Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-08, 22:02   #1
Larsson92
Registered User

Larsson92s avatar

Reg.datum: Dec 2009
Windows 7

Tjenare,
Är inte något bra på datorer, är det någon som vet om man kan ställa in en tid så att datorn stänger av sig själv? Så att jag sätter tiden på 23.00 och vid klockslaget så stängs den av, går det? :P
Isåfall hur?
Gammal 2010-03-08, 22:04   #2
Jens.Andersson
Registered User

Jens.Anderssons avatar

Reg.datum: Aug 2008
kanske inte i Win7 men definitivt många program som gör det. Googlar du så lär du hitta
Jens.Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:09   #3
Johan_P
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre

Johan_Ps avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ja, att välja Windows 7 är ett bra val (läs: bästa val) för en någorlunda modern PC.
Ångest över proteinpulver, då har det gått långt.
Johan_P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:17   #4
Currenthill
Oomkullrunkelig.

Currenthills avatar

Reg.datum: Feb 2008
Finns som sagt ett antal sätt att lösa det på.

Ett exempel: http://www.windows7home.net/windows-...auto-shutdown/
Gammal 2010-03-08, 22:24   #5
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=889908

Mvh
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:29   #6
08-dude
Jag kör moppe!

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_P Visa inlägg
Ja, att välja Windows 7 är ett bra val (läs: bästa val) för en någorlunda modern PC.

Absolut inte då det är så minneshungrigt som det är och tar även mycket diskutrymme.

Ur säkerhetssynpunkt är det också långt ifrån det bra då en absolut majoritet av alla virus och maskar snart kommer att rikta in sig på Windows 7 precis som historien visar för de övriga systemen från MS.

Att NSA även har varit med vid utveckligen gör att vi kan förvänta oss det det finns bakdörrar i systemet. Oavsett om jag har något att dölja eller inte så vill jag inte att någon läser av mina diskar utan att jag säger att det är okej.

DRM, skulle användarna börja ställa krav på att DRM inte skulle stödjas i Windows 7 så skulle det tas bort helt om nu ingen alls skulle köpa Windows 7. Hur spännande är det att köpa film och musik och sedan bara få kopiera filen tex. 3 gånger, inte alls spännande enligt mig.
Gammal 2010-03-08, 22:33   #7
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av 08-dude Visa inlägg
Absolut inte då det är så minneshungrigt som det är och tar även mycket diskutrymme.

Ur säkerhetssynpunkt är det också långt ifrån det bra då en absolut majoritet av alla virus och maskar snart kommer att rikta in sig på Windows 7 precis som historien visar för de övriga systemen från MS.

Att NSA även har varit med vid utveckligen gör att vi kan förvänta oss det det finns bakdörrar i systemet. Oavsett om jag har något att dölja eller inte så vill jag inte att någon läser av mina diskar utan att jag säger att det är okej.

DRM, skulle användarna börja ställa krav på att DRM inte skulle stödjas i Windows 7 så skulle det tas bort helt om nu ingen alls skulle köpa Windows 7. Hur spännande är det att köpa film och musik och sedan bara få kopiera filen tex. 3 gånger, inte alls spännande enligt mig.
Du har förmodligen fel i allt du säger. Vilket inte är dåligt.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:39   #8
Johan_P
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre

Johan_Ps avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:

Du får nog läsa på en gång till
Ångest över proteinpulver, då har det gått långt.
Johan_P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:42   #9
08-dude
Jag kör moppe!

Citat:
Du har förmodligen fel i allt du säger.
Lek med tanken att jag har rätt i allt jag skrivit, anser inte även du att Windows 7 då är ett ganska så dåligt OS ?
Gammal 2010-03-08, 22:43   #10
08-dude
Jag kör moppe!

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_P Visa inlägg
Du får nog läsa på en gång till
Finns inte tid över att läsa att göra det på fritiden, det räcker mycket långt genom att jag arbetar inom området.

