Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-07, 11:58   #5161
Chrilli
Registered User

Reg.datum: May 2008
Hittade några länkar osm kanske hjälper dig:

http://support.microsoft.com/?kbid=837334

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=310585

http://www.winhelponline.com/article...plication.html
Chrilli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 12:01   #5162
Tonto
Banned User

Reg.datum: Aug 2008
mitt problem är inte att starta .exe filen. det är att ta emot den. extracta eller ladda ner den. Någon slags autoprotect grej som blockar filen.
Tonto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 12:03   #5163
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Är det Windows egna som blockerar? Har du Vista eller 7an? Isf prova sänk nivån på User Account Control, om det kan hjälpa.
Gammal 2010-03-07, 12:05   #5164
Tonto
Banned User

jag har xp, vart hittar jag user account control?
Gammal 2010-03-07, 12:06   #5165
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
XP har ingen nämnvärd sådan inställning vad jag kan minnas. Är det ett äkta XP du har, med SP3 eller SP4 eller vad dom kommit upp i nu för tiden? Hade du nåt antivirusprogram?

Kan du printscreena bilden som kommer upp när det blockas?
Gammal 2010-03-07, 12:10   #5166
Tonto
Banned User

jag tror inte jag har någon äkta xp om jag ska vara ärlig :P vet inte vad SP3 och SP4 är.

Jag har symantec anitvirus.

Jag har just nu ingen nerladdningslänk bara en winrar fil med allt i. och när jag unrara den kommer alla filer förutom .exe filen i mappen. försöker jag dra ut .exe filen skapas en map som heter Rar$och massa random siffror efter.
Gammal 2010-03-07, 22:15   #5167
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tonto Visa inlägg
jag tror inte jag har någon äkta xp om jag ska vara ärlig :P vet inte vad SP3 och SP4 är.

Jag har symantec anitvirus.

Jag har just nu ingen nerladdningslänk bara en winrar fil med allt i. och när jag unrara den kommer alla filer förutom .exe filen i mappen. försöker jag dra ut .exe filen skapas en map som heter Rar$och massa random siffror efter.
Kanske är virus i skiten? Då ska du vara glad Symantec skyddar dig.
Gammal 2010-03-08, 01:36   #5168
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Hur fixar man det där jävla MSNviruset som skickar länk till alla?
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 15:14   #5169
PiNG.
Sillastrypare

PiNG.s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
Hur fixar man det där jävla MSNviruset som skickar länk till alla?
Rensa datorn från virus/malware, avinstallera msn, kör virusscanning/malwarescanning igen, ominstallera msn, byt lösenord.

Den proceduren har funkat för alla jag har tipsat den om.

En snabbversion är ju iofs bara att ominstallera msn och byta lösen. Men med hänglsen och skärp tappar man inte byxorna

Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 15:27   #5170
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av PiNG. Visa inlägg
Rensa datorn från virus/malware, avinstallera msn, kör virusscanning/malwarescanning igen, ominstallera msn, byt lösenord.

Den proceduren har funkat för alla jag har tipsat den om.

En snabbversion är ju iofs bara att ominstallera msn och byta lösen. Men med hänglsen och skärp tappar man inte byxorna
Jag har tankat kaspersky och den har hittat några stycken, ska jag nu radera msn från datan och ominstallera det ?

Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 01:22   #5171
Zippo
Registered User

Zippos avatar

Reg.datum: Apr 2006
Skriver igen då eftersom det ser ut som att många missa/ignorera min fråga efter Grub . Min data blir stek varmt, kan fan laga mat nästan och det låter som ett plan. Har bärbardata och har hafft den i 5 år. Rensar regelbundet så det inte finns damm eller något men endå är det skit varmt. Har inte min grafik kort heller installerad eftersom det blir så varm att grafik kortet överhettas och data skärmen blir svart och då måste jag lägga datan i balkongen.

Är det någon som vet något?
Gammal 2010-03-09, 08:07   #5172
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo Visa inlägg
Skriver igen då eftersom det ser ut som att många missa/ignorera min fråga efter Grub . Min data blir stek varmt, kan fan laga mat nästan och det låter som ett plan. Har bärbardata och har hafft den i 5 år. Rensar regelbundet så det inte finns damm eller något men endå är det skit varmt. Har inte min grafik kort heller installerad eftersom det blir så varm att grafik kortet överhettas och data skärmen blir svart och då måste jag lägga datan i balkongen.

Är det någon som vet något?
Jag skulle säga trasig fläkt, har du öppnat datorn och rensat ordentligt på damm? Eller blåser du bara lite i fläkten när du "rensar regelbundet"? 5års damm i en laptop är en del.
Gammal 2010-03-09, 08:33   #5173
PiNG.
Sillastrypare

PiNG.s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
Jag har tankat kaspersky och den har hittat några stycken, ska jag nu radera msn från datan och ominstallera det ?

Tack.
Det är väl svårt att missförstå vad jag skrivit va?

1. Rensa datorn från virus/malware
2. avinstallera msn
3. kör virusscanning/malwarescanning igen
4. ominstallera msn
5. byt lösenord.

http://www.malwarebytes.org/ Ta denna, rensa malware.
http://www.freedrweb.com/?lng=en Och denna, för virus, trojaner. (Den installeras inte så du behöver inte ta bort Kaspersky.)

Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 22:48   #5174
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Ok nu håller jag på att explodera så smått inombords. Har köpt en Asrock 330 (som HTPC) som håller på att jävlas med mig. Kortfattat då har följande hänt:

Inledningsvis hackade bilden rätt duktigt, detta löstes dock hyfsat efter lite fixande främst med hjälp av denna guide: http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=809943.

Kör alltså Media Player Classic Home Cinema som mediaspelare, gammalt xp som OS.

Datorn uppträdde dock lite instabilt och då jag exempelvis stängde ner en låt fortsatte det låta hackande ljud i bakgrunden. När jag sedan gick in och ändrade under "shades" så som beskrivs i guiden jag länkat till ovan började bilden frysa då jag satte filmen på helskärm och MPC-HC slutade svara. Gick då in och avaktiverade "shades" (vilket inte går att aktivera igen nu...).

Detta hjälpte dock inte och jag avinstallerade då MPC-HC och installerade det på nytt, men det är fortfarande samma problem (och shades går fortfarande inte att aktivera, trots att jag valde att inte behålla några inställningar vid nyinstallation, fanns det alternativet).

Nu då så fryser bilden fortfarande rätt ofta och då det väl fungerar hackar bilden och det är vita prickar i filmen som syns rätt ofta. Tänkte då uppdatera BIOS då jag har version 1.0 och det finns 1.6, detta fungerar dock givetvis inte heller... Man kan göra det på två alternativ, antingen via windows (kör ett gammalt xp) eller via DOS. Via DOS ska man lägga över uppdateringsfilen på ett usb-minne och sen uppdatera därifrån, den hittar stickan men hittar ingen uppdateringsfil på den av någon outgrundlig anledning. Om jag istället försöker uppdatera via windows klickar jag på filen och den säger då "ROM file size incorrect". Funkar inte heller alltså.

Så, det största problemet jag har nu är att jag inte kan uppdatera bios, hoppas nämligen att detta ska lösa problemen med instabiliteten. Funderar på att installera om datorn men antar att det kommer bli samma problem med uppdateringen då...

Så, förslag välkomnas varmt!

/Glen
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 10:24   #5175
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Skulle inte bli förvånad om det är hårdvaruproblem, trasiga RAM-minnen, kanske.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.