Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-27, 13:45   #211
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Reg.datum: May 2006
Gårdagens rygg/magpass kommer här, körde det runt kl 17, hade en pn på 2-3 h före det... Var på skolan runt 8.30 på morgonen och uppe sent före det... Såhär ser det ut som jag minns det:

Pullovermaskin

1x7 10 plattor - kände direkt kontakt i lats, från rep 1. Underbart
1x6 10 plattor
2x8 8 plattor - segt här, skönt trycka ut

Latsdrag med V-handtag

2x6 10 plattor - tungt mot slutet av andra set, tråkigt
1x10 8 plattor - kopplade in latsen bra här, fin teknik

Hantelrodd

3x6 31 kg - gött me ökning, de kommer

Hyperextensions

1x15 KV
3x15 KV+5 kg - gnnnggg vad det tar på ländryggen, sjukt svag

Stående crunches i maskin

1x15 70 kg
1x10 80 kg - för tungt, men tog bra
2x15 70 kg

Magmaskin

1x15 22.5 kg
2x15 25 kg
1x15 22.5 kg

Liggande benlyft

1x15 KV
2x15 KV+2 kg

Kommentar: Körde passet ensamt, ganska bra tempo. Chinsställningen var upptagen så blev inga chins detta pass heller, tråkigt. Måste få in det nästa pass på något sätt... Pullovermaskinen tog bra, latsdragen tog ganska bra, hantelrodden kändes bra. Lite svagare i vänstern där jag vrider lite på torson för att orka... Mycket striktare med högern. Vill öka men vill ju inte vrida sönder mig med vänstern för det. Hade eg. tänkt köra stångrodd och prova men alla stänger var upptagna så fick bli med hantel. Hyperextensions tog bra i vanlig ordning, blir nog utöka med ett set till nästa pass. Hade även tänkt teknikträna mark på lägre vikter, men allt var upptaget... Var för mycket folk, dålig tid att träna på, blev lite försent.

Idag har jag annars fin träningsvärk i rygg, speciellt övre och lats men även andra delar. Hade bra tricepsvärk igår, axlarna känns ok. Magen känns av lite den med...

Blir en nykter helg i helgen, första på en månad så det känns rätt skönt. Ska försöka göra bort lite skola som jag har och äta bra. Har mätt mig lite på skoj, inte petnoga exakt eller något sådant men mitt midjemått är inte att leka med... Har nog aldrig varit så fet någonsin. Lite trist. Blir träna på och sedan börja köra cardio några gånger per vecka framåt maj typ... Vill nog ner lite till sommaren. Grymt störande utan våg, har ju ingen aning om vikt eller sådant.

Nästa pass måndag, bröst/biceps. Tills dess - tröck.
Gammal 2010-03-02, 01:28   #212
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Kvällens bröst/bicepspass, lite seg drack en kopp kaffe och tog en banan innan vi knatade iväg till gymmet, blev lite sent:

Bänkpress

1x5 87.5 kg - forced på sista, tungt som fan... Fittbänk går knappt lyfta av själv, lyfte snett också...
1x4 87.5 kg
1x4 87.5 kg - forced på sista

Lutande hantelpress

1x6 33.5 kg
1x5 33.5 kg - kom lite fel på andra, blev tungt som fan
1x6 33.5 kg - bra jävla fokus, skönt trycka ut sex st

Dips

1x11 KV - gode jävla slut sen föregående övningar
1x7,5 KV - klara inte av att trycka ut sista
1x8 KV - klarade fler än föregående set

EZ-curl

1x8 37.5 kg
1x7 37.5 kg
1x7 37.5 kg - tungt, sving som fan sista...