Vad grundar du själv ditt påstående på att Windows 7 skulle vara bästa OS för en modern PC ?

Senast redigerad av 08-dude den 2010-03-08 klockan 22:47.
08-dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:50   #11
Trance

Trances avatar

Citat:
Lek med tanken att jag har rätt i allt jag skrivit, anser inte även du att Windows 7 då är ett ganska så dåligt OS ?
Ok. Låt oss se vad du skrev.

1. Det kräver 16-20 gig diskutrymme, vilket inte är mycket alls med tanke på dagens lagringskapacitet.

2. Det tar så mycket RAM det kan, precis som alla andra moderna OS. Outnyttjat ram är meningslöst. Om du klagar på minikraven så kan jag inte säga att de är direkt stora år 2010.

3. Ok, där hade du ett rätt. Windows är fortfarande det populäraste OS:et och fler kommer rikta sig in på det.

4. NSA eller Microsoft har inget som helst intresse att lägga in en backdoor eftersom det kan hittas av skurkar och utnyttjas. NSA gav bara sina åsikter angående vissa säkerhetsgrejer precis som de gjort med....Linux (till och med skrivit kod till Linux).

5. Protected Media Path har verkligen förändrat mitt liv efter det kom med i Vista. Oh nej, denna DRM!

Säg ett bättre OS än Windows 7 nu?
Gammal 2010-03-08, 22:52   #12
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson92 Visa inlägg
Tjenare,
Är inte något bra på datorer, är det någon som vet om man kan ställa in en tid så att datorn stänger av sig själv? Så att jag sätter tiden på 23.00 och vid klockslaget så stängs den av, går det? :P
Isåfall hur?
Bästa programet för det, hade inte överlevt utan det

http://www.den4b.com/downloads.php?project=Shutter

Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:54   #13
08-dude
Jag kör moppe!

Citat:
Ok. Låt oss se vad du skrev.

1. Det kräver 16-20 gig diskutrymme, vilket inte är mycket alls med tanke på dagens lagringskapacitet.

2. Det tar så mycket RAM det kan, precis som alla andra moderna OS. Outnyttjat ram är meningslöst. Om du klagar på minikraven så kan jag inte säga att de är direkt stora år 2010.

3. Ok, där hade du ett rätt. Windows är fortfarande det populäraste OS:et och fler kommer rikta sig in på det.

4. NSA eller Microsoft har inget som helst intresse att lägga in en backdoor eftersom det kan hittas av skurkar och utnyttjas. NSA gav bara sina åsikter angående vissa säkerhetsgrejer precis som de gjort med....Linux (till och med skrivit kod till Linux).

5. Protected Media Path har verkligen förändrat mitt liv efter det kom med i Vista. Oh nej, denna DRM!
Så kan det säkert uppfattas ur en lekmans perspektiv. Om du inte vill lära dig mer så ska jag inte slösa mer av min tid.

Citat:
Säg ett bättre OS än Windows 7 nu?
Nej, ur ett expert perspektiv som jag själv antar så är Windows 7 inget bra OS.
Gammal 2010-03-08, 22:56   #14
Trance

Trances avatar

Citat:
Så kan det säkert uppfattas ur en lekmans perspektiv.

Utbilda mig. Varför är inte Windows 7 ett bra OS och nämn ett bättre OS.
Gammal 2010-03-08, 22:59   #15
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Så kan det säkert uppfattas ur en lekmans perspektiv. Om du inte vill lära dig mer så ska jag inte slösa mer av min tid.

Å denna ständigt återkommande punkt om att MS gör så osäkra produkter, varför tror du att majoriteten av trojaner, maskar etc är gjorda för windows? Har du lekt med tanken att det kan vara pga skalan användare?

Hade OSX varit populärt, tror du inte att majoriteten av trojaner etc hade varit gjorda för detta OS? Lägg ner för fan

Senast redigerad av Mr.Cosybear den 2010-03-08 klockan 23:04.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:53.