Och återigen, proteinsyntes är inte den enda faktorn som spelar roll. Med det jävla argumentet kan man ju undra hur folk lyckades lägga på sig muskler innan EAA kom.
Är man nybörjare och läser EAA-lobbyns retorik här på kolo är det nog lätt att dra slutsatsen = muskelproteinsyntesen ökar xxx% med EAA = muskeltillväxten ökar med xxx%. Vilket är en falsk och förvriden bild av saken. Som tyvärr varken King Grub eller Scratch98 gör någonting för att stävja.
Ta det lugnt.
Styrketräning är det som uppreglerar syntesen absolut mest av allt, och under längst tid, vilket King Grub åtskilliga gånger poängterat och visat grafer på. EAA kan vara ett sätt att "lägga till" ytterligare stimulans till denna under t ex ett dygn, även om det inte är bevisat som sagt.
Det som är bevisat hittills, är mig veterligen detta.
Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
Det är faktiskt lite sant som Grandmaster säger om King Grub (även om han just nu framstår som en kvacksalvare ). "With great power comes great responsibility".
Tycker att grandamasters sätt att svara på ett inlägg och förolämpa någon samtidigt är ganska oprofessionellt. Sänker hans förtroende enormt enligt min mening.
Det är faktiskt lite sant som Grandmaster säger om King Grub (även om han just nu framstår som en kvacksalvare ). "With great power comes great responsibility".
Jag omformulerar så att alla förstår bättre:
Även om grandmaster just nu framstår som en kvacksalvare så är det faktiskt "lite" sant som han säger om King Grub.
"With great power comes great responsibility".
Så jag frågar igen, vad har du för belägg att EAA i fri form är bättre än ekvivalent mängd från mat?
Jag kan inte ändra någon rubrik, för jag är inte moderator. Tagga ner på attityden. Sen vet jag inte varför du tror att folk tror sig se sambandet x% ökad proteinsyntes -> x% ökad muskelmassa.
Jag har endast gjort den här tråden som en samlingstråd av flera äldre där jag i princip copypastat frågor och svar.