Hantelcurl

2x5 16 kg
1x6 16 kg - mkt bättre teknik än spec andra setet... tungt

Pec-decmaskin

1x10 78 kg - forced 2-3 sista
1x8 73 kg - forced 2-3 sista
1xfailure 73 kg, 68 kg... helt jävla död i bröst/överkropp. Inte så smart köra denna övning allra sist, orka inte ett piss

Kommentar: Konstigt pass, bänken blev i en konstig ställning och det gick tyngre än väntat, får knappt av vikten själv utan hakade typ fast i ställningen... Lyfte snett, tungt osv. Med lite bättre laddning inför nästa pass borde jag kunna fixa 3x5 på 87.5 hoppas jag. Lutande ökade och det gick bra, över förväntan faktiskt. Blir nog 3x6-8 på samma nästa pass om det går. Dips körde vi utan extravikt då alla var rejält slitna av någon anledning, jag flåsade som fan iaf... Skönt för axlarna vila lite. Biceps gick ok, blev nån sving men ändå okej, fick rätt bra pump trots bara två övningar. Pec-decmaskinen på slutet var hemskt dålig, sista setet orka jag fan ingenting... Vilket jävla skämt. Storkna totalt.

Ben imorgon, går typ 9-17 i skolan så lär väl va rätt mör men ska försöka höja i böjen om det är möjligt.

Tills dess - tröck.

PS. Inte hittat batteri till vågen fortf.

Miniedit: Fan vad det hänger över en fet jävla bilring över byxkanten... Rent ut sagt beklämmande att se. Borde nog pillra in nåt konditionspass här och var... Skämmes tamefan!

Senast redigerad av davvvan den 2010-03-02 klockan 01:31.
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 00:22   #213
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Kvällens ben/vad/rotatorpass:

Knäböj

5x6 80 kg - lite småtungt här och var, fällde nog rygg på någon men hade riktigt bra teknik emellanåt... Buktrycket lös dock med sin frånvaro.

Benspark

5x8 50 kg - benpressen var upptagen, ganska bra kontakt, jobbig negativ fas

Liggande lårcurl

1x8 30 kg - bra kontakt
1x8 35 kg - för tungt
2x8 30 kg

Finnen

2x8 KV - assisterad, hålla emot så mkt som möjligt negativa fasen, sen trycka upp när man kommer ner... Grymt bra övning, krampade typ men är riktigt svag. Blir nog bättre eftersom, hoppas jag

Rotatorcuffar

7 set, päronvikter - tog bra!

Stående vader i smith

1x15 70 kg (?) - körde bara ett sätt, träningspolaren var för lång

Sittande vadpress

1x15 20 kg - lite lätt
1x15 30 kg - lite tyngre

Stående vadpress

1x15 8 plattor - lite för tungt
1x15 7 plattor - gode mör
1x15 6 plattor - bara bita ihop och köra klart sista

Kommentar: Helt okej pass, hade bara velat köra benpress istället för benspark, finnen är en grym övning som kommer köras mer framöver. Fick sjuk pump i vaderna, de studsade av sig själva då jag gick... Kramp typ. Rotatorövningarna tog bra, körde tre olika, dock bara ett set på den sista... Orkar inte gräva fram namnet på den men blir ett fast inslag i det här passet.

Vilodag imorgon, nästa pass torsdag då är det axlar/triceps som gäller.

Tröck.
Gammal 2010-03-03, 18:43   #214
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Sitter och försöker plugga inför omtenta på lördag... Har professionella samtal imorrn och ett seminarium på fredag. Känns lite som...

Vill gymma.
Gammal 2010-03-03, 23:20   #215
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Känns trist med vilodag så slängde in lite hemmagym såhär på kvällskvisten... Har dåligt buktryck så kommer nog köra mer magövningar framöver för att försöka fixa lite bålstyrka så att min teknik blir bättre i bl a knäböj och förhoppningsvis gör så att jag kan börja köra marklyft på allvar igen.

Plankan

1xKV 1 min
2xKV 30 sek

Maglyft på stol

3x10 KV - vet inte hur jag ska förklara den... man sitter som vanligt på en stol med händerna så långt fram på stolen som det går, och försöker lyfta hela kroppen men så mycket mage det bara går...

