx antal burkar EAA FX, men nu Esapro. Tar esapro både innan och efter träning nu liksåväl som jag gjorde med FX.
|
|
|
2010-05-03, 14:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Ja, men ditt vassle kommer också att innehålla alla L-isomerer. Skillnaden är att i vasslet sitter alla aminosyror ihop till ett stort protein, i EAA är de fria. Upptaget går olika fort och ger olika (starka) signaler ute i blodet.
|
Så med andra ord så tar kroppen upp EAA "snabbare" och ger "mer" resultat?
|
|
|
2010-05-03, 14:33
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Så med andra ord så tar kroppen upp EAA "snabbare" och ger "mer" resultat?
|
Resultat ur en långsiktig synpunkt är inte uppmätt, akut ja.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2010-05-04, 08:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Resultat ur en långsiktig synpunkt är inte uppmätt, akut ja.
|
Okej... Och det innebär exakt? Jag sitter och väljer mellan att köra på mitt gamla vanliga (kreatin innan, gainer efter) eller om man ska ändra till Rage + EAA. Dock kan det gå rätt lång tid från gympasset till mattiden... Hum... Göra en egen gainer med EAA + kolhydrater kanske funkar? Eller EAA, vassle + kolhydrater?
|
|
|
2010-05-04, 10:53
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Har du läst första posten?
|
|
2010-05-04, 10:59
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Okej... Och det innebär exakt? Jag sitter och väljer mellan att köra på mitt gamla vanliga (kreatin innan, gainer efter) eller om man ska ändra till Rage + EAA. Dock kan det gå rätt lång tid från gympasset till mattiden... Hum... Göra en egen gainer med EAA + kolhydrater kanske funkar? Eller EAA, vassle + kolhydrater?
|
Det innebär att man vet inte om EAAs stimulans av proteinsyntesen ur ett långsiktigt perspektiv ger fördelar framför t.ex vassle eller mat på kroppssammansättningen. Så har jag förstått det.
Ja, att göra en egen gainer funkar, men personligen undviker jag gainers.
"Ingen"
|
|
|
|
2010-05-04, 14:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Har du läst första posten?
|
Tre gånger, dock glömmer jag lätt
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det innebär att man vet inte om EAAs stimulans av proteinsyntesen ur ett långsiktigt perspektiv ger fördelar framför t.ex vassle eller mat på kroppssammansättningen. Så har jag förstått det.
Ja, att göra en egen gainer funkar, men personligen undviker jag gainers.
|
Tänkte mest eftersom det kan gå en 2h efter träning innan jag käkar riktig mat, då kanske det kan vara bra att dryga ut det jag tar efter träningen med lite kolhydrater.
|
|
|
2010-05-04, 14:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Tänkte mest eftersom det kan gå en 2h efter träning innan jag käkar riktig mat, då kanske det kan vara bra att dryga ut det jag tar efter träningen med lite kolhydrater.
|
Då tänker du rätt.
I längden så skulle det kunna påverka din återhämtningsförmåga till det negativa (givetvis beroende på hur hårt och ofta du tränar), om du bara åt protein/EAA efter träningen och väntade flera timmar innan ett riktigt matintag.
|
|
|
2010-05-04, 18:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Kollat på många youtube filmer där kända bodybuilders visar upp sina kosttillskott när jag inte haft något att göra, och det visar sig att ingen av dem har EAA i sin stack? hur kommer det sig?
|
|
|
2010-05-04, 18:16
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2009
|
Jag har oxå kollat lite på det då det är mkt kring just Eaa och Bcaa och vad jag kan se så är det mest BCAA som de använder sig av.
|
|
|
2010-05-04, 19:00
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av sweaberg
Kollat på många youtube filmer där kända bodybuilders visar upp sina kosttillskott när jag inte haft något att göra, och det visar sig att ingen av dem har EAA i sin stack? hur kommer det sig?
|
De har andra grejor som ger resultat
"Ingen"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.
|

|