Ser fram emot morgondagens pass.
Gammal 2010-03-03, 23:36   #216
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Bättre än inget, ser fram emot ett bra pass här imorgon dock! keep it up dave!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 00:24   #217
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bättre än inget, ser fram emot ett bra pass här imorgon dock! keep it up dave!
Ja jag tänkte lite så med, även om det inte var mycket att hänga i julgranen... Ska försöka trycka upp lite vikter imorgon var tanken ja
Gammal 2010-03-05, 00:21   #218
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Axlar/triceps idag, kände mig ganska pepp även om uppladdningen inte var den bästa (som vanligt )

Sittande arnoldpress utan ryggstöd

3x6 21 kg - testade denna ist för stående militärpress, tog bra

Sittande framåtlutande hantellyft

3x6 11 kg - tungt, konstig teknik
1x8 9 kg - lite bättre
1x8 8 kg - samma... har kollat klipp när jag kom hem och körde inte riktigt rätt om vi säg så, blir testa på nytt nästa pass

Stående hantellyft åt sidan

2x10 6 kg
1x8 6 kg - slutttttt i småaxlarna... svårt få in tekniken här också, försökte köra med så raka armar som möjligt

Stående hantelpress med sving, med kettlebells, en arm i taget, raka armar

1x10 8 kg
2x8 12 kg - lite vingligt på vänstern

Smal bänkpress

1x3 82.5 kg - svinjävlatungt?!
1x4 80 kg - tungt............och VINGLIGT?!???!
1x5 80 kg - lite forced på sista, gick bäst detta set teknikmässigt

Liggande tricepsextension - rak stång

1x10 32.5 kg - för lätt
1x10 35 kg - tog bra
1x10 35 kg - gött mos

French press med hantel

1x9 24 kg
1x9 24 kg
1x9 24 kg - forced på sista

Stående repdrag i CC

2x15 40 kg
1xfailure 40 kg

Kommentar: Arnold var ganska skön, gött me lite variation. De andra axelövningarna gick sådär mest pga min bristande teknik... Ska studera klipp noga inför nästa pass. Provade köra stående hantelpress med kettlebells... En arm i taget. Lite sving för att få upp den, sedan bara trycka rakt upp... Spännande! Är nog möjligt att det blir fler kettlebellsövningar på andra pass med, kan tänka mig typ renegade row imorgon t. ex.

Smalbänken gick jävla dåligt, var helt slut i vänster axel vilket resulterade att jag lyfte snett och vingligt... Inte alls roligt. Fick inte till tekniken förrän i sista setet och då var trycket borta. Liggande tricepsextension körde vi med långjävlarak stång idag istället för EZ som förra, tog bra borde nog snart kunna va uppe och spela på 40 kg, hade varit trevligt. French press:n tog bra som vanligt, var ganska mör vid det här laget så orkade inte 10or som jag hade tänkt... Kanske provar att höja nästa pass, se om man orkar 6or eller nåt. Hade 5 min kvar innan gymmet stängde så vi körde tre snabba set repdrag som vi inte kört på ett bra tag, fick bra pump åtminstone.

Nu mackor och sova, upp tidigt imorrn för seminarium därefter blir det plugg på skolan, göra staden, gympasset blir först efter middagen, tror gymmet är öppet till 21. Rygg/mage/trapz och kanske lite underarmar... Blir kul. Chins blir det iaf, samt mark, kanske skivstångsrodd.

Tröck.

Senast redigerad av davvvan den 2010-03-05 klockan 00:24.
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 09:06   #219
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Ny vecka, nya bekymmer. Körde ett uruselt pass i fredags, har ingen lust att skriva upp det. Motivationen fick sig en fet törn, hade bl a köpt batterier till vågen och vägde mig för första gången på 1,5 månad ungefär... +3-4 kg. Inte så kul.

...men, med lite distans så spelar det ingen roll, vi bestämde oss för att köra högrep i 3 veckor med start igår, har gått lite trögt med ökningar så känns rätt testa något nytt. Gårdagens gympass: Innan det, gårdagens morgonvikt:

Morgonvikt v.10: 83.5 kg - tappat lite sedan helgen, är nog PB.

Bänkpress

3x10 75 kg - forced två sista reps sista set

Lutande hantelpress

1x9 28.5 kg
1x10 25 kg - forced två sista
1x15 22.5 kg - forced sista rep

Dips

1x10 KV
1x8 KV
1x10 KV - forced två sista reps sista set

Pec-decmaskin

1x12 68 kg - forced 2 reps
1x12 60 kg - forced 3-4 reps
1x12 50 kg - forced 3-4 reps

Skivstångscurl stående mot vägg

1x12 27.5 kg
1x10 27.5 kg
1x12 25 kg - forced två sista reps sista set

Enarmsscottcurl

1x12 10 kg
1x12 9 kg - forced 2-3 reps
1x12 8 kg - forced

Kommentar: Dålig uthållighet, bra kontakt och galen pump.
Gammal 2010-03-09, 09:13   #220
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Pumpen är viktigast
Gammal 2010-03-09, 23:47   #221
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Pumpen är viktigast
Ja den är lite ovan åtminstone... Har sjukt kasst uthållighet så ska bli kul att se om den kan öka något under dessa veckor. Kan nog va nyttigt. Kvällens sena benpass:

Knäböj

1x12 70 kg - tungt
4x12 60 kg - segt

Assisterad finnen

3x8 KV - tungt

Liggande lårcurl

1x12 22.5 kg - kontakt
1x12 20 kg - kontakt

Stående vadpress

5x15 6 plattor - pausa 2 sekund i botten- och toppläge, verkligen sträcka ut

Kommentar: Äckligt tung knäböj, sög bra i benen svettades blev andfådd osv. Svag och ingen uthållighet what so ever. Körde böjen med två 1.25 kgsvikter under fötterna för att kunna gå ner djupare, var någon rep som var vinglig men annars tyckte jag att det funkade klockrent för mina stela fotleder (bl a). Kändes som jag kunde gå ner djupare utan att fälla fram ryggen lika mkt som tidigare, dock fällde jag den ibland eftersom mitt buktryck är så jävla kasst.

Vilodag imorrn, nästa pass torsdag. Tröck?
Gammal 2010-03-10, 09:09   #222
Curls
Yatesism

Curlss avatar

Reg.datum: Sep 2008
"Äckligt tung knäböj, sög bra i benen svettades blev andfådd osv." - så ska de låta
Gammal 2010-03-10, 18:44   #223
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
"Äckligt tung knäböj, sög bra i benen svettades blev andfådd osv." - så ska de låta
Ja men fan det är nog mer ett betyg att jag har så sjukt kass uthållighet i musklerna samt att konditionen är obefintlig... Har typ aldrig kört högrep så det är väldigt ovant, men nyttigt testa på hoppas jag!
Gammal 2010-03-11, 00:09   #224
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Inlägg 1000 på Kolozzeum för mig nu kekekeke... Ska fira med kvällsmackor, en kaseinprotein och lite lätta magövningar innan det blir sängen. Hemtenta 9-16 imorgon, gym blir nog relativt sent med tanke på att Luleå möter Rögle borta i en hyperviktig match 19.00...

Tröck.
Gammal 2010-03-11, 00:12   #225
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Ja men fan det är nog mer ett betyg att jag har så sjukt kass uthållighet i musklerna samt att konditionen är obefintlig... Har typ aldrig kört högrep så det är väldigt ovant, men nyttigt testa på hoppas jag!
Snart är du en riktig man alltså jävla kärringar som ligger och trycker singelreps!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.